Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Новите правила за успех на компаниите

Никога досега не е било толкова важно и толкова трудно да се синхронизират ИТ и бизнес стратегиите на компаниите. Ето кои са новите правила за постигането на успех.

от , 26 април 2018 0 5618 прочитания,

Новите правила за успех – синхронизиране на ИТ стратегията с бизнес целите

Всяка година главните директори по информационни технологии са предупреждавани, че ако не са в крак с времето и непрекъснато не се развиват, ще загубят работата си. Експертите обаче са категорични, че подобен подход трябва да бъде преустановен. Всъщност ролята на CIO е може би една от най-трудните в компанията, тъй като нито една друга мениджърска позиция не се променя с толкова бързи темпове.

Разбира се, ИТ лидерите, които се фокусират твърде много върху технологиите и не върху специфичните нужди на конкретния бизнес рискуват да претърпят неуспех. Но в днешния свят, в който технологиите все повече излизат от директния контрол на ИТ мениджърите, става изключително важно ИТ и бизнес стратегията да бъдат синхронизирани. А успехът в тази важна и предизвикателна област се определя от едни напълно нови правила. Ето кои са те.

Правило 1: Балансът между поддръжката и иновациите е задължителен

Според проучване на Gartner от 2016, само 23% от CIO са приемани като надеждни бизнес партньори от главните изпълни директори. Причината за това е, че ИТ мениджърите често отделят твърде много време да поддържат дейността и не следят как са променят бизнес нуждите на потребителите.

Всъщност много от ИТ лидерите са изправени пред сякаш невъзможен избор. Ако се фокусират основно върху поддържането на дейността, ИТ отделът рискува да бъде приет само като източник на разходи, а не като двигател на бизнеса. От друга страна поддръжката на системите наистина е важна. Ако имейлът не работи, ИТ специалистът не може да дойде и да говори за цялостна стратегия.

Има ли начин да се разреши тази дилема? Първото нещо, което трябва да направят CIO е да изберат дали да изпълняват ролята на традиционен ИТ мениджър, който поддържа ERP и големите платформи или да бъдат двигател на иновациите. Някои специалисти предпочитат да   се занимават предимно с поддръжката на системите и при такава ситуация е добре да оставят иновациите и дигиталната трансформация на някой друг – например на главен директор по дигиталните въпроси.

Новите правила за успех – синхронизиране на ИТ стратегията с бизнес целите

Правило 2: ИТ отделът може и да не контролира вече всички системи, но той носи отговорността, ако се случи инцидент

От години експертите предвиждат, че бизнес отделите някой ден ще харчат също толкова за технологии, колкото и ИТ специалистите. А този ден скоро ще настъпи. През май 2017 IDC посочи, че разходите за бизнес технологии се увеличават двойно по-бързо от разходите за ИТ технологии, като се очаква през 2020 средствата да се изравнят.

Има обаче много причини, поради които бизнес отделите не трябва сами да взимат решения за технологични покупки без съдействието на ИТ специалистите. При реалната дигитална трансформация много от важните бизнес системи са свързани с други решения. ИТ експертите не само ще помогнат да се интегрират тези приложения по-добре, но и ще дадат съвет как да се извлече повече полза от тях.

Междувременно ИТ отделът вече няма право на вето върху технологиите, които сметне за несигурни, трудни за интеграция със съществуващите системи или недостатъчно надеждни. ИТ лидерите могат да се опитат да кажат не, но има голям шанс бизнес служителите все пак да вземат не особено скъпия или безплатния инструмент SaaS, който искат.

Според специалистите ключът е в информираността. Когато повече хора разбират всички аспекти на едно технологично решение и неговия ефект извън тяхната сфера, то има по-голяма вероятност те да вземат правилното решение.

Правило 3: ИТ специалистите трябва да работят за успеха както на отдела, така и на цялата организация

Обикновено ИТ лидерите отбелязват, че са ангажирани с успеха на своите „клиенти“ - и под клиенти се има предвид вътрешните отдели, които използват ИТ продукти и услуги. Но днешният успех на мениджърите всъщност значително излиза извън очертанията на този модел.

Вътрешните потребители са онези, които CIO виждат всеки ден и с които поддържат непрекъсната връзка. Но така те губят представа за предизвикателствата, с които служителите в компанията се сблъскват. Според експертите тайната на успеха е разбирането на специфичните цели на конкретната организация. С други думи ИТ специалистите трябва да работят за успеха както на отдела, така и на компанията като цяло.

Най-доброто решение в случая е ИТ лидерите да поемат инициативата в свои ръце. Ако искат да бъдат двигател на дигиталната трансформация, то те трябва да мислят като предприемачи.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов