Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи и тенденции

Ботовете са нов електронен канал. Текстът успешно конкурира приложенията

Цветомир Досков, изпълнителен директор на SirmaBC за перспективата пред ботовете и степента на дигитална трансформация в банковия сектор. С него разговаря Виргиния Стаматова.

от , 02 януари 2018 0 1976 прочитания,
Страница 1 от 3

 

Цветомир Досков, изпълнителен директор на

 

Г-н Досков, през приключващата 2017-та ботовете масово навлязоха в обслужването на клиенти. Каква е посоката на развитие на тези програми и в частност - на чатботовете?

Ботовете са предизвикателство, перспектива и възможност да сме близо до клиентите. За нас това не е модна тенденция, а по скоро естествено развитие и един от ефектите на “зрялост” в “новата” вълна на дигитализация. Още от миналата година, когато решихме, че ще развиваме това направление, направихме проучване на пазара. То ни показа, че ботовете все по често се ползват за решаване на различни задачи свързани със събиране на данни и тяхното анализиране. От друга страна ботовете заемат пространството за обработка на голяма част от съобщенията, които се разменят между компаниите и клиента под формата на текст. Друга констатация е, че потребителите предпочитат да ползват удобен или любим за тях канал за комуникация с останалия свят и това дава възможност за всички компании да подържат пряка комуникация с тях. В заключение, ние твърдим, че Чатботовете и системите за анализ на текст, като средство ще започне да се конкурира сериозно с приложенията, макар че засега последните те имат превес в предлаганите решения за услуги към крайните клиенти от финансовите институции.

Затова започнахме да създаваме наши умни програми и в частност чатбот. Услугата е внедрена тестово в при нас и в една българска банка и се ползва в момента от 260 хил. клиенти за предоставяне на различни услуги.

Все още голяма част от финансовите институции гледат на Ботовете като на маркетинг канал и не правят връзки с бекенд системите. Но през призмата на PSD 2, KYC, и желанието на бизнес звената за предоставяне на “бързи услуги”именни Ботовете могат да са подходящ инструмент за подпомагане на ИТ звената в намиране на ефективни и ефикасни решения. Не на последно място Ботовете могат да послужат за поддържане и управление на автоматични интерфейси към трета страна, доставчик на услуги, както и в събирането или предоставянето на данни в реално време. Всичко това ще се създаде нов електронен канал, подобно на уеб и мобилното банкиране, адресиран към широката публика или към служителите в организацията, който ще започне да се експлоатира многопосочно. Според статистиката при използването на “традиционните” електронните канали, 60 на сто от потребителите ги ползват единствено, за да получаване на сравнително статична информация или “снимки във времето”, като например “движението по сметката”. Тази роля и функционалност може доста по гъвкаво да се изпълнява от Бот, който или активно да ви информира на база на подадени критерии от вас или да ви доставя информация в свободен диалогов режим.  

Каква е цената на този канал? Много често новите технологии са скъпи за финансовите играчи, а оттам - и за клиентите.

За нас е много важно да може да отговорим и да намерим “доброто” решение в подкрепа на бизнес целите на една институция. В случая преимуществата са: Чатботовете са лесно и бързо адаптивни и в пъти по-приемливи, като цена от развитието на друг електронен канал. Те са и много по-достъпни. Няма необходимост от създаване на специализиран интерфейс. Ползва се познатият за клиента диалогов режим. Предимствата са много, разбира се има и недостатъци.

През годините установихме, че всеки канал има своята аудитория, т.е. много ясно предназначение. И поради тази причина се говори за omni channel стратегия. Голяма част от колегите разбират omni channel като системно решение...това е различно. Винаги давам пример с направата на кухнята в един дом.

1 23

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов