Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ за транспорта и логистиката
бр. 2, 2018

Telelink с амбиция за интелигентена транспортна система в столицата

от , 28 февруари 2018 0 9169 прочитания,
Страница 1 от 3

Виргиния Стаматова


Разработената от Telelink платформа за автоматично събиране на такси (automated fare collection) ще бъде внедрена в градския транспорт на Стара Загора. "Това е пилотният ни проект, подписахме договор – максимум до две години трябва да въведем в експлоатация билетната система на градския транспорт", коментира Стефан Малиновски, директор "Интелигентни системи" в Telelink Infra Services. Проектът е финансиран с европейски средства.

В областта на интелигентните системи за управление на градската мобилност компанията има интерес и към търга за билетната система в София. Тя участва в консорциум с две корейски дружества: хардуерният производител ATEC T&, разработчик на специализираното оборудване за превозните средства – машините, свързани с билетната система. Втората компания е Korean Card Smart Company (KSCC). Основана е през 2003 г. с целта да създаде, внедри и оперира новата система за автоматизирано таксуване и управление на градския транспорт в Сеул. Инициативата за това време е високо иновативна за страната, като впоследствие столицата се сдобива с една модерна и ефективна система, обслужваща десетки милиони граждани дневно. Успехът извежда компанията и в други градове в Корея, както и извън страната, реализирайки успешни проекти в Нова Зеландия, Малайзия, Колумбия, Тайланд и Монголия. Мажоритарен собственик в компанията е община Сеул, както и няколко други частни инвеститора, LG Group като най-разпознаваема.


В областта на интелигентните системи за управление на градската мобилност компанията има интерес и към търга за билетната система в София


Официален подизпълнител по поръчката на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) е включен и Microsoft. 

Цели и ефект от тикет системата в София

Бъдещата система въвежда електронен билет, който ще замени досегашното таксуване в обществения транспорт от перфориране на билети до електронни карти и автомати за билети. Проектът включва нови устройства за продажба на електронни превозни документи, валидатори и видеонаблюдение във всички 1300 превозни средства от системата на градския транспорт. Мрежата за продажба на билети също трябва да бъде изцяло подменена с новата система, като карти и билети ще се продават и онлайн. 
"Обединяват се билетните системи, тъй като досегашните са частични. Всяко дъщерно дружество на възложителя ЦГМ - "Автотранспорт", "Електротранспорт", "Метрополитен", има отделни билетни системи, затова проектът ще обедини цялата визия, което трябва да доведе до по-лесно и приятно ползване на градски транспорт", коментира Стефан Малиновски. 

Повишаването на приходите е сред основните цели, заложени от ЦГМ. На нея се придава особена тежест, тъй като преценката за избора на изпълнител почива и върху аргументацията на участниците в търга – как, чрез какви методи и механизми виждат възможност за повишаване на приходите.

"Съществуващата тарифна политика ще бъде запазена, като тръжната документация води към текущия модел, а не към типа чекиране/отчекиране (check-in, check-out)", коментира Малиновски и допълва: "Билетната система ще даде основата и за внедряване на smart city карта в столицата, тъй като градският транспорт играе ролята на гръбнак в умния град, като към core системата могат да бъдат добавяни безброй допълнителни функционалности, улесняващи начина на живот в градовете."

По думите му съществена част от проекта е работата с Големи данни. Интелигентната система ще позволява статистики, пояснява още Малиновски, като събираните Големи данни ще се анализират с различни инструменти и ще се подготвят разнообразни доклади.

1 23

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов