Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини IT инфраструктура

9 начина да получите добавена стойност от бизнес анализа в реално време

Подобрени взаимоотношения с клиентите, повишена производителност на служителите, нови приходи са само част от предимствата, които дава BI

от , 14 февруари 2018 0 5992 прочитания,

За жалост, за твърде много организации бизнес анализът (BI) се свежда до прости статистически обобщения в скучни доклади. Истината е, че той може да донесе много преимуществата - особено за организации, които са готови да преосмислят стратегията си, за да се справят с проблеми, които други вече са забравили благодарение на тази технология.

Независимо дали искате да внедрите нов инструмент за бизнес анализ или да получите по-голяма стойност от наличните решения, в този текст ще се запознаете с примери за начина, по който компании използват BI за подобряване на обслужването на клиентите, продуктивността на служителите, ръстта на приходите и т.н.

1. Бизнес анализ в реално време при потребителските услуги

Прочетете още: Осем тенденции с влияние върху системите за управление на бизнеса през 2018 година

1



Потребителите копнеят за най-новата информация, особено ако считат, че тя касае критични системи и процеси. Защо тогава да не използвате това и да интегрирате бизнес анализа в реално време във вашите услуги? Rackspace, уеб хостинг компания, например е направила точно това.

"За да даде възможност на бизнес анализа в реално време, Rackspace спря да предоставя на клиентите си остарели с повече от 24 часа данни, независимо дали става дума за информация за експлоатационните или сървърните ресурси. През последните няколко години по-ниските разходи за обработка и наличието на повече инструменти на пазара направиха по-лесно създаването на условия за бизнес анализ в реално време и взимане на съобразени с него решения", обяснява Джина Мърфи, старши вицепрезидент и генерален директор мениджър на Rackspace, отговарящ за обслужване на приложения.

Коментарът на Мърфи показва, че използването на бизнес анализа вече не се ограничава само до вътрешните потребители. Всъщност, данните, които дава тази система за всяка една организация, постепенно започват да повишават своята стойност и да придобиват все по-голямо значение. Ако вашият ИТ отдел търси начин да добави повече стойност към цялостния бизнес, това развитие на Rackspace да бъде взето за пример.

2. Събиране на неструктурирани данни

В продължение на години неструктурираните данни се смятаха за ненужни. Просто нямаше ефикасен начин, по който да се премине през тази информация и да се извлече полезното от нея, особено когато структурираните клиентски и финансови данни бяха налице, готови за използване. Застрахователната компания Aflac обаче решава да започне нова програма за извличане на неструктурирани данни.

Интегрирахме решения с възможности за събиране и обработка на неструктурирани данни в зоната на трансформация. Тази технология е нова за Aflac и дава възможност да правим препратки към различни точки за данни", коментира Джулия Дейвис, старши вицепрезидент и главен изпълнителен директор на Aflac.

3. Подобрете работата на служителите си чрез BI

Като мениджър, често е трудно да решите кой от директни отчети, насочени към вас, говори за най-спешна нужда от допълнително внимание. Инструментите за бизнес анализ могат да ви насочат в правилната посока, както това се е случило при Clearlink, компания за дигитален маркетинг и услуги.

"В Clearlink имаме стотици търговски агенти, които обработват входящи обаждания, свързани с различни домашни услуги. Като мениджър от първа линия, за мен е огромно предизвикателство да разбера кой от агентите се нуждае най-спешно от помощ, при положение, че това може да е всеки един от тях. Един прост обикновен отчет в реално време, който извлича вида на повикванията, лицето, което ги приема, и прогнозираната стойност на всяко едно от тях опростява нещата", коментира Ландън Стар, вицепрезидент по управлението на данни в Clearlink.

Бизнес анализът в реално време може да играе същата положителна роля и в складовата индустрия.

"Наскоро разработихме система, в която въвеждаме данните от системата за управление на складовете и контролната система, която отчита кой колко време е работил, за да направим класация на служителите въз основа на тяхното представяне. Тези данни помогнаха на ръководството да синтезира информацията от различните фактори и да възнагради най-добрите изпълнители", разказва Джо Бейдън, директор BI стратегиятав в Lipari Foods.


2


Този подход показва ясно, че бизнес анализът може да бъде проактивен инструмент, а не просто счетоводен списък на предишни резултати.

4. Пропуснато време за изрязване на данни

При всяка голяма организация краят на месеца или тримесечието е белязан от множество анализатора заровени в Excel файлове. Това е толкова често срещана практика, че, може би, вече не я смятате за проблем. Но такъв може да се появи - в събирането и разчитането на данните например. За щастие инструментите за бизнес анализ в реално време могат да помогнат и в този случай.

"Проследяваме рентабилността на клиентите и продуктите в куб за анализ на Sisense, който се актуализира ежедневно. В миналото този отчет е бил достъпен само на месечна база, тъй като събирането и валидирането на данните отнемаше много време. Сега това време за подготовка е елиминирано и ние можем бързо да проследим рентабилността и да определим положителните и отрицателните тенденции в реално време ", обяснява Марк Хопкинс, CIO на Skullcandy.

5. Подобряване на обслужването на клиентите

В онлайн света гневът на един клиент се мултиплицира през социалните мрежи. Ако това недоволството бъде открито в самото начало чрез бизнес анализ в реално време, проблемът може да бъде разрешен, преди да добие широка гласност.

"Използваме анализи, за да определим ползите от инвестирането в подобрения на продуктите, като разглеждаме нашите гаранционни претенции", казва Хопкинс от Skullcandy и добавя: "Ние анализираме текстовите описания на проблемите, за да подчертаем проблемите, които клиентите ни докладват, и да определим честотата им. Освен това извличаме данни от рецензии, за да открием какво харесват нашите потребители в продуктите ни и какво искат да подобрим. По този начин можем да си направим и сметка къде сме в сравнение с конкуренцията".

Когато решавате проблеми, свързани с вашите услуги или продукти, като гаранционни твърдения например, не забравяйте да се консултирате с финансовия си отдел. Имайте предвид обаче, че приемането на краткосрочна загуба в името на това клиентът да е доволен може да донесе положителни резултати в бъдеще. ИТ екипът може да добави стойност в това направление, като анализира данните и изгражда лесни за използване BI инструменти. Добър вариант е те да включват и анализ на емоционалните тенденции в социалните медии около вашата марка.

6. Предвиждане на нови канали за приходи

Предсказуеми приходи” от Аарон Рос бързо стана бестселър сред тези, които се интересуват от продажбите на технологии. Рос се концентрира върху това, което търговците и техните мениджъри могат да направят, за да подобрят предвидимостта на приходите си. ИТ трябва да обърне внимание на тези съвети и да предостави на компанията си BI инструменти за подпомагане на решенията за продажби.


3


"Разработихме калкулатор за прогнозиране на приходите за FanHero, компания, която създава мобилни приложения за известни личности и влиятелни хора. Калкулаторът отговаря на едно от основните предизвикателства пред компанията - способността да се предскаже колко потребители и колко нетна стойност може да ѝ донесе една знаменитост", казва Умберто Фариас, главен изпълнителен директор на Concepta. По думите му няма човек, който би могъл да обработва всички необходими данни, за да има добра оценка за това колко приходи би реализирал всеки клиент. “Източниците на информация включват статистически данни за социалните медии (харесвания, последователи, темп на растеж), вертикални темпове на растеж, фиксирани и променливи инфраструктурни разходи и исторически данни за стартираните приложения", добавя Фариас.

Приложението също така включва поддръжка на анализ от типа "какво ще стане". Ако перспективата на един проект включва положителни тенденции в социалните медии например, той би могъл да получи по-висок приоритет за компанията. Фариас признава, че работата на приложението е в начален етап, така че е твърде рано да се определи въздействието му.

7. Автоматизиране на бюджетирането и прогнозирането

При финансовия мениджмънт замяната на електронните таблици със специализираните инструменти може да направи голямата разлика межу вас и вашите конкуренти.

"Ние непрекъснато използвахме нашето огледало за обратно виждане и се вглеждахме в миналото, за да вземаме решения за бъдещето на компанията", казва Кристи Хренчър, директор маркетинг в Nextep. За да разреши този проблем, компанията се обръща към Adaptive Insights - инструмент за планиране и бюджетиране. "Adaptive ни даде възможност да включим целия екип на ръководството в процеса на бюджетиране. Сега имаме инструмент, който демонстрира пред всички как върви работата по предварително поставените цели в реално време. Вече не използваме електронни таблици, успяхме да автоматизираме процеса на бюджетиране и прогнозиране и данните са на разположение по всяко време", разказва още Хренчър.

8. Вграждане на BI в други платформи

Исторически погледнато, работата с BI инструментите изисква специализиран опит и приложения. В резултат на това ИТ отделите традиционно носят отговорност за бизнес анализите. Това статукво може да се промени не само с помощта на BI платформи на самообслужване, но и чрез възможността за вграждането им в други платформи, както компанията Clearlink използва Sisense.

"Тъй като е вградена, ние можем да изградим множество уеб приложения, използвайки тази BI рамка и скоростта ѝ за разработване на отчети", казва Ландън Стар от компанията.


4


С повече интегрирани инструменти за бизнес анализ ИТ отделът може да се съсредоточи върху прогнозните анализи, които в момента имат малко доказани приложения извън продажбите и маркетинга, като по този начин даде добавен стойност за организацията. Като алтернатива, отделите, отговарящи за информационни технологии могат да потърсят вътрешна консултативна роля, в която да помагат на други бизнес единици да намерят възможности за използване на бизнес анализите или за по-широко вграждане на BI възможности.

9. Поставете акцен върху анализа

През 2018 г. много професионалисти в сферата на бизнес анализа трябва да отделят много време за събирането на данни. За всеки час, който се изразходва за тази дейност, те губят от времето си за анализ. Във финансовите отдели проблемът със събирането на данни и техния анализ е особено остър, тъй като там се работи с кратки срокове.

За да се справи с този проблем, ръководството на Rackspace решава да подпомогне своя финансов екип с по-добри бизнес анализи. "Създадохме среда, в която се съхраняват данните, правилата и изчисленията, нужни за един финансов екип. Това им позволи да изразходват повече от 90% от своето време за анализ на данните, а не за тяхното събиране", обяснява Мърфи.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов