Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 1, 2018

Платформа идентифицира деца, отпаднали от образователната система

от , 07 февруари 2018 0 1180 прочитания,

Областният управител на Пловдив Здравко Димитров (вдясно) и министърът на образованието Красимир Вълчев


Васил Гьошев 

Областната администрация на Пловдив първа изгради информационна система по програмата „Посещаемо и безопасно училище“. След като тя започва работа миналия септември, става ясно, че 13 543 деца от региона никога не са посещавали детски градини и училища. А само няколко месеща след началото на проекта, в края на годината, областната администрация отчита, че 2000 отпаднали ученици от Пловдив и региона са открити и върнати в училище.

Единната платформа поддържа 358 защитени училищни портала (индивидуално за всяко училище и детска градина в областта), 23 защитени портала за общинските кметове и един портал за областния управител и началника на РУО.

Създадени са екипи от представители на различни институции, чиято задача е да установят децата, отпаднали или останали извън образователната система, и да предприемат мерки за тяхното включване в учебни заведения. В област Пловдив в тези екипи участват над 900 души.

За всеки екип е осигурен мобилен терминал за достъп "на терен" до данните от информационната система, с който се отразява резултатът от посещението на домашния адрес на ученика. Данните стават видими веднага след въвеждането им през съответните защитени портали на кмета, областния управител и началника на РУО. Те се визуализират в реално време и на интерактивната карта в областния координационен център на OA. През него всички заинтересовани областни ведомства получават оперативна и аналитична информация за работата на екипите и ефекта от приложените мерки. В защитената среда на платформата са обединени информационни масиви на областните служби на ЕСГРАОН, МОН, МФ, МЗ и МТСП. Архитектурата на системата гарантира сигурност на данните, предоставяни от институциите и събирани от групите.

Платформата осигурява автоматичен мониторинг на отпадащите ученици по време на учебната година, като по този начин групите за обхват могат своевременно да предприемат мерки за задържането им в образователната система. След анализ се изготвят конкретни стъпки за всяко дете, което спира да ходи на училище, отпаднало е или е застрашено от отпадане, и се търси съдействие от компетентните институции за индивидуален подход.

Целта на проекта е по-лесно да се следят процесите на миграция и възможностите за настаняване на децата в детски заведения до завършване на средното им образование. С програмата се цели подрастващите да се върнат в училище и да се задържат в образователната система. На този етап са предвидени 50 базови мерки и автоматично сигнализиране на отговорните институции (РУО, социални служби и други). Мерките имат за цел да се повиши ефикасността на процедурата за отпускане на семейни и други помощи на нуждаещите се семейства, а също така и за координирани действия при налагане на санкции спрямо родителите, които не изпълняват задълженията си по Закона за училищното и предучилищно възпитание и Закона за закрила на детето.

В момента системата обхваща децата между 5 и 16 години, които по закон задължително трябва да посещават предучилищните групи или учебните занятия. На следващ етап по искане на областния управител на Пловдив Здравко Димитров в информационната система ще бъдат включени всички деца от раждането им до 18-годишна възраст.

Въведената в Пловдив ИС е продължение на разработената през 2016 платформа "Безопасно училище". След успешното внедряване в Пловдив се планира системата "Посещаемо и безопасно училище" да бъде надградена и въведена на национално ниво.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов