Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Зона BI

Нови AI инструменти подобряват бизнес анализите

Науката за данните все повече се демократизира: това, което отнемаше на специалистите месеци скоро ще може да се изпълнява само за броени дни с помощта на изкуствен интелект.

от , 18 април 2018 0 2659 прочитания,

Нови AI инструменти превръщат BI в по-интелигентни и по-полезни

Опитвайки се да извлекат максимална полза от машинното обучение, компаниите започват все повече да комбинират бизнес анализите (BI) с изкуствен интелект (AI). Навигирането сред огромното количество информация, която организациите събират, е трудно, а извличането на знание изисква изключително много време. С този нов подход се очаква задачите, които отнемаха месеци на специалистите по данни, да бъдат изпълнявани само за броени дни с помощта на АI.

Следващата стъпка за изкуствения интелект е самообслужването

Прочетете още: Чатботове за бизнеса

Изкуственият интелект все повече се демократизира. Преди специалистите по данни трябваше да пишат код за извършване на анализи. Но днес с тези BI системи всеки един служители може само с няколко клика – избирайки данните и променливите, които да бъда предвидени – да получи автоматично генерирани прогностични модели.

Например, маркетолозите използват подобни системи, за да предвиждат и да действат спрямо клиентското поведение; бизнес мениджърите ги прилагат за прогнозиране на риск; а служителите от веригата на доставките чрез тях се опитват да оптимизират логистиката.

Скорошно проучване на Forrester сред световните лидери показва, че подобряването на данните и анализите са сред основните причини за развитието на технологиите за изкуствен интелект. Освен това всички големи BI доставчици, включително IBM, Oracle и Microsoft, работят усилено в тази насока.

И ако осем часа за създаване на нов модел за машинно обучение звучи много, то скоро ще има по-лесни и бързи начини за това. Скоро потребителите ще могат да получават най-често използваните видове прогнози автоматично, като те ще бъдат придружени от препоръки. Също така вероятно те ще разполагат с вградена опция за разпознаване на образи и обработка на естествен език. Неслучайно от Gartner предвиждат генерирането на естествен език и изкуствен интелект да бъде стандарта функция в 90% от модерните платформи за BI през следващите две години.

Нови AI инструменти превръщат BI в по-интелигентни и по-полезни

Подготвяне на BI за текстови и визуални анализи

Обработката на естествен език ще позволи на потребителите да задават въпроси на своя език, когато се нуждаят от информация. Колкото по-ограничен е домейнът и по-съответстващи са данните, толкова по-лесно ще бъде за доставчиците да добавят AI способности. Всъщност счетоводните платформи или CRM системите като Salesforce, вече разполагат с данните, от които се нуждаят за подобни нови функции.

Използването на изкуствен интелект става все по-достъпно благодарение на увеличените възможности за обработка, по-умните алгоритми, облачния изчислителен модел и стандартните интерфейси. А това е добра новина за компаниите, които са натрупали огромно количество неструктурирани данни, анализът на които ще помогне за изготвянето на полезни прогнози. Един от най-големите източници на неструктурирани данни са визуалните образи. Например, маркетинговите отдели могат да се възползват от анализи на това как потребителите възприемат продуктите на база на споделени снимки в социалните медии.

Какво следва след дискриптивните анализи

Прогнозите обаче са само една малка част от начина, по който изкуственият интелект може да подобри бизнес анализите. Системите, използващи AI, ще могат също да посъветват какви специфични действия потребителите трябва да предприемат на следващ етап – или дори да предложат да извършат тази дейност вместо самите тях.

По този начин при засичане на понижение броя на продажбите, системата ще отбелязва какво значение ще има това за бъдещето и какво трябва да се направи по въпроса. Именно подобно приложение ще превърне бизнес анализите в изключително ценни. Наскоро от Salesforce обявиха, че броят на прогнозите в Einstein е надскочил един милиард на ден по отношение на прескриптивните анализи. Именно този вид анализи потребителите вече търсят повече от само дискриптивните BI.

Специалистите обаче подчертават, че тези технологии са все още в съвсем начален етап на своето развитие. През следващите две или три години вероятно те ще достигнат своята пълна зрялост. А хората тепърва започват да осъзнават какви са способностите на изкуствения интелект и машинното обучение. Но дори ако една платформа разполага с готов AI модел, то потребителят ще трябва да разбере данни, които се използват и тяхното значение спрямо разглеждания въпрос. Все още сме далеч от етапа, в който ще можем да заменим изцяло нуждата от човешка преценка при взимането на решения.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов