Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Комуникации

Кратко ръководство за 10 услуги за групов чат в мрежата (част 2)

Груповите чатове не са идеални за всеки сценарий, но са опция, която си заслужава да бъде разгледана от всяка една компания

от , 02 март 2018 0 11710 прочитания,

След като в първата част ви запознахме с няколко от основните платформи за групов чат, в тази разширяваме обхвата с още три.



Facebook Workplace

Прочетете още: Кратко ръководство за 10 услуги за групов чат в мрежата (част 1)

Oфициалното име на тази платформа - Workplace by Facebook – звучи като оксиморон. Все пак Facebook е нещо, което на много работни места е забранено за ползване, нали? Често работодателите отдават спадовете в производителността именно на социалните медии, затова и изборът на система за чат, базирана на Facebook, може да изглежда малко странен за някои хора.

От друга страна обаче, тази платформа разчита на засилена интуитивност в надпреварата си с големи играчи в сферата като Microsoft Teams и Slack, защото изглежда много позната за всеки, който вече е “на ти” със социалната мрежа Facebook. Визуално и функционално те са почти идентични.

Всъщност, благодарение на отличителния и добре познат интерфейс, Workplace изисква най-малко усилия за обучение от всички по-известни платформи за комуникация. Това е и добрата новина за организациите, които искат да внедрят бързо някакво решение, без да е необходимо дълго обучение на служителите.

Workplace предлага всички стандартни функции, включително групов чат със синхронизиране на няколко устройства, гласови и видео разговори, споделяне на файлове, споделяне на екрана, достъп за гости и групи от няколко компании. Профилите са отделни от тези във Facebook, така че потребителите няма да виждат публикациите си от личните акаунти в работната си стена в Workplace и обратно. Освен това, решението покрива и всички стандарти за сигурност и поверителност - ISO 27001, SOC2, SOC 3 и EU/US Privacy Shield.



Facebook предлага две нива на ценообразуване - Workplace Standard е безплатен и дава неограничен брой потребители, групи, съхранение на файлове, видео стрийминг на живо и гласови/видео разговори. Ако обаче се нуждаете от функции като административни инструменти и такива за мониторинг, двуфакторно удостоверяване, интегриране с услуги на трети страни, поддръжка на имейли или възможност да използвате собствена услуга за управление на идентичността при влизания, ще ви трябва Workplace Premium. След 90-дневния безплатен пробен период, това ще ви струва по $ 3 на потребител на месец за първите 1000 потребители, по 2 $ за следващите 9 000 и по $ 1 за всеки след това. Образователните и нестопанските организации пък могат да получат безплатно Workplace Premium.

Личните профили във Facebook могат да оказват негативно влияние върху производителността на една компания, но прилагането на шаблона на социалната мрежа за вътрешна комуникация и сътрудничество определено може да доведе до покачването ѝ.

Zoho Cliq

Компанията Zoho предлага широка гама от бизнес софтуер, базиран на облак - от инструментите за производителност до CRM и счетоводни приложения. Cliq е модулът, който компания предлага за вътрешнофирмена комуникация. Той е достъпен или като част от пакета Zoho Workplace, или като самостоятелен инструмент. В случая ние ще разгледаме втория вариант, защото има доста привлекателна безплатна опция.

Cliq дебютира през втората половина на 2017 г., въпреки че всъщност е просто ребрандирана версия на софтуер, който преди това беше известен като Zoho Chat. Тя се отличава с няколко неща – чат панелите имат възможност да поддържат повече от един разговор, като различните сесии се появяват една до друга. Това е толкова удобно, че ще ви накара да се зачудите защо всички чат услуги нямат тази функционалност изначално.

 Друго страхотно предимство е възможността за раздвояване на разговора. Това е отговорът на Cliq на функционалността на Slack за провеждане на паралелни разговори – личен и служебен например. При Cliq тази опция работи по-добре, благодарение на гореспоменатите панели.



Отвъд това, Cliq предлага почти всички важни функции, включително интегриране, търсения на чат, неограничени аудио и видео обаждания, мобилни и настолни приложения и поддръжка както за SSO (Single sign-on), така и за двуфакторен идентификатор. За жалост, липсва опцията за редактиране на съобщение, след като бъдат публикувани.

 Услугата предлага както безплатни, така и неограничени планове, като последните започват от $ 3 за потребител на месец, а с увеличаването на броя на участниците тази цена пада. Организациите с 500 и повече потребители плащат само $ 1 на човек. Ако пък имате по-малка компания, безплатната опция може да отговори на вашите нужди, защото поддържа неограничен брой потребители и съобщения. Единственото основно ограничение е, че не можете да създавате екипни канали, а само организационни и частни.

 Zulip

 Тук ще започнем с въпрос: Ако вече сте се ориентирали към инструменти за текстообработка и CRM с отворен код, защо да не направите същото и когато става дума за екипна комуникация? Това е едно от основните преимущества на Zulip - услугата за групов чат е с отворен код и можете да я разгърнете безплатно.

 Всъщност, това важи в най-голяма степен, ако разполагате с ресурсите за хост, управление и поддръжка на свой собствен сървър на Zulip. Тогава наистина няма да имате никакви разходи. Изненадващото е, че тази версия включва всички функции на Premium и Enterprise пакетите (те също са предназначени за локално разгръщане).



Разбира се, Zulip предлага и хоствани планове, включително безплатен, който не е ограничен във времето, но ограничава съхранението на файлове до 5 GB (общо, а не за потребител) и историята на търсенията до най-новите 10 000 съобщения. Планът Premium ($ 8 на потребител на месец) разширява тези възможности до неограничена история, 10GB хранилище на потребител и приоритетна поддръжка.

 Достъпен през уеб, настолни и мобилни приложения, интерфейсът на Zulip е приветлив и подобен на този на Slack, като дава възможност за публични или частни комуникационни потоци, които могат да се разклоняват в една или повече теми. Решението поддържа неограничен брой интеграции, настройка на известия за ключови думи, заглушаване на потоци, плъзгане и пускане на файлове и др.

 Zulip предлага много възможности, въпреки че има и такива, които липсват или са половинчато застъпени. Например, ако искате гости да участват в даден чат, те задължително трябва да се регистрират в Zulip или да изплзват Google или GitHub. Освен това, въпреки че можете да провеждате видеообаждания, няма опция за аудиоповикване.

 И все пак, организациите, които си падат по отворения код, задължително трябва да пробват Zulip. Току виж се окаже именно тяхната платформа. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов