Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини В глобален мащаб

Генерираният от Facebook трафик към медиите е намалял значително през 2017 г.

от , 14 декември 2017 0 990 прочитания,

Генерираният от Facebook трафик към медиите е намалял значително през 2017 г.

Прочетете още: Анализатори: Facebook отдавна не се използва за лични статуси

Външният трафик, който Facebook генерира към медиите, се е понижил значително през 2017 г., докато трафикът от Google се е увеличил съществено за същия период. Това показват данните от компанията за дигитални анали Parse.ly.

Те са събрани от 2,500 медии – включително Time Inc., The Wall Street Journal и HuffPost – които използват платформата за анализи на Parse.ly.

През ноември тази година 26% от външния трафик на медиите е дошъл от Facebook, което е с 13% по-малко спрямо януари (39%). Има две ключови причини за този спад:

  • Facebook промени своя алгоритъм за секцията „Новини“, което ограничи видимостта на съдържанието на някои от медиите.

  • През юни 2016 г. Facebook обнови своя алгоритъм, вследствие на което с предимство се появява създаденото от потребители съдържание – като публикации от семейство и приятели; а публикациите на медиите остават на заден план. В допълнение през август тази година компанията започна да приоритизира бързо зареждащите сайтове в секцията „Новини“. По този начин бавно зареждащите страници са все по-малко посещавани.

Освен това компанията е критикувана заради това, че показва фалшиви новини, което може би е причината потребителите да се откажат да следят медиите през платформата на Facebook. Според проучване 78% от потребителите искат Facebook да попречи на това невярната информация да бъдат широко споделяни през платформата.

Генерираният от Facebook трафик към медиите е намалял значително през 2017 г.

От друга страна Google се превърна в доминиращ източник на трафик за медиите – през ноември търсачката осигури 44% от трафика на медиите, което е 34% повече в сравнение с януари. Google направи промени на своя алгоритъм за новини и търсене, за да насърчи потребителите в мрежата:

  • През юли Google пусна преработена версия на своята секции „Новини“ за приложението на Android и iOS. „Новините“ вече показва анонс на самите статии от различни медии. Ъпдейтът може би е привлякъл потребителите, които са търсили по-различна информация извън Facebook. 

  • През септември Google сложа край на своята политика „Първият клик е безплатен“. Политиката „наказваше“ медиите, които не предлагаха определен брой статии свободно като ги подреждаше по-долу в Google резултатите – алгоритъмът на Google само сканираше за статии, които не са с абонамент. Сега медиите с платено съдържание не са ощетени, което помогна да се привлече повече трафик към тях.

Същевременно не изглежда да се е появил трети играч, който да открадне дела на Facebook при препращането на трафик към медиите. Twitter и Pinterest заемат трето и четвърто място като източници, които генерират външен трафик към медите през 2017 г. Макар че всеки от тях е постигнал с 3% по-малко трафик към медиите през тази година. Освен това делът на външния трафик, който Twitter и Pinterenst – заедно с останалите шест сайта, влизащи в топ 10 за външен трафик – остава сравнително стабилен през 2017 г.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов