Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Какви са предизвикателствата пред следващото поколение CIO?

от , 02 март 2018 0 12777 прочитания,

Какви са предизвикателствата пред следващото поколение CIO?

Прочетете още: Какво е бъдещето на ИТ специалистите

Ролята на главния директор по информационните технологии (CIO) в една компания се промени неизмеримо за последните 20 години. ИТ отделът вече няма единствено задачата да се грижи за поддръжката на техниката, а CIO се превърна в главен директор по иновациите.

Това се дължи на бързата промяна в начина, по който организациите възприемат технологиите, а също така и на изискванията на поколението, свикнало с мобилните услугите. Освен това с подобрените възможности благодарение на изкуствения интелект и големите данни, с нарастващия недостиг на разработчици и с увеличаващия се брой технически грамотни бизнес потребители – ИТ специалистите и особено CIO се превръщат в стратегически съветници на бизнеса и двигател на промените в компаниите.

Но как ИТ лидерите трябва да управляват дигиталната трансформация и да се възползват от бързата поява на нови възможности? Ето три стъпки, които ИТ мениджърите трябва да предприемат, за да постигнат успех в тази нова среда.

Поглед към ИТ от гледната точка на бизнеса

Успехът на следващото поколение CIO се свежда до няколко фактора, но един от най-важните е да се гарантира, че ИТ функциите са търговски ориентирани. Отделите на най-успешните ИТ мениджъри днес са фокусирани не върху разходите, а върху приходите. В тази връзка лидерите трябва добре да разбират бизнес страната на всяка нова програма или свързана с технологии инициатива. Единствено, осъзнавайки по-широката бизнес стратегия и цели, те ще могат да решат как да приоритизират ИТ проектите, така че да донесат най-голяма полза за клиентите и за ръста на компанията. Затова ключова част от ролята на CIO е да гарантира, че неговият отдел участва при взимането на решенията.

Когато се стигне до внедряването на дългосрочни промени, ИТ отделите трябва да са двигател на иновациите и предприемаческия дух в дадена организация. Това гарантира, че технологичните решения и инициативи се основават на търговските и стратегическите нужди на дадената компания.

 

Какви са предизвикателствата пред следващото поколение CIO?

Използване на данните за иновации

Технологичните промени също така подтикват големите компании да намерят нови начини за работа. Например, Shell е изправена пред редица пазарни предизвикателства от страна на нов тип конкуренти, които променят търговията с горива. Компанията не може да си позволи да бездейства и безучастно да гледа как светът около нея се променя.

При такива ситуации ИТ мениджърът трябва да открие нови начини за работа като използва данните на бизнеса и превърне непрекъснато нарастващата информация във възможност. С приемането на базираните в облака системи крайните потребители могат да използват данните на клиентите, за да видят нови възможности за работа – например създаване на приложения, които да подпомагат дейността на компанията.

В случая на Shell екипът използва анализите на данни, големите данни и изкуствения интелект, за да взима по-добри решения вътре в организацията. Например, изкуственият интелект се използва в анализите на огромни количества информация, която се създава всеки ден при работата на заводите на Shell, а това помага компанията да печели повече. Освен това фирмата използва изкуствения интелект да подобри потребителското изживяване и да изпреварва своите конкуренти.

Фокусиране върху потребителското изживяване

Не само компаниите търсят нови начини за работа. Клиентите също търсят инициативни начини, които ще направят техния живот по-лесен. Всъщност те ще станат лоялни потребители на онези компании, които намерят нови начини за работа – независимо дали става дума за по-бързо запазване на място в самолет или поръчване на вечеря.

Технологиите също така промениха очакванията на клиентите към марките и компаниите, които използват. В тази връзка CIO трябва да се фокусират върху нови процеси и технологии, които ще помогнат на техния бизнес да осигури удобство на потребителите и удовлетворящо клиентско изживяване.

ИТ лидерите днес трябва да се опитат да приложат същите тези принципи и спрямо своите служители, които работят с клиенти, представляват марката и в крайна сметка са отговорни за успеха на организацията. Ако една компания иска нейните служители да имат значим принос, то тя трябва да инвестира в тях все едно са клиенти.

Изглежда, че никога досега ролята на ИТ мениджърите не е била толкова вълнуваща. А основната причина за това е, че те участват в управлението на компаниите, както никога досега.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов