Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Виртуално пространство

5 съвета за ръководители, които мразят социалните медии

Има начини да се намери баланс между оставането офлайн и създаването на сериозна търговска марка

от , 28 декември 2017 0 1169 прочитания,

Социалните медии затвърждават все повече статута си на важна предпоставка за изграждането на професионална търговска марка. И наистина, ако искате да развиете своите бизнес идеи, то ще трябва да се съобразите и със социалните мрежи. Но, ако все пак те категорично не са вашата среда, не се отчайвайте - има начини да се намери баланс между оставането офлайн и създаването на сериозна търговска марка.

 

1

 

"Струва си да отделите време за поддръжка и обновяване на профила си в социалните медии, особено в такива, насочени към работещите професионалисти, като LinkedIn", казва Чарли Грей, президент и съосновател на Gray Scalable. Но няма нужда изграждането на сериозна търговска марка онлайн да обсебва живота ви или да се превръща в скучна, но задължителна работа. Ето пет съвета, които могат да ви помогнат да извлечете максимума от социалните мрежи, без да ги усещате като необходимо бреме.

Мислете стратегически

Нямате нужда от профил във всяка социална платформа - намерете къде е вашата аудитория и се съсредоточете върху изграждането на присъствие там. Например, ако вашата професионална мрежа е на LinkedIn и Twitter, не е нужно да се притеснявате за публикуването на съдържание в Instagram или Facebook.

"Ръководителите трябва да разберат кои платформи са най-естествения им домейн и да се съсредоточат върху тях. Ако се занимават с проектиране, ще се съсредоточат например към Pinterest и Instagram. Ако са в бизнеса с набиране на кадри или маркетинг – към LinkedIn”, дава примери Грей и добавя, че, за да получите представа за това коя точно е вашата платформа, можете да разгледате накъде са се ориентирали други лидери в бранша и къде най-често се опитват да ангажират аудитория.

Фокусирайте се

Отделете време да помислите какво точно искате да постигнете с онлайн присъствието си - да увеличите аудиторията си, да се ангажирате с клиенти и потребители или да се свържете с други лидери от индустрията, за да създадете възможности за работа в мрежа.

"Със системен подход и добър план можете да превърнете социалната мрежа във ваш верен служител и златна мина. Помислете за това, като за виртуална конференция, на която имате пълната власт сами да избирате с кога и как да общувате", казва Кристин Хюбер, експерт по кариерно развитие. Ако разбирате какво искате да спечелите в професионално отношение от социалните медии, ще бъде по-лесно да концентрирате усилията си и по-малко вероятно да губите време и енергия в тях.

Качество, а не количество

Вашата мрежа - както онлайн, така и офлайн - трябва да разчита на качеството, а не на количеството. Ако имате повече последователи в Twitter, но забележите по-силна ангажираност с по-малка аудитория във Facebook, помислете дали да не се прехвърлите само във втората платформа. Не винаги нещата опират до броя на последователите, които имате. Доста често по-важна е степента на ангажираност, която получавате от вашата аудитория.

"Тревожете се по-малко за броя на последователите си и обърнете внимание на контактите си с други влиятелни единици. Не гледайте на този тип платформи като на социални медии, а ги приемайте като социални мрежи. Ако започнете да гледате на тях като на още едно звено от цялостната ви бизнес свързаност, много скоро отношението ви към социалните платформи ще се промени", категоричен е Робърт Ричардсън, президент на Richardson Marketing, и добавя, че фокусирането върху качеството ще окаже благотворно влияние върху вашия бранд.

Внимателното, професионално и ангажиращо присъствие изгражда по-силна мрежа, отколкото подход на ежедневно изливане на безсмислено маркетингово съдържание", добавя Ричардсън.

Придържайте се към това, в което сте най-добри

Ако се усещате по-добър в личното общуване, трябва да продължите да инвестирате времето си именно в контакта лице в лице. Това също е чудесен начин да гарантирате, че вашата онлайн мрежа разчита на качествени връзки. Възползвайте се от вашите лични умения по време на събития и срещи, а социалните мрежи използвайте, за да подсилите постигнатото по време на личните контакти.

"Има много аргументи в подкрепа на тезата, че времето, прекарано в изграждане на бизнес мрежа в реалния свят, е по-ценно в дългосрочен план, отколкото часовете, прекарани в усъвършенстване на профила на компанията в социалните платформи. Но дори хората, които вярват, че профилите във Facebook например помагат повече за изграждането на търговска мрежа, знаят, че в крайна сметка това няма да замести начина, по който хората водят професионалния си живот в момента", казва Ейми Райханатер, главен служител в Adaptive Insights.

Доверете се на аутсорсинг услуги за профила си в социалната мрежа

Ако не искате да влагате собственото си време в управление на профила си в социалната мрежа или просто нямате възможност за това, помислете за вариант с наемането на външен мениджър. Има много хора, които ще знаят точно как да се справят с онлайн профилите ви както на пълен работен ден, така и на непълно работно време или на свободна практика.

"Социалните медии “говорят” на свой собствен език и има експерти, които го разбират в основи. Въпреки че може да изглежда очевидно как да използвате социалните медии, експертът е наистина полезен, като това едновременно спестява време и повишава качеството", смята Грей.

Друга възможност е да изберете платформа за управление на социални медии от трети страни, като HootSuite, които могат да помогнат за консолидиране на социалните ви медийни профили на едно място. Тези лесни за ползване платформи ви позволяват да управлявате присъствието си в социалните медии, като същевременно дават аналитичен поглед върху начина, по който вашите усилия се изплащат.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов