Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и ефективност

Оценяване на дигиталната трансформация чрез дигитални KPI

Дигиталните ключови индикатори за ефективност (KPI) позволяват на директорите по информационни технологии да измерят ефекта на дигиталните бизнес инициативи

от , 13 ноември 2017 0 273 прочитания,

Много директори по информационни технологии не разполагат със средства за измерване успеха на дигитални проекти, като например нова платформа за електронна търговия, мобилни приложения или частботове. Но тези CIO, които пропуснат да оценят количествено тези инициативи, според анализатори, ще се окажат изпреварени от своите по-пъргави конкуренти.

За да оценят стойността на своите усилия за трансформация, ИТ лидерите трябва да използват дигитални ключови индикатори за ефективност (KPI) като „бизнес компас“, съветва Питър Сондергаард от Gartner. Но за целта трябва първо да разполагат с ясно дефинирани дигитални амбиции.


Оценяване на дигиталната трансформация чрез дигитални KPI


Какво е дигитален KPI?

Дигиталните ключови индикатори за ефективност са измерими стойности за оценяване на ефективността на дигитални бизнес инициативи. Дигиталните KPI могат да помогнат на организация да установи докъде е стигнала със своята дигитална стратегия и колко добре усъвършенства своите дигитални бизнес резултати.

Компаниите обикновено измерват бизнес представянето си на база нетни приходи, печалба на акция и други показатели на Уолстрийт. Дигиталните KPI са по-трудни за дефиниране, защото компаниите в различните сектори имат различни начини за количествено измерване на своите дигитални инициативи.

Дефиниране на дигитален KPI

Пол Проктър от Gartner посочва, че директорите по информационни технологии, които искат да изготвят дигитални KPI трябва да започнат с очертаването на две широки категории. Първата ще оценява напредъка на компанията в дигитализацията на настоящия ѝ бизнес модел, измервайки целите в продажбите, маркетинга, операциите, веригата на доставки, продукти (услуги) и потребителско обслужване.

Втората група оценява новите източници на приходи, генерирани от нови дигитални бизнес модели. Тези KPI ще представляват растеж, приходи, пазарен дял и показатели на маржа, различни от физическите активи. Новите източници на приходи, основаващи се на дигитални модели трябва да бъдат оценявани отделно от аналоговите приходи, за да се определи ефекта им върху крайния резултат.

Добри практики за дигитален KPI

Макар много компании да предприемат дигитални трансформации, едва половината CEO разполагат с KPI за измерване на дигиталния успех, според проучване на Gartner. Проктър дава няколко съвета как ИТ директорите да измерят стойността на дигиталния бизнес.

  • Работете с висшите изпълнителни директори да количествено оценяване степента, до която техните сфери ще се облагодетелстват от дигитализацията.

  • Задайте KPI и цели излагащи пътя на дигитализация и подчертаващи очаквания бизнес резултат.

  • Измерете напредъка на своето дигитално развитие и създаваната от това бизнес стойност.

  • Използвайте KPI да насърчите определени очаквания за резултати

  • Не прекалявайте с дигитализирането на бизнеса. Насочването на твърде много контакти с клиентите през дигиталните канали може да има негативен ефект.

Ползи от дигиталните KPI

Целта на всичко това е да разберете от какво печелите пари или да подобрите съществуващия бизнес модел, как да го измерите и да работите заедно със своите директори, които не са от ИТ сферата, за постигането на нови бизнес цели зададени въз основа на вашата дигитализация.



КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов