Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Как се ръководи виртуален екип – 5 съвета за успех (част 2)

Основните предизвикателства при управлението на виртуален екип са свързани с логистиката и комуникацията

от , 04 юни 2018 0 3320 прочитания,

След като в първата част на този материал обърнахме внимание на два основни съвета за по-добро управление на виртуални екипи, в тази ще разгледаме още три важни аспекта, изведени от експерти в сферата.

Прочетете още: Как се ръководи виртуален екип – 5 съвета за успех (част 1)

3. Задайте тона

Майкъл Хакет е старши вицепрезидент в LogiGear, калифорнийска компания, която разполага с голям екип във Виетнам, където има иновационна лаборатория. Един от ключовете към успеха според Хакет е установяването на точния баланс между възможността служителите да работят от домовете си и дейното им участие в проектите на компанията. "Абсолютно съзнателно взехме решение да оставим мениджмънта на този ни екип в неговите собствени ръце. Първоначално неговите членове искаха всичко да бъде одобрено на централно ниво - дори самото наименование на проекта. Ние обаче зададохме тон, че екипът трябва да поеме отговорност за голяма част от тези неща, тъй като, в крайна сметка, искахме иновативните решения да идват отвътре", обяснява той.

В същия момент обаче от LogiGear държат на обратната връзка, тъй като според тях това гарантира последователност.

"За много от служителите балансът се състои в това да получиш възможност да бъдешен креативен и иновативен, но и задължението за обратна връзка. Всяка корпоративна култура постига този баланс чрез въвеждането на различни норми. Ние се съсредоточихме върху един разпространен в Силициевата долина подход на свободно, но информативно отчитане", обръща внимание още Хакет.

4. Роене на екипите

Много компании дори променят цялостната организация на своя бизнес, за да отговорят на предизвикателствата, които носи наличието на отдалечени екипи. Зак Шварц, генерален мениджър на OpenWater, обяснява, че в рамките на оперативния отдел на компанията има две основни направления - управление на проекти и поддръжка на клиенти – които първоначално са били разделени на две отделения.

"Това беше добре за известно време. Но в процеса на разрастване на компанията започнаха да се появяват пукнатини в тази структура. За да общуваме, ние използвахме Slack, Trello, join.me и множество други подобни системи, които спомогнаха да се улесни комуникацията между двата отдела, но това далеч не беше достатъчно. Основният проблем, с който се сблъскахме, беше кой в крайна сметка e отговорен за успеха с даден клиент. Проектният мениджър? Отговорниците по поддръжката? Ситуацията се усложнява неимоверно, когато клиентите са готови да закупят допълнителни продукти или услуги. Въпросът е на кого ще се присъдят червените точки?", обяснява Шварц.

В края на 2017 г., OpenWater решават да реорганизират работата си, разделяйки служителите си в множество малки екипи, всеки от които включва представители на различните звена. "Вместо да се притеснявате за комуникацията между множество различни отдели, по този начин я ограничавате само в рамките на отделните екипи, което е значително по-лесно. Членовете на екипите работят в тясна връзка помежду си, помагат си и имат обща цел. Този подход е изключително ефективен, тъй като малките екипи са лесно мащабируеми, а и създаването на нови не е особено сложна задача”, категоричен е Зак Шварц.

5. Вашето внимание е необходимо

Компаниите и техните ръководители демонстрират различни техники за справяне с предизвикателствата на управлението на дистанционни екипи и служители. Ако обаче трябва да посочим какво свърза всички тях, това определено е принципът “Далеч от очите – да, но не и далеч от ума”. Вашите служители, които работят от разстояние се нуждаят от същата степен на внимание и емоционална грижа като тези, които работят в офиса, в близост до вас. Това принуждава ръководителите на мобилни екипи в дадени моменти да правят конкретни избори или да създават организационни структури, които да осигурят на дистанционните служители нужното внимание, което се получава естествено, когато всички работят постоянно заедно. Какъвто и подход да изберат ръководителите на дистанционни екипи в това отношение, те трябва да са наясно, че, когато имат служители, които работят от разстояние, е от изключителна важност те да се чувстват чути и включени в общия бизнес процес. 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов