Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции
бр. 3, 2018

Подобрено клиентско преживяване през новия уебсайт на Банка ДСК

от , 28 март 2018 0 6694 прочитания,

Мария Динкова

Без значение в кой сектор функционира една организация, нейното присъствие и добро представяне в дигиталното пространство са от съществено значение за успеха на бизнеса. В особено голяма степен това важи за финансовите институции, които трябва да отговарят на новите потребности на клиентите за по-голямо удобство, бързина на обслужването и сигурност. Уебсайтовете и мобилните приложения обикновено се превръщат в лицето на банките пред потребителите, които все повече използват дигиталните канали за своите транзакции и изоставят традиционната комуникация с финансовите организации. 
От тези глобални тенденции не изостава и Банка ДСК, която обнови корпоративния си уебсайт, за да гарантира по-добро преживяване на своите потребители. Според вътрешни данни на финансовата институция след пускането на сайта през 2017 клиентите прекарват значително повече време там и разглеждат по-голям брой страници в рамките на една сесия. Същевременно се наблюдава повишаване с около 30% на влизанията през мобилни устройства. Положителни се оказват и оценките от тестовете за ползваемост, които показват по-високаудовлетвореност и удобство. 


Лилия Месечкова, старши директор


Проектът на Банка ДСК включва създаването на нов дизайн и разработването на система за управление на съдържанието. „(Старият) сайтподдържаше формати като Flash, които започнаха да се санкционират от Google, нямаше отзивчив дизайн (responsive design), а системата за управление на съдържанието не предлагаше достатъчно свобода на администраторите (на съдържание). Съвсем дребни промени отнемаха много време, тъй като се изискваше намесата на разработчик, което изключително много забавяше възможностите за развитие на сайта“, коментира Юрий Генов, изпълнителен директор и ръководител направление „ИТ и операции“. Новият уебсайт e разработен от "Студио Х дигитал" и използва системата за управление на съдържанието (CMS) Progress Sitefinity на американската компания Progress, която е представена у нас. Новата платформа позволява по-бърза реакция и дава доста по-голяма адаптивност към постоянно променящата се дигитална среда.

Системата за управление на съдържанието 

Банка ДСК избира да внедри системата за управление на съдържание Progress Sitefinity. От една страна, тя удовлетворява техните изисквания като технически характеристики, тъй като е лесна за ползване както за маркетолози, така и за разработчици. Всеки, който работи с уебсайта, може да прави значителни промени без необходимост от ИТ съдействие. Това спомага за по-бързото пускане на пазара на дигитални маркетинг кампании. В допълнение тя позволява гъвкавост и свобода при създаването на съдържанието, добавянето на функционалности и извършването на on-page SEO. От друга страна, новата система гарантира високи нива на сигурност, които са от голямо значение за работата на една банка. 
„Целият сайт е изграден на тази система. От гледна точка на администратор Sitefinity предлага огромна свобода на работа, възможност в реално време да се правят драстични промени по дизайна на дадена страница. Системата е базирана на работа с widgets и е много интуитивна за ползване, дори и от неопитен администратор. Отделно от това има възможност да се интегрира Google Analytics, чиито данни системата анализира и предлага решения, които след това да допринесат за подобряване на потребителското съдържание“, подчертава Генов. 


Юрий Генов, изпълнителен директор и ръководител направление


По този начин Банка ДСК може да проследява онлайн действията на всеки посетител на уебсайта и да му предлага персонализирано изживяване съобразно неговите интереси. Със собствените си инструменти системата анализира клиентското поведение, събира информация за съответния потребител и надгражда съществуващите функционалности на сайта. 
„Първата стъпка в предоставянето на персонализирано клиентско преживяване е сегментацията на посетителите на сайта, за да може Progress Sitefinity да предложи на всеки потребител релевантно за него съдържание. Сегментацията се случва чрез множество критерии, сред които: откъде идва потребителят, какво е търсил досега на сайта, какво е неговото местоположение, колко време е прекарал на сайта и др. Всяка организация може да определи сама критериите, по които да сегментира посетителите на сайта си“, разказва Лилия Месечкова, старши директор „Софтуерно инженерство – Progress Sitefinity”, Progress. 
След сегментацията на посетителите в групи е необходимо да се настроят отделните страници на сайта, така че да се осигуряваперсонализирано съдържание на всеки потребител. Например началната страница може да бъде различна за различни групи посетители и да им покаже това, което най-много ще отговори на техните търсения и интереси. За да бъде персонализацията за отделните групи максимално ефективна, тя трябва да работи еднакво добре на всички видове устройства.
„Sitefinity дава възможност за подробно анализиране на потребителското преживяване и онлайн ангажираност. Резултатите от сегментацията и персонализацията могат да бъдат измерени чрез броя конверсии например, както и с други ключови показатели за ефективност, а също и да се правят различни сравнения. Следенето на резултатите и постоянното им подобряване е в основата на предлагането на отлично потребителско преживяване“, допълва Месечкова. 


Лилия Месечкова, старши директор


Сред другите ключови функционалности на Sitefinity за Банка ДСК е възможността за лесна поддръжка на многоезичен уебсайт, намаляването на недостъпността до него по време на планирани профилактики и поемане на пикови натоварвания. Освен това чрез Sitefinity уебсайтът работи еднакво добре на различните браузъри, екрани и устройства.

Новият уебсайт 

От банката изтъкват, че новата система е довела до драстично намаляване на времето за създаване на нови страници с различен дизайн. Това от своя страна е понижило разходите за разработка и е увеличило ефективността. Освен това промененият сайт е улеснил значително работата на самите служители във финансовата институция. „Те работят с увеличен капацитет на възможностите си да прилагат промени по възможно най-бързия начин, както и да развиват сайта, тъй като системата е достатъчно гъвкава“, подчертава Генов. 
Новата система на Банка ДСК отговаря на всички изисквания за защити, важни за банковия сектор, и разполага с необходимите сертификати за сигурност. Потребителите без притеснения могат да заявяват банкови продукти изцяло онлайн от всяко удобно за тях място – от офиса или от дома. 

Проектът на финансовата организация се реализира миналата година, но засега тя не разполага с данни за възвращаемост на направенитеинвестиции. „Все още е рано да се говори за конкретни данни, но от момента на пускането на новия сайт заявленията за банкови продукти и услуги онлайн се увеличиха с над 200%, което от своя страна оправдава направената в сайта инвестиция. Извън финансовите параметри имаме изключително доволни потребители, което за нас е от също толкова голямо значение“, посочва Генов. 

Въпреки постигнатите успехи от Банка ДСК не спират с работата по новия уебсайт и непрекъснато го развиват. „Предстоят още много нови неща, които ще бъдат въвеждани поетапно, но засега предпочитаме да се въздържим от предоставянето на повече информация“, допълва изпълнителният директор.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов