Големите технологични компании са добавили цифрови подписи на 40 хил. видео клипа и снимки с терористично съдържание в споделена база данни. Този ход е част от усилията им да премахнат всякакво екстремистко съдържание от платформите им.
Facebook Inc., YouTube на Google, Microsoft Corp. и Twitter Inc. разкриха това в съвместно изявление в понеделник. Още преди една година четирите социални медии, които са част от групата Глобален интернет форум за борба с тероризма, обявиха, че ще започнат да споделят дигитални пръстови отпечатъци, известни като хеш, на видео клипове, премахнати от техните платформи заради тероризъм.
Прочетете още: Facebook спира рекламите с насилие, порно и наркотици
Според инициативата, ако компания премахне част от съдържание от мрежата си във връзка с нарушаване на политиките за тероризъм, то се качва в споделената база данни. След това, ако някой опита да публикува същото съдържание в някоя от другите участващи социална мрежи, съдържанието ще бъде автоматично маркирано за преглед – обикновено от анализатор – и в крайна сметка е възможно да бъде премахнато.
Технологичните компании са под сериозен натиск от страна на западните политици да направят повече, за да се справят с терористичната пропаганда и оналайн вербуването на членове. Британският министър-председател Тереза Мей особено активно обвинява технологичните компании, че не полагат достатъчно усилия в тази насока и призова за международни регулации и значителни глоби при неспазването им.
Компаниите от своя страна напоследък подчертават напредъка си при използването на изкуствен интелект и инструменти като споделените хеш бази данни за идентифицирането и премахването на терористично съдържание по-бързо. Миналата седмица от Facebook отбелязаха, че тяхната автоматизирана система е идентифицирала 99% терористичното съдържание, преди обидните публикации да бъдат маркирани от потребителите – и че в някои случаи системата може да попречи на дадено съдържание въобще да бъде публикувано.
През септември от Twitter също посочиха, че са премахнали 99% от терористичните публикации, без да разчитат на оплаквания от потребителите. От друга страна, от YouTube подчертаха, че техните алгоритми са намерили около 83% от информацията, свързано с тероризъм, което компанията е премахнала.
В резултат на това терористичните групировки все повече насочват своите усилия за разпространяване на пропаганда към по-нови и по-малки платформи за социални медии.
Ask.fm, Cloudinary, Instagram, които са притежавани от Facebook; Justpaste.it, LinkedIn, които са собственост на Microsoft; Oath и Snap Inc. също ще се включват в базата данни. Същевременно Telegram, който стана популярен форум за терористични групировки за разпространение на пропаганда и достигане до потенциални членове, не е част от проекта.
„Ние разбираме, че нашата работа далеч не е приключила, но сме уверени, че вървим в правилната посока”, подчертаха четирите компании в своето съвместно изказване.