“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Ќовини јнализи и тенденции
бр. 11, 2017

»“ бюджетите във финансови€ сектор отново тръгват нагоре

2018-та ще стане ли годината на мобилното банкиране?

от , 23 ноември 2017 0 433 прочитани€,

≈дна трета от банките планират увеличение на »“ бюджетите си през 2018-та, а останалите 2/3 ще ги запаз€т на тазгодишното ниво, сочат данните от анкетата на списание CIO, в ко€то участие взеха 33 процента от общо 22 банки, регистрирани у нас.

¬ банкови€ сектор се очертават две скорости на развитие и въвеждане на технологични иновации - едната вълна е на големите български и международни институции, регистрирани у нас, които в повечето случаи следват собствена политика, а други€т модел е на по-малките местни банки, които догонват конкурентите си.

67 на сто от целевите средства за информационни технологии ще отидат за модернизаци€ и опрост€ване на »“ средата и за увеличаване на производителността. ¬сички респонденти са категорични, че основен приоритет в иновациите е обслужването на клиенти.


»“ бюджетите във финансови€ сектор отново тръгват нагоре


≈дна част от финансовите институции ще развиват мобилни приложени€ през следващата година, а друга, ко€то вече е направила това, ще насочи средствата към подобрени€, свързани с потребителското изжив€ване, анализ на √олеми данни или обнов€ване на основната платформа. ¬сички са единодушни, че във връзка с развитие на мобилни€ канал, ще предложат биометрична идентификаци€. ј това в комбинаци€ с предсто€щите законови промени у нас и въвеждането на обновената европейска директива за платежните инструменти, известна още като PSD2, може да означава, че през 2018-та ще видим бума на мобилните банкови приложени€. ƒали мобилни€т канал, който за момента не е достатъчно силен, въпреки не малките инвестиции на паричните институции през последните години, ще набере инерци€ и ще се изравни с интернет банкиранетео - предстои да видим.

«асега развитието на решени€, базирани на изкуствени€ интелект не са сред приоритетите на сектора.

„аст от големите банки, регистрирани у нас, са отговорили, че предвиждат инвестиции в направлени€, промен€щи бизнеса, но около 70 на сто - ще задел€т не малко средства и за »“ услуги, част от ежедневната дейност на организаци€та или обслужващи вътрешните процеси. ѕървата група от инвестиции се дължи на факта, че проучвани€та за потребителска удовлетвореност сочат по-скоро ниска оценка на предлаганите финансови услуги -одобрението е около 31 процента (World FinTech Report).

√олемите финансови институции предпочитат да пускат чести обновлени€ на системите си за крайни клиенти, вместо големи проекти, чието завършване изисква по-дълъг срок. ”беждението е, че по този начин ще запаз€т доверието на потребителите, както и техни€ интерес. ј те предпочитат прозрачност, удобство и периодични ъпдейти.

»“ мениджърите уточн€ват, че въпреки че иновациите се разглеждат основно като разход, не тр€бва да се подцен€ва ефективността, тъй като много често те спест€ват на организациите и много средства, вод€т по по-качествени и оптимизирани услуги и така подобр€ват търговските резултати на институциите.

‘инансови€т сектор беше много предпазлив в възприемането на облачните услуги, което е разбираемо поради строгите регулации и изисквани€ за сигурност. Ќо тези технологии през последните години претърп€ха гол€мо развитие и вече могат да послужат като среда за предостав€не на нови услуги. √ол€ма част от паричните институции пренас€т CRM системите си в облака, a това ще даде нови перспективи пред обработването на данните и ефективността им за финансовите институции.

 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  

ѕолезни страници
    «а нас | јудитори€ | –еклама |  онтакти | ќбщи услови€ |
    ƒействителни собственици на насто€щото издание са »во √еоргиев ѕрокопиев и “еодор »ванов «ахов