Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи

Пет тенденции при софтуерните приложения през 2018 г., според Progress

Технологиите за прогнозна, поддръжка и предсказване на технически повреди и използването на виртуалната и разширена реалности за визуализирането и отстраняването им, са сред широко застъпените тенденции, които ще наблюдаваме и през 2018-та, считат от софтуерната компания Progress.

от , 21 ноември 2017 0 452 прочитания,

Хибридните приложения стават оригинални (native)

През 2018 г. ще продължат дискусиите дали приложенията да бъдат оригинални (native), хибридни или прогресивни уеб приложения. Според наблюденията на компанията, през 2017-та, прогресивните уеб приложения доминират над хибридните. Но с появата на платформите NativeScript и React Native, предпочитанията на разработчиците се изместват към оригиналните приложения. Очакванията са, че тенденцията ще се запази и през 2018-та.

Чатботовете стават по-умни

Чатботовете носят голям бизнес потенциал за привличането на нови клиенти и предлагане на възможност за самообслужване. С помощта на дълбокото обучение те могат да разбират естествения език с рекордната точност от 95 процента. Въпреки това те все още изостават в способността си да поддържат разговор. За щастие на пазара вече има инструменти за декларативно програмиране на разговори и все повече компании ще се възползват от тях през 2018 г. Това ще позволи "импровизирана" комуникацията с чатботове. Досегашният модел се базира на предварителни сценарии, а недостатъкът е, че чатботът не може да реагира на въпрос извън включените.



Интернет на нещата намира все по-широко приложение в индустрията

Въпреки че от доста време индустриалният Интернет на нещата (IIoT) се използва в различни производства, мнението е, че все още не е успял да отговори на очакванията към него. Оказва се, че досега доста е подценявана сложността на събирането на данни от различни мрежи и устройства, прехвърлянето им по сигурен начин в „облака“ и анализирането им. Проблем още не е напълно решен, но към момента основните доставчици на облачни услуги предлагат утвърдени IoT платформи, които могат да прехвърлят данни в голям мащаб и да обработват част от тях локално в своите мрежи. В близкото бъдеще все повече ERP доставчици ще надграждат тази основа, за да предоставят иновативни приложения за IIoT с облачни услуги, базирани на събития, прогнозни анализи и дълбоко обучение.

Прогнозната поддръжка предсказва повреди, преди да се случат

Концепцията за когнитивните технологии съществува от десетилетия въпреки погрешното схващане, че е нова модерна тенденция. Следващата стъпка в развитието й няма да бъде просто събирането на данни, а предоставяне на възможност за анализирането им. Интересното е, че тези, които трябва да се справят с тази задача, няма да бъдат хората, а машините. Този процес се нарича „прогнозна поддръжка“ (predictive maintenance) и е базиран на внедряването на когнитивно обучение в дадено оборудване. Чрез него генерираните от множеството сензори данни могат да бъдат обработвани своевременно с цел идентифициране и елиминиране на повреди и грешки, преди още да са се случили.

Ще гледаме във виртуалното бъдеще

Към технологиите за прогнозна поддръжка могат да се добавят възможностите на виртуалната реалност (VR) и разширената реалност (AR). Те могат да предложат визуализция на повредата, причините за появата й и решенията за предотвратяването й. AR осигурява платформа, която наслагва компютърно генерирано изображение върху начина, по който потребителят вижда реалния свят. Така на екран може да се визуализира къде точно се намира дадена повреда и да се намалят времето, усилията и разходите за първоначалната диагностика и последващото отстранение. VR добавя още едно измерение, което позволява на потребителя на ниво възприятие да се интегрира в среда, която иначе е недостъпна. С помощта на обикновени комплекти за AR и VR или други специални устройства потребителят може да се придвижва в клонираната среда в реално време чрез увеличителни обективи. По този начин могат да се предсказват повреди и грешки часове, дни или седмици, преди да се случат. След това те могат да се пресъздадат в безопасна дигитална среда и визуално да се идентифицира подходящо решение.


КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов