Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини IT инфраструктура

Първи стъпки в прогностичните анализи (Част 2)

Компаниите трябва да въвеждат тази технология постепенно и да са сигурни, че темповете на възвръщаемост от нея си заслужават инвестициите

от , 21 юни 2018 0 1816 прочитания,

След като в първата част на този материал обърнахме внимание на три основни стъпки при въвеждането на прогностичните анализи в рамките на бизнес стратегията на една организация, тук ще разгледаме други два много важни аспекта, които гарантират, че една компания ще извлече максималното от инвестициите си в това начинание.

Ангажирайте отделите и крайните потребители

Много предприятия поддържат отделна бизнес единица за работа с данни, която отговаря за придобиването, разработването, персонализирането и прилагането на прогностични аналитични приложения, модели и инструменти. "Въпреки това не е необичайно екипите за научни изследвания да работят в тясно сътрудничество с отделите за информационни технологии, за да въведат необходимата изчислителна инфраструктура, която да предоставя анализи и инструменти на съответните заинтересовани страни", отбелязва Фелсберг, главен директор на групата за анализ на данни към адвокатска кантора Jackson Lewis.

Прочетете още: Първи стъпки в прогностичните анализи (Част 1)



В някои случаи обаче, трети страни, които имат подходяща експертиза, практически поемат отговорността за всички аналитични операции, насочвани от екипи на заинтересованите организации. "Кой точно трябва да отговаря за операциите, свързани с прогностичните анализи, зависи до голяма степен от мащаба на операцията и от дългосрочната визия за това как този процес ще повлияе на цялостната бизнес стратегия", добавя Фелсберг

Въпреки че разработването, конфигурирането и персонализацията на инструментите за прогностичен анализ определено са предизвикателство за компаниите, тяхната употреба не би трябвало да е такова. "Инструментите за прогностичен анализ, предназначени за бизнеса, трябва да бъдат лесни за използване", казва Фелсберг и добавя, че трудната част идва при тълкуването на резултатите. По думите му обучението на крайните потребители трябва да се съсредоточи именно върху тълкуването, което да позволи резултатът да се използва ефективно и с минимален риск.

"Много от инструментите за прогностичен анализ в днешно време стават все по лесни за работа, а съответно и за обучение на хората. Работя в Азия в отрасли и държави, в които има служители без висше образование, но те нямат проблеми да работят с тях", обръща внимание Андрю Пиърсън, управляващ директор на Intelligencia.

Избягвайте клопките

Компаниите, които са начинаещи в прогностичните анализи, обикновено попадат в едни и същи капани. Според Шрирам Партасарти, старши директор на платформата за прогностични анализи Logi Analytics, грешно датираните, неточни и лошо форматираните данни са най-честата пречка, пред която са изправени организациите. "Ако поставяте грешни данни в приложението, ще получите неточни прогнози. Подготовката на данните е критичен елемент от прогностичните анализи, както и гаранцията, че събраните данни отговарят в максимална степен на бизнес въпроса, на който искате да отговорите", категоричен е той.

Въвеждането на прогностични анализи в практиката на една компания само заради нейното реноме е скъпо и неефективно упражнение. "За успешното използване на инструментите за прогностичен анализ на първо място е нужно определянето на конкретно бизнес предизвикателство, след което трябва да сте сигурни, че данните, които смятате да използвате, са релевантни към задачата", съвества Фелсберг.



Друго често срещано предизвикателство, пред което са изправени организациите, е намирането на начин за ефективно споделяне на прозренията с точните колегите, които могат да използват информацията, за да вземат по-добри бизнес решения. "Можете да придобиете най-великите прозрения, но вашите усилия ще са безплодни, ако не ги споделите с точните хора по подходящия начин", предупреждава Партасарти и добавя, че най-добрият начин един ръководител да се увери, че прогнозната информация е споделена с точните хора е тя да бъде споделена в приложение или комуникационен канал, който служителите използват ежедневно в контекста на своята работа.

Много организации също така не взимат предвид факта, че прогностичните анализи изискват непрекъснато реинвестиране. Приложенията и моделите трябва периодично да се актуализират. В противен случай прогнозите губят своята акуратност и актуалност. "Постоянно трябва да въвеждате корекции в моделите за прогностичен анализ, за да могат те да отговорят подобаващо на текущите бизнес предизвикателства. Това в никакъв случай не е еднократна инвестиция", категоричен е Йе Жанг, главен технически директор на Katabat, международна консултантска фирма в сферата на мениджмънта.


КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов