Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

Виртуалните асистенти не се нуждаят от разработчици или изкуствен интелект

Виртуалните асистенти могат да бъдат изключително полезни на компаниите, ако се разбере, че те са интерфейс с команден ред, който не изисква кодиране или изкуствен интелект, за да работи.

от , 28 май 2018 0 1849 прочитания,

 Виртуалните асистенти не се нуждаят от разработчици или изкуствен интелект

Виртуалните асистенти могат да бъдат използвани за доста повече неща освен за пускане на музика и купуване на стоки от Amazon. И за да се постигне това, те не се нуждаят от екип от разработчици или от модерни технологии с изкуствен интелект.

Бизнесът и обществото като цяло се развиват в посока на самообслужване. Голяма част от организациите вече нямат административен отдел, а повечето мениджъри вече не разчитат на асистенти за своята работа. Пътническите агенции все още съществуват, но потребителите не се обръщат към тях, за да си запазят самолетен билет – те го правят през уебсайта на съответната компания.

Прочетете още: Google Duplex: система за AI ще изпълнява задачи по телефона

От Gartner очакват, че 25% от фирмите ще използват виртуални асистенти при обслужването на клиенти през следващите няколко години. Наскоро Google демонстрира как неговият виртуален асистент може да се обади по телефона и да запише час за фризьор или да направи резервация в ресторант.

Но самообслужването не винаги води до най-продуктивните резултати. Ако 40 души трябва да си запазят самолетен билет за фирмена среща, то може би е по-добре да се използва пътническа агенция. Каква е ситуацията, когато има множество SaaS приложения, които са необходими за изпълнението на една задача? Освен това защо един зает мениджър трябва да се научи как да работи с три софтуерни приложения само за да получи един отговор?

Виртуалните асистенти не се нуждаят от разработчици или изкуствен интелект

Обикновено фирменият виртуален асистент може да отговаря на въпроси като „Каква е моята квота за продажби?“ Също така той може да изпълнява задачи като „Резервирай ми самолетен билет за срещата в четвъртък“ или „Намери ми заседателна зала“.

Всъщност фирменият виртуален асистент влиза в системата на отдела по продажби и търси нужната информация, използва корпоративния сайт за пътувания и календара. Но мениджърите не е необходимо да знаят това, когато задават своя въпрос.

Голяма част от това не е машинно или дълбочинно обучение. Виртуалният асистент работи основно чрез прости правила и команди. Всъщност той е гласов интерфейс, свързан с интерфейс с команден ред. Не е невъзможно да се използва и изкуствен интелект, но изпълняването на основните функции не изискват това.

В момента виртуалните асистенти като Alexa и Siri са основно фокусирани върху индивида и могат да изпълняват сравнително прости задачи. Техните умения могат да бъдат разширени, като това зависи предимно от разработчиците, но всъщност повечето компании вече разполагат с инструментите, от които се нуждаят виртуалните асистенти.

Фирменият виртуален асистент също така може да научи нови задачи дори без разработчик. Няма реална причина една комбинация от стратегии да не позволи на асистента да се научи да използва ново API от гласови команди и да изпълнява нови задачи. Това просто е един по-сложен начин, по който чатботовете се обучават да отговарят на нови въпроси. Освен това така се премахва необходимостта разработчика да се включва само защото е необходима някаква интеграция.

В своето развитие хората преминаха от говорене към писане и впоследствие към използване на мишка и тъчскрийн. С един фирмен гласов асистент ние можем да се върнем към разговорния начин на общуване, а това е обещание за едно бъдеще с доста по-малко екрани.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов