Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ за транспорта и логистиката
бр. 2, 2018

TaxiStars минава в облака

от , 28 февруари 2018 0 8490 прочитания,
Страница 1 от 4

Виргиния Стаматова


Мобилното приложение за поръчка на таксита TaxiStars минава към облака. Проектът е разработен съвместно с Vivacom, а първите клиенти са преминали в новата среда през януари, съобщиха от компанията.

"Досега, за да работи услугата качествено, се изискваше таксиметровите компании да изграждат център за данни (data centre) и да разполагат със съответната инфраструктура - качествен интернет, компютри, UPS устройства, както и да извършват администрация, което е проблем за някои компании от страната", коментира Атанас Шарков, собственик на TaxiStars.

За TaxiStars също е представлявало предизвикателство да поддържа точка, която е на 300 - 400 км разстояние от офиса в София, "а такси центровете са неотложна услуга и прекъсване от 5 мин. е сериозен проблем", пояснява още той.


Атанас Шарков


Преминаването към облачна услуга води до отпадане на необходимостта от администрация и поддръжка на локалната инфраструктура на диспечерския център от превозвачите, като едновременно с това се увеличава и надеждността. "Очакваме през годината голяма част от клиентите ни да осъзнаят необходимостта да работят по този начин", допълва управителят на TaxiStars.

Потребителското лице на приложението TaxiStars

Когато човек свали приложението TaxiStars, първо трябва да регистрира банковата си карта, като данните се изпращат и съхраняват само от доставчика на платежната услуга ePay, който е сертифициран в БНБ и може да пази подобни данни. Платежният оператор издаваспецифичен ключ, работещ само в комбинация с данните, записани на сървърите на TaxiStars - чрез него се извършва плащане за сметка на клиента. Възможни са плащания само за такси пътувания. Банковите данни на клиента не се съхраняват в приложението и ако той загуби телефона си или същият бъде хакнат, няма опасност. "Услугата, която ePay разработи за нас, е иновативна - сигурна, удобна, не е необходимо използване на POS терминал", коментира Шарков.

Следващата стъпка е да се създаде поръчка и да се направи избор на услуга според вида автомобил и т.н. Интересна възможност е потребителят да предложи надценка или да поиска отстъпка от тарифата. Подобна услуга имаха Uber, пояснява Шарков, но в режим, при който Uber определя цената - не клиентът или шофьорът. При TaxiStars промяната на цената е опция, която потребителят може да оферира, а шофьорът да приеме или отхвърли. Например на Нова година е нормално да се предложи по-висока цена. "По време на тазгодишните празници бяхме много успешни в намирането на коли, защото, получавайки по-висока цена за курса, шофьорът беше доволен, усмихнат, не се опитваше да се пазари с клиентите си", пояснява Шарков. Отстъпката пък може да бъде поискана в часовете, през които няма много клиенти, което е около 80% от времето.

Когато поръчката бъде изпратена и приета, системата установява колите в района и изпраща най-близката на адреса. Ако заявката не бъде одобрена, в рамките на 1-2 мин. може да се повтори, като се променят критериите за търсене. Например, ако курсът е много къс, може да се даде надценка. "Един човек работи 8 часа и не би искал да работи 12 часа, ако са му се случвали само къси курсове", пояснява Шарков. И допълва: "В момента, в който шофьорът приеме курса, получавате достъп до неговия GPS и движението му може да се проследява в реално време." Времето за изчакване е строго регламентирано. Системата не допуска шофьорът да си тръгне по-рано или да стои много дълго, освен ако няма такава уговорка.

1 234

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов