Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Какво трябва да знаем за поколението Z

Най-новото поколение служители вече е готово да стане част от вашите компании. Ето какво трябва да знаете за тях.

от , 26 юни 2018 0 1522 прочитания,

 Какво трябва да знаем за поколението Z

Точно, когато смятахте, че сте разбрали всичко за милениалите, идва поколението Z. Но с какво те се различават от милениалите? Какво точно ще искат тези бъдещи служители и как да ги привлечете, наемете и задържите.

Изследване, проведено от сайта за кариерен мониторинг Comparably, се опитва да отговори на тези въпроси като разделя поколението на милениалите на три групи: между 31 и 35-годишните (по-възрастни милениали); между 26 и 30 (млади милениали) и между 18 и 25 (поколението Z). И трите групи имат нещо общо: те живеят в епоха, в която ИТ кадрите са широко търсени, почти всяка позиция изисква дигитални умения, а технологиите участат във всеки аспект на живот. Това важи в особено голяма степен за поколението Z.

Това поколение от ранна възраст използва интернет и е израснало с удобствата на модерните технологии и социалните мрежи – от iPhone до Netflix и Instagram. Неговотие представители се отличават с увереност, социално съзнание и прерприемачески нюх.

Те предпочитат комуникацията лице в лице повече, отколкото предполагате

Това е може би една от основните заблуди за поколението Z: те са антисоциални и предпочитат да комуникират чрез телефоните си или чрез другите модерни канали. Това всъщност въобще не е вярно, показва изследване на компанията за подбор на кадри Randstad U.S.A. Проучването е било проведено в 10 държави (САЩ, Обединеното кралство, Германия, Мексико, Полша, Аржентина, Индия, Китай, Канада и ЮАР) между 22 юни и 11 юли 2016 сред 4,066 участници в две отделни възрастови групи (1,965 22-годишни представители на поколението Z и 2,101 милениали между 23 и 34-годишни) относно какви са очакванията им и какъв опит имат на работното място.

Запитването е показало, че въпреки популярното твърдение младите хора предпочитат да общуват със своите колеги и мениджъри лично, вместо по имейла и по телефона. Поколението Z и милениалите искат да използват всички технологични инструменти, за да улеснят всеки аспект от своя живот – личен и професионален. Но когато става дума за това да си свършат работата и да развият своята кариера, те предпочитат разговорите да се водят лице в лице, коментират от Randstad U.S.A.

Какво трябва да знаем за поколението Z

Те искат гъвкавост

41% от анкетираните представители на поколението Z предпочитат да работят в корпоративен офис. Всъщност дистанционната работна среда не е сред основните им приоритети. Това, което е важно за тях, е гъвкавостта като основна привилегия за служителите. В същото време едва една трета (около 34%) от запитаните компании предлагат гъвкавост на работното място.

Възможността за пътуване също заема ключово място сред приоритети на тези поколения, показва изследване на Future Workplace. Докато 71% от всички представители в глобален план от поколението Z и милениалите са работили само в една държава досега, 56% биха искали да градят кариерата си в повече от една страна в бъдеще.

Те искат добър баланс между работа и личния живот

Двата основни приоритета за поколението Z са балансът между работата и личния живот (29%) и възможността за кариерно развитие (26%). Също така 37% от по-възрастните милениали смята, че балансът между работа и личен живот е най-важното за една позиция след заплатата. Същото изследване разкрива и че повече от половината от запитаните във всички възрастови групи вярват, че ако имат деца, то това би повлияло негативно на успешната им кариера.

Милениалите са първото поколение, което израства в изцяло дигитална епоха и наистина разбира как технологиите могат да размият границата между работа и свободното време. Иновациите им позволяват да не са прикрепени към бюро, за да изпълняват задачите си, да приключват проекти и да си сътрудничат. Те могат да изпълняват своите задължения навсякъде, по всяко време, без да жертват едното или другото. Според специалистите обаче тези млади хора обичат и да идват в офиса, за да комуникират и да си сътрудничат с колегите..

Какво трябва да знаем за поколението Z

Те са предприемачи

Изследването на Comparably показва също така, че почти половината или 45% от запитаните от поколението Z биха искали да започнат свой собствен бизнес през следващите пет години. Може би една от основните причини за тази тенденция е, че те се притесняват как автоматизацията ще се отрази върху тяхната кариера.

41% от поколението Z освен това смята, че „роботите ще ги заменят на работното им място през следващите 10 години“.

Те се развиват чрез комуникация и сътрудничество

Какво означава това за организациите, които се опитват да привлекат и задържат тези млади хора? Става дума за гъвкавост и възможност за подобряване на комуникационните умения и кариерно развиване. Освен това милениалите и поколението Z са изключително фокусирани върху това да направят работното място по-добро за всички, независимо от възрастта.

Това е много добра новина за фирмите, тъй като те не трябва да инвестират в лъскави сгради и предоставяне на привилегии, а по-скоро в обучения на своите служители и в подобряване на процесите и политиките с цел улесняване на комуникацията и сътрудничеството.

В крайна сметка компаниите трябва да разберат, че тези млади хора търсят откритост, справедливо заплащане, както и баланс между работа и личен живот повече от всяко едно поколение досега. Освен това те са склонни да работят упорито, тъй като са си поставили ясна цел за кариерно развитие още от много ранна възраст.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов