Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Виртуално пространство

Кратко ръководство за 10 услуги за групов чат в мрежата (част 1)

Груповите чатове не са идеални за всеки сценарий, но са опция, която си заслужава да бъде разгледана от всяка една компания

от , 27 февруари 2018 0 9739 прочитания,

Всеки знае, че тайната на успеха - в личен или в бизнес план – се крие в добрата комуникация. Но въпросът е под каква форма трябва да протича тази комуникация? Ако искате да общувате с няколко човека в реално време, без съмнение първото нещо, за което се сещате, са конферентните разговори. Те обаче са свързани с известни неудобства – забавяне на сигнала, което води до припокриване на говорещите, качеството му често не е достатъчно добро, някои от участниците не приемат разговора толкова сериозно, колкото други и т.н.

Но каква е алтернативата? Пример за такава са инструментите за незабавни съобщения, които вече са по-известни като платформи за групов чат. Тези виртуални заседателни зали са фокусирани върху текстовата комуникация и често са много по-предпочитани от конферентните разговори.

 

Прочетете още: 9 начина да получите добавена стойност от бизнес анализа в реално време

1

 

Защо обаче трябва да пишете, когато можете да говорите? Ами просто защото чата е добър вариант всички да бъдат "чути", без да се надвикват, тъй като можете да видите кой какво казва, дори двама човека да “говорят” едновременно. По този начин също така не се налага да започвате всяко изречение, като се идентифицирате. Ако някой се е разсеял за момент, той може лесно да се върне обратно в разговора, като прегледа предишните коментари. А, може би, най-хубавото е, че няма фонов шум и никой в груповия чат не може да разбере, че докато си говорите, слушате любимата си музика.

Груповият чат дава и други предимствам, като например възможността да се върнете когато поискате към разговора и да си припомните нещо, ако случайно не сте били достатъчно концентрирани. Повечето чат услуги ви позволяват също така да споделяте или вграждате файлове в реално време, което е трудно при конферентен разговор. Не на последно място, за разлика от гласовите разговори, текстовите няма как да бъдат подслушвани (за тази цел по-голямата част от услугите за чат предлагат силно криптирани сесии).

Това, разбира се, не означава, че груповите чатове са идеални за всеки сценарий, а просто, че са опция, която си заслужава да бъде разгледана - особено ако се окаже, че в даден момент не можете да разчитате на обичайните си комуникационни канали. За тази цел тук ще разгледаме 10 услуги за групов чат - Slack, Microsoft Teams, Atlassian Stride, Facebook Workplace, Zoho Cliq, Zulip, Telegram, CA Flowdock, ChatWork и MangoApps Office Chat – базирани на съобщения в реално време. Всички те са предвидени за общуване между повече от двама души, но имат различни интерфейси, функции и фокуси.

Преценка на възможностите

Но какво трябва да търсите при избор на чат услуга? Това зависи изцяло от вашите нужди, като се започне от размера на екипите ви и обхвата на вашите проекти. В идеалния случай искате да имате услуга, която да поддържа не само множество екипи, но и множество теми и разговори между тях. Също така си струва да видите каква интеграция на трети страни предлага всяка чат услуга, така че, ако ви се наложи, да включите, да речем, инструменти за управление на проекти в интерфейса на платформата.

Hangouts за корпоративни екипи

Сигурно ще се зачудите защо Google Hangouts е изведен пред скоби от общата схема? Този инструмент започна живота си като Google Talk и беше създаден за потребителите, а не за бизнеса. По-рано тази година обаче компанията анонсира инструмента Google Hangouts Chat. Също както Microsoft Teams предлага възможности за чат на потребители на Office 365, новата разработка на Google е интегрирана в пакета G Suite. Засега това е единственият начин да получите достъп до нея.

Hangouts Chat предлага неограничен брой стаи, всяка от които може да поддържа по няколко разговора, осигурява възможности за търсене по определени показатели и използва нов продукт, наречен Meet, за провеждане на видео срещи. Отвъд това обаче, от компанията не дават допълнителни подробности - все още не знаем каква ще бъде цената на различните услуги, какви допълнителни функции ще има и на какви точно мерки за сигурност ще разчита новото решение.

Засега Hangouts Chat предлага относително малко интеграции извън G Suite - само около дузина партньори са се включили към момента, въпреки че експертите смятат, че това е до голяма степен сигурна инвестиция. А на всички нас ни остава да проследим дали след по-сериозното си навлизане на пазара новата услуга на Google ще може ефективно да оспори лидерството на Slack и Microsoft Teams.

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Известията на десктопа за получено съобщение са голямо предимство, което позволява на потребителите да виждат входящата си комуникация, дори когато работят извън браузъра или чат-клиента си. А ако на тези известия може да им се задава кога точно да се появяват и кога не, това би било още по-добре.

Ако провеждате много импровизирани сесии или искате да включите хора извън обичайния си екип или дори извън компанията си, потърсете услуга, която позволява достъп на гости. Подобен инструмент ви дава възможност да изпратите връзка към вашата стая за разговори и участниците да могат да се включат в нея, без да се налага да се регистрират. Това кое решение колко гости допуска няма особено значение - както и при конферентни разговори, след като участниците надхвърлят определен брой, разговорът просто е подминал отдавна точката на практичност.

Повечето решения също така дават възможност и за гласовa и видео връзка - полезна опция за случаите, в които чатът е прекалено ограничен канал или е нужна визуална комуникация (ако екипът ви е предимно мобилен, огледайте внимателно мобилните приложения на всяка услуга, тъй като не всички поддържат гласови и видео разговори).

Наред с изброеното до момента, за повечето компании сигурността на комуникациите е от решаващо значение. Всяка от услугите за чат, върху които акцентираме тук, обещава стабилна защита, обикновено под формата на шифровани съобщения или специализирано хранилище за сесиите, но всяко от тях има свои собствени специфични особености.

Накрая, ако разполагате с ограничени ресурси и искате избраната от вас чат-услуга да не наруши финансовия ви разчет, трябва да знаете, че много от решенията предлагат и безплатни опции за по-малки екипи (най-добрият вариант в подобни случаи е Telegraph – единствената напълно безплатна възможност). Ако се оглеждате за подобни решения обаче, задължително обърнете внимание на дребния шрифт в описанието, тъй като различните нива на една услуга много често предлагат и различни нива на криптиране и сигурност - много често, най-добрата защита изисква премиум абонамент.

Slack

Slack се появи на пазараа през 2013 г., но през последните две години почти се превърна в синоним на словосъчетанието “групов бизнес разговор”. По-рано тази година услугата най-накрая въведе единствената основна характеристика, която липсваше – възможност за свързани отговори.

 

2

 

За всеки, който вече е свикнал с някое от другите решения, Slack може да изглежда странно, поне в началото. Интерфейсът на платформата остава опростен, но и малко недоизпипан. Различните стаи за чат представляват тематично ориентирани "канали". Опцията за преглед на всички свързани отговори подрежда най-отгоре най-новите сесии, в пряк контраст с обикновените разговори, които се показват в обратния ред. Като проблем може да се отбележи фактът, че няма как да включите изображения към отговорите си.

За щастие обаче, изскачащите прозорци с указания за употреба на програмата помагат на новите потребители да преминат бързо и безпроблемно обучението за ползване на дълбокото интегрирано търсене, кръстосаните канали, споделянето на файлове, синхронизирането на устройства и другите съвременни удобства, които предлага Slack.

Функцията на Slack за известяване на работния плот поддържа ключови думи, което означава, че можете да филтрирате външните разговори и да получавате нотификация само за определени теми. Slack вече поддържа аудио и видео разговори, а освен това е напълно интегриран с Google Hangouts, GoToMeeting и десетки други инструменти за конферентна връзка. Съществуват и инструменти за създаване на ваши собствени интеграции. Услугата предлага почти всяка форма на сертифициране за сигурност и поверителност, известна на професионалната общност.

Различните варианти на версията Slack for Teams предлагат възможност за обособяване на малки групи в рамките на голямата организация. Безплатният акаунт ви осигурява 5 ГБ за съхранение на файлове, 10 интеграции и 10 000 съобщения архив. Стандартният план ($ 8 за потребител на месец) ви дава до 10GB място, неограничени интеграции и архив за съобщенията, плюс функции като достъп за гости, споделени канали, където служители от различни компании могат да си сътрудничат, групови гласови и видео разговори, интерактивно споделяне на екрана и др. Премиум пакетът ($ 15 на потребител на месец) добавя усъвършенствани функции, като 24 часова поддръжка и 99% гарантирана непрекъсната работа.

Планът Slack Enterprise Grid, който е насочен към компании с до половин милион служители, свързва множество работни пространства и добавя множество корпоративни функции, включително интеграция с повече от дузина платформи за управление на корпоративната мобилност (EMM).

Microsoft Teams

Отговорът на Microsoft - Teams - се интегрира с Office 365, като идеята е да се даде на потребителите на този комплект пълен набор от инструменти за чат - включително възможност за гласова и видеовръзка - благодарение на Skype, без да е необходимо да превключват към друга услуга. Непосредствената тенденция е, че тя е достъпна само за абонати на Office 365 с план за Business Essentials, Business Premium или Enterprise, които започва от $ 5 на потребител на месец. Използването на услугата не изисква заплащането на допълнителни такси, така че е логично поне да опитате функционалностите, които тя дава, ако вече сте потребител на Office 365.

 

 

След като веднъж създадете група (тя може да бъде публична или частна, създадена от мениджър или физическо лице), тя автоматично придобива право за ползване на платформата SharePoint, OneNote (за Business Premium или Enterprise E3/E5 абонати), календар и т.н. В рамките на всеки отделен групов акаунт можете да създавате и допълнителни тематични канали.

Платформата Microsoft Teams може да бъде достъпена през уеб браузъри, настолни клиенти за Windows и Mac или мобилни приложения за Android, iOS и Windows 10 Mobile. Тя поддържа двуфакторна автентификация и единично влизане през Active Directory, а данните се криптират както при транзит, така и в покой. Нещо повече, Microsoft Teams има вградена функционалност за управление на мобилни приложения (MAM).

Решението дава възможност и за достъп на гости, като предлага отлични варианти за интеграции - повече от 150 приложения, ботове и услуги като Asana, HootSuite, ZenDesk и Adobe Sign.

Microsoft вижда в платформата Teams крайъгълен камък в своето продуктово портфолио. Компанията наскоро обяви, че с течение на времето това решение ще замени Skype for Business като основен клиент за комуникация в Office 365.

Дали някоя компания ще премине към Office 365 заради възможността да използва Microsoft Teams е спорен въпрос, но за всяка организация, която вече използва пакета, това решение обезсмисля търсенето на други варианти.

Atlassian Stride

Случайно скоро да сте се сещали за HipChat? Старата услуга за чат на Atlassian все още съществува, поне за известно време, но влезете ли в сайта hipchat.com, той веднага ще ви насочи към новата услуга на компанията - Stride. Това определено не е просто пременен HipChat. В основите си Stride е създадена, за да предлага всички възможни комуникационни канали - от съобщения до аудио/видео конференции. От Atlassian са категорични, че функционалностите на Stride са напълно интегрирани, а не “прикрепени” като тези на голяма част от конкурентните решения.

 

 

В допълнение към солидните възможности за групови съобщения (които са подобрени с функции като RTF и сортиране на разговори), услугата Stride е базирана на система за конферентни разговори, изградена на база на платформата с отворен код Jitsi. Инструментът поддържа както гласови, така и видеообаждания, като последните имат и функция за разделяне на екрана. Приложението е достъпно за Windows, MacOS, Linux, Android и iOS и поддържа интеграция с услуги от трети страни като Google Calendar и GitHub - да не говорим за собствения набор от инструменти на компанията, включително Trello, Jira и Confluence.

Stride също така включва някои инструменти за управление на проекти, а интелигентният режим Focus Mode може да блокира известията от чат-стаята за определен период от време, като след това ви предоставя резюме на всичко, което се е случило във ваше отсъствие.

Условията, които предлага Stride, много напомнят тези на HipChat, поне що се касае до безплатната версия. Тя включва неограничен брой потребители, стаи, съобщения, срещи и др., заедно с 5 GB място за съхранение на потребител и архив от 25 000 съобщения. Stride Standard ($ 3 на потребител на месец) добавя опция неограничено съхранение, приложения, ботове и история на съобщенията. Atlassian също така предлага и платформа за съобщения, наречена HipChat Data Center.

Към момента на създаването на този материал Stride все още е в бета версия. Който иска, разбира се, може да се регистрира за "ранен достъп", но това просто ще ви добави към списъка на чакащите. Засега компанията-производител не се ангажира със срокове за официалното представяне на новата си платформа.

Очаквайте продължение!

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов