Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Стратегии и модели

Какъв е пътят към дигиталната трансформация

За да променят, оглавят и оцелеят на пазара, утвърдилите се организации трябва да могат да работят и да се адаптират бързо.

от , 20 февруари 2018 0 4010 прочитания,

Какъв е пътят към дигиталната трансформация

Дигиталният бизнес създава един нов свят, в който старите организации трябва да се научат да съществуват. Много от компаниите, които са били успешни десетилетия и дори векове в стария свят, са неспособни да се конкурират в днешната бизнес среда.

За да променят, оглавят и оцелеят на пазара, утвърдилите се вече фирми трябва да могат да работят и да се адаптират бързо при новите условия. Пионерите сред тях поставят началото на третата вълна на трансформацията на фирмената гъвкавост.

Прочетете още: Няколко причини за провал на дигиталната трансформация

Тези компании се опират на опита, натрупан през четирите десетилетия промяна от началото на дигиталната ера. Те са се поучили от практиките за подобряването на продуктивността, извършени от първата и втората вълна фирми.

Организациите от третата вълна уверено експериментират с реформирането на своите активи: културата, технологиите и данните. Те сега вървят по пътя на еволюцията: от стария към новия свят, и се превръщат в устойчиви гъвкави дигитални компании. А техният опит показва, че най-ефективното решение за новите ирационални външни бизнес условия е промяната да започне „отвътре-навън“.

Ролята на главните изпълнителни директори

Успешната трансформацията на фирмената гъвкавост зависи пряко от главните изпълнителни директори, които трябва да изградят и визията за фирмената гъвкавост. Те обаче трябва да се стремят не само към оптимизирането на компанията, но и към нейното цялостно преобразяване.

Главните изпълнителни директори и ръководителите от третата вълна трябва да показват склонност към действие, желание промяната да бъде осъществена бързо и готовност за непрекъснато учене и адаптиране.

Освен това главните изпълнителни директори трябва да проявяват постоянство и увереност, за да осъществят дългосрочните и радикални интервенции, които ще променят организацията отвътре. Те също така се нуждаят от способни мениджъри, които ще подкрепят бъдещата визия и отдадено ще работят за успешното приключване на проекта, въпреки неизменната съпротива сред останалите служители.

Привличане на кадри с нови умения

Традиционното лидерство в организациите трябва да се промени. Именно затова една от първите стъпки, които компаниите трябва да предприемат, е да намерят необходимите кадри, които ще притежават умения от ново поколение.

Успешните организации намират и назначават такива бизнес и технологични мениджъри, които вече са преминали през един или два опита за трансформация. Те имат „белези“ и вече са придобили нужните познания за планирането, ръководенето и участието в съзнателната организационна трансформация. Подобни лидери са постигнали професионално развитие и са готови да хванат вълната на промяната.

Какъв е пътят към дигиталната трансформация

Разработване пътна карта на процеса на трансформация

Много утвърдили се организации са чували призива да останат конкурентоспособни в новата бизнес среда. Само някои от тях обаче се променят достатъчно бързо и ефективно, за да се впишат в бизнес модела на 21 век. Дори когато те разполагат с изключителни лидери с ясна визия, задачата се оказва трудна.

Успехът никога не е сигурен. Въпреки това компаниите, които преминават към новия дигитален свят, задължително трябва да разполагат с пътна карта. Тя трябва да е базирана на принципи и да обхваща организационната култура, технологиите и данните.

Приемане на гъвкави принципи

Организациите от третата вълна приемат и прилагат гъвкави принципи и практики отгоре надолу и отдолу нагоре, за да улеснят сътрудничеството, гладката комуникация и скоростното реализиране на идеите.

Това помага на тези компании да се придвижат по-бързо към споделените цели на дигиталната бизнес трансформация, а продуктивността и скоростта се увеличават постепенно с първите малки резултати от трансформацията.

Как изглежда успехът?

Организациите, които успешно приемат дигиталните бизнес условия могат да постигнат растеж и печалби, променяйки пазара. Новият модел на управление води до повече доверие и сътрудничество при работата на бизнеса с ИТ. Компаниите обикновено започват да използват динамичния и постоянен поток на данните, които дигиталният бизнес генерира. А това в крайна сметка води до създаването на дигитални продукти.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов