Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 11, 2017

Бъдещето на финансовите институции зависи от анализа на данни

Дори и вашата банка да не е готова да внедри чатботове, виртуални помощници, изкуствен интелект или иновации, включващи Интернет на нещата, значимостта на данните и способността за съвременен анализ е особено важна днес.

от , 23 ноември 2017 0 138 прочитания,

Ако следите финансовите услуги напоследък, със сигурност сте се натъкнали на не един и два коментара за чатботове, виртуални помощници и други форми на изкуствен интелект. Тези съвременни технологии обещават да играят голяма роля в развитието на банките и то не случайно – те опростяват целия процес и го правят по-интуитивен. Кой не иска да се отърве от досадното натискане на опции и да получи веднага отговор на въпроса си? Чатботовете и виртуалните помощници правят това възможно.

За съжаление, много хора погрешно мислят, че внедряването на чатботове и виртуални помощници представлява просто предлагането на тези продукти на крайните потребители. Щом разполагате с чатбот, той веднага ще може да отговаря на повечето въпроси на потребителите. Само го включвате и той ще заработи...

В действителност, се пропуска фактът, че всеки продукт, който предлага съвременна технология, е толкова добър, колкото данните, върху които се основава. Може да имате най-умния чатбот на света, но ако той не е изграден върху структурирана база данни, няма да върне верен отговор. Дори простите въпроси за работното време на клона или актуалните лихвени проценти изискват правилна основа.

Според различни проучвания, за повечето финансови организации основен проблем със съвременните технологии е намирането на необходимия експертен персонал. Друг проблем е правилната структура на данните и способността за анализ, необходими за внедряването на решението. Това са сериозни, но не и непреодолими препятствия.

В повечето случаи фирмите не разполагат с вътрешен ресурс за справяне с тези предизвикателства, особено като се има предвид алтернативните приоритети на днешния пазар. Финансовите институции трябва да претеглят всяка една от възможностите: изграждане, закупуване или партньор.


Бъдещето на финансовите институции зависи от анализа на данни


Този проблем стои пред много компании от най-различни други сектори. Всъщност, според Harvard Business Review само 3% от данните на фирмите отговарят на основни стандарти за качество. Това означава, че компаниите, които имат правилната стратегия относно данните и могат ефективно да ги използват, разполагат с огромно конкурентно предимство.

Нека разгледаме пет начина за полагането на правилната основа и най-ефективното използване на съвременните технологии.

1. Структуриране на данните

Финансовият сектор вече разполага с планини от данни, в т.ч. данни за кредити, за транзакции и много други. Следователно проблемът не е събирането на данни. Те са налични по подразбиране. Проблемът е структурирането им.

За да го разрешат, банките първо трябва да помислят за наемането на професионален анализатор на данни, който да гарантира точността на ключовите компоненти на масива от информация. Ако разполагате с няколко такива специалиста в екипа си, ще структурирате данните си правилно от самото начало.

2. Използване на алгоритми за извличане на полезна информация

След като разполагате със структурирани данни, правилните алгоритми могат да ги анализират, за да извлекат полезна информация. Какъв е средният кредитен рейтинг на вашите сметкодържатели? Какъв е ръстът на спестяванията? Колко от вашите клиенти имат кредит или заем от конкурент? Това са само някои от въпросите, на които веднага ще получите отговор, ако екипът ви е положил правилните основи.

Ключовата ползва тук е, че с по-задълбочен поглед върху бизнеса вие имате по-голяма способност да прилагате точните стратегии, необходими за разграничаването от конкурентите. Най-вече, тъй като данните са динамични, ще имате възможност да проследявате промените в реално време и да адаптирате стратегията си в съответствие с тях.

3. Пригаждането на информацията към индивидуалните клиенти

Тук изкуственият интелект наистина започва да дава плодове. Тъй като данните са напълно структурирани и алгоритмите извличат важна информация, можете да пригодите тази информация към всеки индивидуален потребител. По този начин клиент, който има излишък от средства в спестовната си сметка, може да получи предложение да премести част от тях в срочен депозит за получаване на по-голяма лихва. Друг потребител с кредитна карта при конкурент, може да получи оферта да се прехвърли при вас при по-изгодни условия.

Когато всеки клиент осъзнае, че цифровото му преживяване е съобразено с точните му нужди, той ще има по-голямо доверие във вашата институция. Малко по малко, ще си завоювате репутацията на банка, предлагаща услуга, която потребителите ви дори не подозират, че искат – услуга, подобна на „Препоръчано за Вас“ на Amazon.

4. Използване на данните за създаване на добавена стойност

На този етап трябва да направим важно уточнение – съвременните техники за анализ могат да навредят на целите ви, ако не сте внимателни. Това става основно, когато потребителите останат с впечатление, че използвате данните им по начин, който не одобряват.

За да се справите с този потенциален проблем, е много важно никога да не продавате потребителски данни на трети страни – особено без изричното съгласие на всеки един потребител. В същия ред на мисли, е важно да не създавате оферти, които да експлоатират сметкодържателите за постигането на краткосрочни ползи за вас. Това ще доведе точно до обратния на желания от вас резултат с продукти като чатботове и виртуални помощници, създавайки недоверие и антипатия към вашата марка. Ако ви интересуват само непосредствените ползи, няма да постигнете дългосрочната лоялност, която търсите.

5. Безпрепятствено потребителско изживяване по различните канали

Най-накрая, за да бъдат ползите от съвременните методи за анализ, чатботовете и виртуалните помощници наистина големи, цялостното потребителско изживяване трябва да е гладко и безпрепятствено. Ако някой има въпрос за вашите услуги, докато използва мобилното ви приложение, то той трябва да може да получи отговор именно там. Ако се окаже, че процесът става прекалено сложен за виртуален помощник, потребителят трябва да разполага с възможността да се свърже с представител на фирмата, за да получи незабавно отговори.

Освен това, ако някой влезе във ваш клон за съвет, служителите трябва да имат достъп до същите данни, които е използвал чатботът. По този начин клиентът може да получи точна и последователна помощ на всеки етап независимо от канала, който избере.

Данните – основа на банкирането на бъдещето

Независимо дали банката ви реши да се възползва от съвременните технологии като чатботове, виртуални помощници, изкуствен интелект или Интернет на нещата, изключително важно е да се помни, че всички бъдещи решения се основават на точните данни. Клиентът очаква от вас да го познавате, да го разбирате и да се грижите за него, като използвате данните и съвременните методи за анализ, за да му предлагате нови услуги и решения.

В крайна сметка, ако потребителят попита чатбота колко е похарчил за кафе този месец, но само две от петте транзакции за кафе са категоризирани като такива, каква ще е ползата от чатбота? Той ще върне неправилен отговор, въпреки че следва абсолютно точно собствената си логика.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов