Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Проучвания

Две трети от потребителите допускат, че личните им данни може да бъдат откраднати

от , 19 януари 2018 0 3581 прочитания,

Голяма част от потребителите биха спрели да работят с компания, за която се разбере, че има пробив в сигурността ѝ. Това показва проучване на компанията Gemalto сред 10 500 потребители от цял свят. В случай на такъв инцидент, потребителите ще се откажат да използват услугите на търговци на дребно (61%), банки (59%) и социални медии (58%). Освен това, седем от десет потребителя (69%) смятат, че компаниите не приемат достатъчно сериозно сигурността на потребителските данни.

Проучването показва още, че потребителите не предприемат адекватни действия за своята защита. Повече от половината използват една парола за множество онлайн профили. Дори и при предлагане на надеждни решения (като двуфакторно удостоверяване, 2FA), две пети от (41%) от потребителите признават, че не използват технологията да защитят своите профили в социалните мрежи, което ги прави уязвими.

 

Две трети от потребителите допускат, че личните им данни може да бъдат откраднати

 

От данните в проучването става ясно, че болшинството потребители (62%) смятат съхраняващите техните данни компании за носещи отговорност и биха предприели съдебни действия срещу компрометираната организация. В отговор, бизнесът взема допълнителни мерки за защита на клиентите си, като прилага строги мерки за сигурност и обучение.

„Потребителите очевидно са щастливи да прехвърлят отговорността за защитата на техните данни на бизнеса и очакват те да бъдат защитени без каквото и да е усилие от тяхна страна“, казва Джейсън Харт, CTO на Gemalto. „С оглед предстоящите регулации, като GDPR, от бизнеса ще зависи да налага протоколи за сигурност на своите клиенти с цел защита на данните. Вече не е достатъчно предлагането на тези решения като опция. Тези протоколи трябва да са задължителни още в началото, иначе за бизнесът ще има не само финансови последствия, но вероятно и съдебни искове от клиенти“, допълва той.

Проучването е проведено в САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Индия, Япония, Австралия, Бразилия, Бенелюкс, ОАЕ и Южна Африка. Всички участвали в него активно използват онлайн или мобилно банкиране, социални медии и пазаруват онлайн.  

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов