Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 5, 2018

Строители и клиенти си подават ръка в платформата MaistorPlus

Екипът на уникалната за България услуга се е заел да дигитализира един на пръв поглед нямащ нищо общо с ИТ сектор като домашните ремонти

от , 29 май 2018 0 1605 прочитания,

Иван Гайдаров

„Да не ти влиза майстор в къщата“ е добре известен израз, станал част от модерния български фолклор по напълно обясними причини. Просто надали има човек, чийто житейски опит да не включва поне една нерешима ситуация по време на ремонт вкъщи заради недобре свършена работа от страна на случайно препоръчан майстор или строителна бригада. Именно този проблем решават да адресират Стоян Иринков и неговият екип със създаването на бизнес организацията MaistorPlus и едноименната интернет платформа преди шест години.
Компанията е създадена с идеята да даде на потребителите по-евтин и достъпен начин да достигнат до качествени професионалисти за обезпечаване на своя дом със строително-ремонтни услуги. В същото време даваме възможност на специалистите да развиват своя бизнес и да увеличават трудовата си заетост“, коментира Стоян Иринков в ролята си на управляващ съдружник на компанията. По думите му идеята за създаването на платформата се е родила, след като самият той се сблъсква със своеобразен воден апокалипсис в дома си по време на изграждането на обикновена преградна стена, в началото на което дори не предполага, че ще се стигне до мащабно спукване на водопроводна тръба.

Строители и клиенти си подават ръка в платформата MaistorPlus

„Тръгнах да търся професионалисти, които да поправят щетите, и в крайна сметка установих, че методът от „уста на уста“ не дава добри резултати и не може да се разчита на него. Освен това откриването на добри майстори по какъвто и да било друг начин също се оказа не особено лесна задача“, спомня си Иринков.
Това му преживяване съвпада с период, в който ситуацията на строителния пазар в България е такава, че много професионалисти в сферата трудно намират работа. От друга страна, технологиите разполагат с много възможности за предлагане на онлайн услуги. Иринков и неговият екип започват да търсят решение на проблема на специалистите, които работят добре, на достъпни цени, но нямат достатъчно поръчки, както и на хората, които не намират добри майстори. Отговорът идва в идеята за създаване на първата за България онлайн платформа за ремонтни дейности maistorplus.com.
Какво представлява платформата MaistorPlus
„В началото стартирахме само като онлайн услуга, която и в момента работи по сходен начин. Потребителите влизат в сайта и дават кратко описание на това, което трябва да бъде извършено като строителна или ремонтна дейност. Информацията се обработва под формата на заявка и системата я изпраща до професионалисти, които отговарят на съответните изисквания и се намират в желания регион на страната. Получавайки тази заявка, майсторите могат да решат дали имат интерес и възможност да отговорят на изискванията на клиента, след което представят своите предложения за цени и начин на работа за съответния обект“, обяснява начина на функциониране на платформата Стоян Иринков и добавя, че по този начин клиентът може да сравни примерните оферти и да придобие представа за хората, с които може да започне работа.
След като поръчката е завършена, клиентът може да остави обратна връзка дали е останал доволен и да направи коментар относно работа на специалистите. По този начин под профила на всички професионалисти остават автентични мнения и оценки, които служат като ориентир за останалите потребители, а системата се превръща в естествен филтър за качество.
Платформата има два основни принципа на работа – каталожен и проектен. Първият е стандартен и значително по-популярен към днешна дата. При него потребителите могат да избират измежду всички регистрирани професионалисти, които са разделени по град и сфера на компетенции.
Другата възможност, която според Иринков спестява най-много време на клиентите, е да пуснат заявка с подробно обяснение на своите изисквания – вид, район на работа и точна локация – и вместо сами да избират майстор, да изчакат системата да подбере такива, които са най-близо географски, имат възможност да откликнат и ще постигнат най-добър резултат спрямо първоначално заложените параметри. След това на база на предложенията от страна на изпълнителите клиентът избира с кого точно да работи. Към момента регистрираните в платформата професионалисти са около 4000, а периодът за получаване на оферти варира в рамките на 24 часа.
„Стартирахме с тази услуга, но с времето добавихме още много функционалности. Придобихме един от най-големите форуми за дома и интериора – „Направи си сам“ – и учредихме онлайн медия, която в момента е водеща в страната, когато става дума за строително-ремонтни дейности и интериорен дизайн. Имаме и партньорства с много компании, свързани с производството и продажбата на дребно на всякакъв вид стоки и услуги за дома“, разказва Стоян Иринков.

  Строители и клиенти си подават ръка в платформата MaistorPlus

Трънливият път на иноватора
Да създадеш онлайн самоличност на българския майстор обаче се оказва трудна задача.
В началото имахме сериозни притеснения. Основното предизвикателство беше свързано с това, че майсторите в сферата на строително-ремонтните дейности не бяха „онлайн“ и тепърва трябваше да ги вкараме в това пространство. Хубавото беше, че, бидейки иновативни и с ясната идея, че предлагаме уникална за българския пазар услуга, бяхме подготвени и за всички трудности. Това, което всъщност предприехме като решение, беше да създадем собствен отдел, който да подпомага професионалистите и по телефона, и да сме непрекъснато до тях, за да могат те да свикнат бързо да работят с платформата и да се възползват максимално от нея“, споделя Иринков и обръща внимание, че освен типичните специалисти, които са на свободна практика, в платформата има и много специализирани фирми, които използват сайта без нужда от допълнителни насоки.
Настояще и бъдеще
Няколко години след създаването ѝ платформата MaistorPlus вече е придобила статут не само на най-подходящото място за един потребител да намери нужните му майстори, но и на инструмент, който променя реалностите в сектора на строително-ремонтните дейности.
Ние не поемаме пряка отговорност за качеството на работа на регистрираните в нашата платформа специалисти, но това, което сме успели да постигнем и с което се гордеем, е, че вече оказваме влияние върху самата пазарна екосистема. За да постигнем това, ние постоянно информираме професионалистите колко важна за тях е обратната връзка от клиентите. Затова те се стараят винаги да се покажат във възможно най-добрата светлина. От друга страна, информираме самия клиент за процеса, който му предстои, и всичко, свързано с предстоящите дейности, за да може той да е по-подготвен и да не бъде изненадан от някои проблеми, които могат да възникнат. Факт е, че в много случаи клиентите не са запознати с това, което им предстои. Те не знаят какво да очакват и какви права и задължения имат. Вече запознати с възможностите и примерните договори, които могат да използват, потребителите са по-спокойни, а това им помага да се справят в конкретната, понякога форсмажорна ситуация, по време на ремонт“, смята Иринков.
В резултат на стратегията на MaistorPlus отношенията между професионалистите и техните клиенти се променят в положителна посока и се постига много по-високо ниво на разбирателство и ангажираност.
Колкото до идеите за развитие, Стоян Иринков и неговият екип обмислят редица технологични подобрения, които да оптимизират работата на платформата, но са категорични, че човешкият контакт ще остане в основата на разбиранията им за това как най-добре могат да бъдат подпомагани както потребителите, така и професионалистите.
Чатботовете са решение, към което прибягват голяма част от компаниите, които поддържат звена за работа с клиенти, и ние също мислим понякога в тази посока. За момента обаче се стремим да подобрим до максимум личния контакт по телефона, за да сме възможно най-близо до още новите за този вид услуги клиенти. Това ни дава възможно най-добрата обратна връзка, защото чатботовете може да оптимизират ресурсите на дадена компания, когато става дума за работа с потребителите, но няма как да се сравнят с възможностите, които дава живият контакт между хората“, категоричен е управляващият съдружник в MaistorPlus.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов