Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ за транспорта и логистиката
бр. 2, 2018

Как големите данни променят веригата на доставки

нализът на Големите данни (Big Data) дава поглед къде са стоките в момента, къде би трябвало да бъдат и какво пречи на системата

от , 28 февруари 2018 0 8942 прочитания,
Страница 1 от 3

Големите данни са нашумелият термин, който не може да избегнем и има защо - той променя начина, по който много фирми работят, и ще продължи да го прави, особено в света на веригите на доставки.

64% от директорите на вериги на доставки смятат анализа на Големи данни за важен и революционен, твърдят от SCM World, въпреки че това е относително ново приложение на технологията.

Повечето Fortune 500 компании използват големи данни през последните 1 до 3 години“, казва Джеф Залц, професор по ИТ в Университета в Сиракуза. „Те още експериментират, но извличат сериозни ползи.“

Компании като Amazon и Apple обаче разполагат с неземни бюджети. Какво остава за фирмите, които не са в класацията Fortune 500, да не говорим за 1000 или 2000?


Ето четири начина да промените веригата на доставки във вашата компания с помощта на Големите данни, дори и да се сблъскате със съпротива от рода „това, което сега сме внедрили, работи“, защото то едва ли ще е бизнес климатът след 10, 15, 20 години.


1. Увеличаване на видимостта

Анализът на Големи данни дава идея къде са стоките в момента, къде би трябвало да бъдат и какво пречи на системата, ако приемем, че данните са правилни.

Това може да спести средства на всеки етап от процеса, особено когато става дума за откриване на грешки и поправянето им, преди да са се превърнали гафове за милиони долари. „Ако предположим, че нещо се случи в началото на веригата на доставки, то ще има лавинообразен ефект“, казва Бари Пелас, директор технологии в ИТ консултантската фирма PointSource.

Големите данни могат да помогнат на компаниите с планирането и реализацията на части на веригата на доставки, казва Мелани Нюс, вицепрезидент бизнес развитие в GS1 US, като дава информация на фирмите къде се намират стоките им и къде би трябвало да бъдат.

Много от тази функционалност сега се постига чрез RFID технологията, която намали елемента на човешка грешка. „Мога да обиколя магазина със смарт телефона си, който събира информация за наличностите вместо мен. Не е нужно да имам персонал, който да извършва тази дейност“, казва тя. Събирането на данни от RFID е също така по-бързо от ръчното изпълнение на тази задача.

1 23

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов