Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 12, 2017

Публичният облак – пътят към стратегическия успех

Публичният облак бързо се превръща в стратегически инструмент за компаниите, които избират инфраструктурата като услуга (IaaS) пред работата с инсталации

от , 21 декември 2017 0 559 прочитания,

Публичните облачни услуги вече преминават през нова фаза от своето развитие, еволюирайки от технология за намаляване на разходите в двигател за бизнес гъвкавост. Публичният облак не само води до затваряне на центровете за данни, но и дава възможност на ИТ директорите да се фокусират върху проекти, които имат по-стратегическо значение за бизнеса, например дигиталните трансформации.


Публичният облак – пътят към стратегическия успех



Независимо дали става дума за създаване на мобилно приложение или нов уебсайт, тези промени сигнализират за нарастващото стратегическо значение на публичният облак в много компании. Като платформа за управление на ключови бизнес приложения и услуги публичното облачно пространство е популярен помощник при дигиталните трансформации, които организациите предприемат, за да увеличат печалбата си.


Освен това CIO разглеждат облака и като начин за по-бързо създаване на софтуер. Публичният облак, особено инфраструктурата като услуга (IaaS), става катализатор на тези промени. Очаква се за 2017 г IaaS да отбележи ръст от 36,6% и да достигне 34,7 млрд. долара от 260,2-милиардния световен пазар за публични облачни услуги, показва изследване на Gartner от октомври.

Мигрирането в облака е рисково, но неизбежно

Мигрирането в облака е рисково начинание за компаниите, но то е неизбежно. Хибридният облак е само временно решение, тъй като в бъдеще се очаква цялата дейност да се осъществява в публичния облак.

Най-голямото предизвикателство днес пред организациите е решението дали да се усъвършенстват приложенията и да се преместят в облака; дали се поставят в контейнери и да бъдат мигрирани, или да се оставят да „загинат“ и да се пренапишат след това от нулата. Най-труден е въпросът с нишовите приложения, от които фирмите често все още се нуждаят, но които не са готови за облака.

General Electric's (GE) например мигрира в публичния облак през 2014 г., а сега повече от 90% от новите приложения са „родни за облачното пространство” и организацията вече не внедрява нищо ново вътрешно. Същевременно компанията поставя приложенията, чувствителни на федералните регулации, в свои собствени центрове за данни, макар че се очаква те да мигрират в публичен облак, след като регулациите бъдат актуализирани.

Всеки петабайт (PB), който компаниите пренасят в облака, означава нарастване на ролята на доставчика на тези услуги. Ако трябва тази информация отново да се премести в компанията, това може да бъде истинско предизвикателство. Решението за миграция към облака е трудно, но неизбежно: компаниите не могат вече физически и тактически да управляват своите собствени данни и трябва да се адаптират към новите условия.

Публичният облак предоставя скорост и гъвкавост

Публичният облак е неотделима част от инфраструктурата, като облачният софтуер често помага на компаниите да се отличат пред клиентите и да подобрят дейността си. Скорост и бизнес гъвкавост са сред основните причини за миграцията, но не бива да се забравя и възможността за намаляване на разходите чрез автоматизация.

Застрахователната компания MetLife използва Microsoft Azure за своите микроуслуги, включително за своя кол-център и за приложението Infinity, което позволява на потребителите да съхраняват снимки, документи, видеоклипове и друго съдържание. Като резултат организацията успява да спести 22 хил. часа работа, а времето за настройването и внедряването на нови виртуални машини се намалява средно с 83%.

CIO, особено работещите в регулирани индустрии, трябва сериозно да преценят кои софтуерни услуги е подходящо да се преместят в облака. Препоръчително е компаниите да създадат своя процедура за оценка кои приложения да бъдат пренесени и какви нови програми да се разработят в облака.

Мигрирането в облака като част от дигиталната трансформация

Много компании, например банките, отлагат мигрирането в облака поради опасения за сигурността. Но дори консервативните финансови институции не могат да избегнат необходимостта от дигитална трансформация на бизнеса си. А подобреното гарантиране на сигурността при виртуализацията все повече накланя везните в полза на облачното пространство.

В тази връзка интересен е опитът на Bank of America (BoA), която дълго време се противопоставяше на мигрирането към публичните облачни услуги. Тя твърдеше, че икономическите показатели не са достатъчно убедителни и че нейната софтуерно дефинирана мрежа изпълнява същите задачи.

Все пак BoA изненада индустрията като за последните няколко месеца сключи големи сделки с Microsoft Azure и Oracle. Банката използва Azure, за да насърчи модернизирането на приложенията си – ключова част от нейната дигитална трансформация, която обхваща и преместването на 200 хил. служители в Office 365. Освен това BoA използва Oracle за своите ERP и финанси. Очаква до края на 2019 г. около 80% от технологичната работа на банката да е във виртуален стек.

Публичният облак помага на компаниите да се превърнат в технологични лидери

При миграцията в публичния облак често не става дума само за функционалност, а и за възможност компаниите да се превърнат в технологични лидери. Ако искат да постигнат успех, те трябва да възприемат процеса като част от организационната култура. За тази цел мениджърите трябва да отделят специално внимание за повишаване квалификацията на своите служители и за избирането на стратегически партньор за облачните услуги.

Именно по този начин Merill Corp. успява да трансформира своя бизнес. Компанията осигурява виртуално хостинг пространство за чувствителна корпоративна информация – документи за сливания и придобивания – в публичния облак на Microsoft Azure. Според главния технологичен директор облакът ще им позволи да се превърнат в технологична компания.

Merill Corp. разполага с около 1700 сървъра в Azure и с 4500 сървъра във физически центрове за данни. За разлика от своите конкуренти, които са се втурнали към облачното пространство и в момента губят от повишаващите се разходи, Merill Corp. следи отблизо Azure чрез инструмент за управление на облачните разходи от Turbonomic. Той автоматично прехвърля работа от физическите сървъри към Azure и обратно, на база на алгоритми, които определят коя платформа ще струва по-малко или ще се представи по-добре при изпълнението на дадена изчислителна задача.

При мигрирането се е наложило компанията, в която работят три хиляди служители в 36 локации по света, да промени архитектурата на ИТ системата си, както и да преквалифицира своите кадрите. Били са наети и обучени софтуерни инженери, специалисти по киберсигурност, продуктови мениджъри и специалисти по потребителско поведение. Тяхната задача е да жонглират между инсталациите и облачната инфраструктура, да следят новите модели за киберсигурност и да създават „родни за облака приложения”. От компанията изтъкват, че благодарение на всички тези промени те успяват да се превърнат в технологичен лидери на пазара.

Твърде много се говори и твърде малко се действа

Компаниите трябва да спрат да обсъждат облачния изчислителен модел и да започнат да го прилагат. Той предоставя възможност за обновяване на архитектурата, за по-бързо разработване на софтуер и добавяне на функции в уебсайтовете. На свой ред това подобрява ефективността на съответния бизнес.

Такъв проактивен подход демонстрира American Airlines. Превозвачът мести уебсайта, мобилното си приложение и другите дигитални услуги в облачното пространство на IBM. Компанията също използва методологията „гараж” на IBM, която включва архитектури и най-добри практики за разработването на софтуер чрез микроуслуги, гъвкавост и devops. Идеята е да се подпомогне по-доброто сътрудничество между инженерите и мениджърите и да се автоматизират процесите за внедряване на софтуер.

От American Airlines съветват, че за да се постигне успех, трябва да се вярва в добрите крайни резултати.

Определяне на лидер, който да ръководи мигрирането

Както вече беше споменато, при преместването в облака не става дума толкова за технологии, а по-скоро за операции, процеси и хора. Поради тази причина компаниите е добре да назначат отдаден лидер, който да ръководи промяната и да следи прилагането на най-добри практики при мигрирането.

Именно такъв е съветът на компанията Ancestry.com, която работи на все по-конкурентния пазар за предоставяне на данни от геномиката като потребителска услуга. За да постигне гъвкавост, Ancestry.com обяви, че мести дейността си изцяло в AWS на Amazon. Тя ще използва няколко услугите на AWS, включително платформа като услуга, изчисления извън сървър и други инструменти.

Компанията избира AWS, за да съхранява там милиарди исторически данни като родословни дървета и ДНК профилите на клиентите си. Според заместник изпълнителния директор това е необходимо, тъй като, за да продължава бизнесът да се разраства, трябва да се подобри скоростта на иновациите. За шест месеца Ancestry мигрира половината от своите данни – 8 петабайта, в AWS. Това ще позиционира компанията за по-голям международен ръст, тъй като все повече клиенти търсят информация за своите предци.

Клинт Бълтън, CIO, САЩ 

Превод и редакция Мария Динкова. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов