Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 11, 2017

"Райфайзенбанк" подобрява потребителското изживяване с модерна визия и адаптивен дизайн

98% от картите на "Райфайзенбанк" (България) са безконтактни и са регистрирани в 3-D Secure програмите на Visa и Mastercard. Каналите за връзка с клиентите ще бъдат подобрени с внедряване на OmniChannel архитектура и agile подход

от , 23 ноември 2017 0 758 прочитания,

Групата "Райфайзен" полага усилия и инвестира в дигитализацията, защото това е бъдещето. Дъщерната банка в Словакия – Tatra banka е един от многото добри примери и е сочена за водеща в дигитализацията в цяла Централна и Източна Европа. Следваният от "Райфайзенбанк" (България) ЕАД план за дигитализация е изготвен в съответствие с общия план на групата и е насочен към подобряване на потребителското изживяване.

Приоритети

Основните приоритети, към които дирекцията за информационни технологии на „Райфайзенбанк“ от години се придържа са подобряването на ефективността на съществуващите системи и платформи и поетапно въвеждане на иновативни решения, гарантирайки сигурността на данните. Също така минимизиране на времето за доставка на гъвкави и непрекъсваеми услуги, и всичко това под постоянния натиск за оптимизация на разходите за доставка и поддръжка.

„Добрата симбиоза на ИТ дирекцията с всички бизнес звена в банката е помагала за постигане на високи резултати и играе основна роля за внедряване на иновативни ИТ решения, постигайки максимален ефект и удовлетвореност – за банката и за клиентите. Вярваме, че използването на технологичните новости е основен двигател за повишаването на качеството и високата достъпност на услугите, които предоставяме“, коментира Валентин Миланов, директор ИТ в „Райфайзенбанк“.

Основна технологична необходимост в последните няколко години е стремежът към пълна дигитализация и автоматизация – не само на отделни дейности, а на цели процеси и услуги.

За да може да отговори напълно на тези дигитални очаквания на клиенти и служители, „Райфайзенбанк“ инициира редица стратегически дейности и промени:

- Банката почти е приключила пълното изграждане и внедряване в експлоатация на OmniChannel архитектура, която да позволи предлагане на пълноценни финансови услуги през всички съществуващи и бъдещи канали и връзки с клиентите на тези услуги. Тази архитектура ще е гръбнакът на бъдещата API Bank и PSDII.

- За да може да се осигури бърз и адаптивен подход при доставката на решения и услуги, се създава „Bi-Modal IT“ модел (ИТ на две скорости), което ще позволи agile подход за съвременни решения без да се рискува стабилността и оперативната поддръжка на съществуващите големи и комплексни системи.

- Не са пропуснати и дейностите по множеството широкообхватни регулаторни изисквания за регулаторна и риск отчетност, и не на последно място европейският регламент за защита на данните (GDPR).

„Напълно осъзнаваме, че дигитална банка не е само термин, а нещо случващо се днес – сега“, подчертава ИТ директорът.



Оптимизирани процеси

 Да се отговори на нарастващите технологични нужди на клиентите е цел, постижима с оптимизиране на процеси и технологично обновяване на системите. По отношение на ориентираните към клиенти процеси по-важните постижения са пълно автоматизиране разглеждането на искане за кредит на физически лица и усвояване след одобрение; разглеждането на искане за кредитна карта на физически и юридически лица след одобрение, както и издаване и управление на дебитни карти на физически и юридически лица.

Нова визия и нови функционалности

Наскоро "Райфайзенбанк" (България) пусна платформата "Райфайзен ОНЛАЙН" и направи редизайн на уебсайта си. „Главната цел и на двата проекта беше да направим комуникацията с банката още по-лесна и по-удобна за клиентите. Желанието ни е те да намират важната информация 24/7, без да се съобразяват с работно време на офисите“, каза Мариела Атанасова, директор "Индивидуално банкиране" на Райфайзенбанк (България) ЕАД. Все повече са хората, които търсят информация в интернет и имат високи очаквания за начина, по който тя е представена. Промените и в двата сайта (rbb.bg и online.rbb.bg) са насочени към подобряване на потребителското изживяване.

Съдържанието на новия сайт на банката е изцяло променено. Информацията за банковите продукти е специфична и целта е тя да бъде представена по достъпен начин за крайния потребител – без излишна финансова терминология. „Акцентирали сме на нуждите на клиента и ползите от всеки продукт. За тяхно удобство сме добавили и инструменти, които да ги насочват в избора на правилния продукт“, допълва Атанасова. Такива инструменти са кредитните калкулатори, в които клиентите въвеждат желаните сума и срок, и в резултат получават кредит, отговарящ на изискванията им. Добавени са и онлайн форми за запитване, с които всеки може да заяви допълнителна информация за услугата, от която се интересува. Подобрени са още и формите за кандидатстване за кредитна карта и студентски кредит.

По-модерната визия на Райфайзен ОНЛАЙН има и редица нови функционалности. Една от тях е, че вече много по-лесно се нарежда извършването на превод. Това става с 4 лесни стъпки, като от клиентите не се изисква да знаят какъв е типа на превода и каква информация трябва да въведат за него – системата ги води в този процес. Клиентите проверяват и плащат битовите си сметки в реално време и могат да създадат автоматичен абонамент. Допълнително удобство е възможността сами да подредят информацията на начална страница.

И сайтът, и електронното банкиране са изпълнени изцяло с т. нар. адаптивен дизайн, с което цялата информация може удобно да се чете и ползва и на по-малките екрани на мобилните устройства.

Модерна картова платформа

"Райфайзенбанк" (България) беше избрана за пилотна банка в Групата за въвеждането на изцяло нова картова платформа, която включва безконтактна функционалност за всички карти, а доставчик на софтуера e световноизвестната фирма OpenWay. „Проектът беше комплексен – участваха 11 доставчици, разработихме 12 нови картови продукта. ИТ специалистите създадоха 24 нови интерфейса, чрез които картовата платформа се интегрира към вътрешните системи на банката“, обяснява директорът на "Индивидуално банкиране". Миграцията е организирана поетапно, в рамките на около две години. На повечето клиенти е предложен нов картов продукт при изтичане валидността на стария.

Ползи от платформата

Модерната картова платформа прави възможни редица нововъведения. На практика, новата система позволява разработването на всички най-съвременни картови функционалности и резултатът е, че към момента 98% от картите на Райфайзенбанк (България) вече са безконтактни, безплатно са регистрирани в 3-D Secure програмите на Visa и Mastercard за сигурни покупки в интернет, имат и възможност за получаване на SMS или e-mail за всяка картова операция.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов