Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ Мениджър на годината
бр. 12, 2017

Системата за планиране на ресурсите в "Бултекс" осигурява търговската дейност на компанията

от , 21 декември 2017 0 110 прочитания,

Георги Петров, ИТ мениджър,


Номинация в категория "Ефективност"

Георги Петров, ИТ мениджър, "Бултекс 99"

Георги Петров е ИТ мениджър на "Бултекс 99" от 2004 г. През годините работата му е свързана с планиране на ИТ инфраструктурата: архитектурата, хардуера, софтуера и интеграцията на данни. Той участва активно в съставянето на ИТ бюджета на дружеството, оценката и контрола на разходите, за да осигури проектите в рамките на одобрената инвестиция. В задълженията му влиза управлението на бизнес контактите с доставчиците на хардуерно оборудване, решения и услуги. 

С активното участие на Георги Петров в „Бултекс 99“ е внедрена нова система за планиране на ресурсите. Реализирането на проекта стартира с провеждане на първоначално запознаване и обучение на ключовите специалисти. В следващия етап - детайлно запознаване и активно тестване на системата – с негово съдействие са дефинирани допълнителните изисквания на потребителите съгласно спецификата на тяхната дейност.

През целия този период се конкретизират всички процеси и всички съпътстващи документи, разработена е единна методика на работа на отделните групи потребители, настроени са различните модули на системата. Проектът е реализиран за 6 месеца, ангажирани са висшият мениджмънт на компанията и 9 ключови потребителя.

Отражение върху ефективността

Осемнадесет модула в системата осигурява информационно цялата търговска дейност на компанията. Решението е базирано на open source софтуер, с което отпада необходимостта от закупуване на лицензи за ОС, СУБД и друг системен софтуер,

Отчетени са ползи в три основни направления – доставки, продажби и складово стопанство.

Автоматизираното генериране на поръчки за покупка от външни доставчици работи в съответствие с регистрираните поръчки на клиенти и вътрешно фирмени заявки за доставка от регионалните офиси.

Отражение върху взаимодействието с клиентите

Подобрена е бързината на обслужване на клиентите в магазините на фирмата благодарение на POS интерфейса и автоматично отпечатване на касов бон на фискален принтер. Оптимизиран е процесът по офериране, чрез изпращане по имейл на готовия документ директно от ERP системата и с готови шаблони за текст на електронните писма. Оптимизиран е процесът по управление на рекламациите.

Завишен е контролът върху търговските транзакции чрез параметри за продажба по себестойност, по определена ценова листа, кредит контрол и просрочени вземания.

Значително е подобрена отчетността, проследява се всяка складова операция. Подобрена е точността и са намалени грешките в складовото стопанство. Процесът по инвентаризация е автоматизиран и оптимизиран.

Финансово отражение

Счетоводният отдел има текущ и пълен контрол в реално време върху всички ключови процеси във фирмата, свързани с продажби, доставки, разчети с клиенти, доставчици и други. Улеснено е въвеждането и проследяването на първични счетоводни документи. Автоматично се генерират счетоводни записи и се попълват в счетоводните регистри. Наличен е пълен достъп до информация за стокови наличности, парични средства по обекти, даващо възможност за осъществяване на методическа подкрепа и най-вече оперативен контрол.

Улеснено е следенето на движението на стоки и тяхната себестойност. Въведени са множество контроли, филтри и индикатори за движението на документооборота, както и персонализиране на потребителите, които съставят документи в системата.

От гледна точка на ИТ

Сред предимствата на новата ERP система от гледна точка на ИТ отдела са лесното администриране и управление на потребителски акаунти и намалените изисквания към компютърните системи, използвани на работното място - били те стационарни или мобилни компютри и устройства. Наред с това отпада нуждата от инсталация и поддръжка на клиентски софтуер. Изискванията за скоростта на интернет връзката са минимални. Не на последно място, намалени са разходите за печат, тъй като голяма част от печатаните до момента данни се визуализират за потребителите директно в системата.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов