Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 11, 2017

"Сосиете Женерал Експресбанк" с пилотен проект за интеграция на биометрична идентификация

Приложението на Evrotrust генерира електронен подпис от разстояние чрез видеоидентификация

от , 23 ноември 2017 0 401 прочитания,


"Сосиете Женерал Експресбанк"( СЖЕБ) разполага с над 140 офиса в България и повече от 500 000 клиенти. Освен върху предлагането на достъпни и гъвкави услуги, тя се фокусира и върху интеграцията на иновативни решения. Затова не е изненда и фактът, че "Сосиете Женерал" е сред първите банки у нас, които стартират пилотен проект за интеграция на мобилното приложение за биометрична идентификация и дистанционно генериране на квалифициран електронен подпис Evrotrust.

Това е решение, което позволява издаването на сертификат за квалифициран електронен подпис от разстояние с помощта на видеоидентификация през специално мобилно приложение, разработено от българската финтех компания Evrotrust. Тя има статут на доставчик на удостоверителни услуги, издаден на база на разрешение на Комисията за регулиране на съобщенията и премината сертификация във Франция, което гарантира пълното ѝ съответствие с европейската директива за електронни транзакции и подписи eIDAS. Така решението ѝ е приложимо не само в България, а и на територията на целия Европейски съюз”, разкава Татяна Иванова, директор “Маркетинг и дигитално банкиране” в СЖЕБ.

Evrotrust е отворена система, чиято цел е да привлече партньори от различни сектори в услуга на крайните потребители, които чрез платформата получават мобилен достъп до различни услуги, изискващи документна идентификация и подпис, без да се налага да посещават фирмени офиси или държавни институции. В пилотния си проект СЖЕБ предлага през платформата два свои основни продукта – потребителски кредит “Експресо” с предварително одобрен лимит и овърдрафт.

Към момента в процеса са включени само лица, които вече са клиенти на банката и разполагаме с техните данни. На този етап проактивната страна сме ние. Свързваме се с подбрани клиенти през нашия колцентър, представяме им адаптирана към техните нужди оферта и ако те проявят интерес, им предлагаме подписването на договора и допълнителните документи да бъде извършено дистанционно”, обяснява Татяна Иванова и добавя, че от началото на пилотния проект, който трябва да продължи до средата на месец декември, новата услуга се радва на значителен интерес.

Предизвикателството

СЖЕБ решават да се доверят на Evrotrust в отговор на едно основно предизвикателство пред всяка уважаваща себе си компания – удобство за потребителите на нейните услуги.

"Обичайният процес, ако нямахме това решение, е клиентът да отиде на място в наш офис и да отдели определено време за попълване и подписване на документите. За немалко от нашите клиенти това е проблем – една част са в чужбина, на други работното време съвпада с това на офисите ни. Много от тях смятат, че всяко едно посещение на банков клон е свързано с допълнителни усилия и разместване на ежедневната програма”, разкрива директорът “Маркетинг и дигитално банкиране” в СЖЕБ, според която Evrotrust дава възможност всички тези затруднения да бъдат избегнати, като клиентът може да положи нужните подписи по всяка време и от всяко място по света. Единственото, което трябва да направи, е да свали приложението на каквото и да е смарт устройство (“Evrotrust” не е съвместимо с лаптопи и настолни компютри) и да се регистра. Това отнема по-малко от десет минути.

Решението

Процесът по идентификация и издаване на квалифициран електронен подпис включва няколко последователни стъпки, първата от които е клиентът да сканира личната си карта.

Тя съдържа определени символи, като MRZ (machine-readable zone), които се проверяват в реално време в информационната база на МВР. Приложението изпраща информацията, която клиентът е предоставил за личната си карта, на МВР, откъдето връщат отговор дали документът е валиден и автентичен. Освен това предоставят и снимката на лицето от своята база данни, което дава възможност да се направи втора проверка – на самоличността. Така, преди да се генерира електронният подпис, се проверява и самоличността, и идентичността на клиента”, обяснява Татяна Иванова.

Втората стъпка изисква клиентът да изпълни определени команди пред камерата на своето устройството, които гарантират, че това не е робот или запис. Приложението извършва и лицева биометрия, която, докато човекът е пред камерата, сравнява чертите му с тези от снимката, изпратена от МВР. По този начин се удостоверява от една страна, че документът за самоличност е автентичен и валиден, а от друга, че той принадлежи именно на този човек. Така “Evrotrust”, като доставчик на удостоверителни услуги, гарантира, че лицето, на чието име ще бъде заведен електронния подпис, е идентифицирано правилно.

На базата на тези стъпки се генерира сертификат, с който клиентът, отново от разстояние, полага електронния си подпис върху сключения договор. Банката изпраща нужните документи, които той вижда в своята секция, подписва ги със сертификата си и ги връща. По този начин услугите ни се усвояват бързо и възможно най-удобно за потребителите”, добавя Татяна Иванова.

Подписването на документи, изпратени от банката, е напълно безплатно за клиентите.

Положителните ефекти за СЖЕБ от интеграцията на Evrotrust

Тази иновация предизвика голям ентусиазъм в организацията ни и мотивира служителите ни по един изключително положителен начин. Подобни мултифункционални проекти обвързават много звена, а този беше приет с голямо въодушевление - от правния ни отдел до отделите за ИТ сигурност. На второ място, “Evrotrust” до голяма степен оптимизира нашата работа, премахвайки хартиените носители в целия този документооборот. Всичко е автоматизирано – от генерирането на договора до архивирането му. Относно отражението му върху работата ни с потребителите, само ще кажа, че имахме случай, в който наш клиент, моряк, успя да получи кредита си на десетки хиляди километра от България. Друг пък специално си смени телефонния апарат, за да пробва новата ни услуга”, спомня си Татяна Иванова.

Развитие

Тъй като “Evrotrust” е абсолютно нов продукт, към момента SGE интегрира приложението под формата на пилотен проект, насочен към натрупването на потребителски опит в реална среда – предлага се на реални, предварително таргетирани като дигитално ориентирани клиенти, за реални сделки. Но от СЖЕБ вече са убедени - решението е уникално по рода си, тъй като осигурява едновременно и сигурна електронна идентификация, и електронен подпис.

След летящия старт на приложението “Evrotrust” в системата на SGE, от финансовата институция са си поставили като основна цел през следващата година да предложат на клиентите си широка палитра от продукти и услуги в своите онлайн канали.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов