Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Управление на бизнес процеси

Всичко, което трябва да знаете за новия CRM продукт на SAP - C/4HANA

С помощта на новата си платформа компанията си поставя за цел да предефинира и ръководи целия CRM сегмент

от , 28 юни 2018 0 1250 прочитания,

SAP ребрандира свое цялостно CRM решение, в опит да заеме мястото на моментния лидер на пазара – Salesforce. Новият продукт, наречен C/4HANA, всъщност представлява набор от CRM решения, насочени към маркетинга, продажбите, обслужването на клиенти и търговията. Той разчита изцяло на облачна инфраструктура и бележи поредната стъпка на германския софтуерен разработчик в посока предлагането на SaaS (software-as-a-service).

Цялостното портфолио на C/4HANA много наподобява това на лидера на пазара на облачни CRM решения – Salesforce – и се състои от няколко модула - SAP Marketing Cloud, SAP Commerce Cloud, SAP Service Cloud, SAP Customer Data Cloud и SAP Sales Cloud. SAP Hybris също се появява в нов вид и вече се нарича SAP Customer Experience.

В свое прессъобщение, от германския технологичен лидер заявяват: "След като придобиванията на пазарните лидери Hybris, Gigya и CallidusCloud вече са факт, SAP успя да обедини всички решения за поддръжка на фронт офис функции, като защита на потребителите, маркетинг, търговия, продажби и обслужване на клиенти."

Прочетете още: SAP с нови пакети от решения за управление на данни и за модернизиране на CRM

В изказването си по време на конференцията SAP Sapphire в Орландо, Флорида, президентът на SAP Customer Experience Алекс Ацбергер заяви: "В крайна сметка вече не говорим за ефикасност, а за ефективност, която идва с анализа, информацията и интеграцията. Тези пет облака съставляват SAP C/4HANA, но това, което наистина ги обединява, е, че всички те разчитат на един модел за данни. На второ място, те имат единна рамка с екосистема, базирана на микро-услуги, наречена SAP Cloud Platform. В същото време платформата разчита на SAP Leonardo за по-добри и точни анализи на данните и предлага отличен потребителски опит - от рекламната кампания до фактурирането."

CRM от следващо поколение

Също от сцената на SAP Sapphire, главният изпълнителен директор на SAP Бил Макдърмот обясни как се променя светът на CRM решенията. "Време е за промяна. Вече имаме ясна такава в самата парадигма. Ние изместваме 360-градусовия поглед към автоматизацията на продажбите, върху който се фокусират голяма част от компаниите, към 360-градусов изглед на действителния клиент. От свят, в който нищо не се случва, когато добавяте запис в CRM платформата, към такъв, в който се случват много неща. Цялата верига на доставки е обвързана с клиентския опит", заяви Макдърмот.

В компанията виждат много възможности, произлизащи от способността им да обединят CRM платформата си със своите популярни бекенд решения. "Свързаното предприятие има нужда да обвърже клиентския си опит с веригата за доставки, а единствената компания, която наистина може да направи това, е SAP", смята Алекс Ацбергер.

Жил Хаус, главен продуктов мениджър на на CallidusCloud, също е категоричен: "За да добиете пълна представа за клиента, трябва да изнесете вашия бекофис на преден план. Единствено SAP може да ви осигури това, тъй като 77% от световните трансакции имат допирателни с платформата на компанията. Това е истинско клиентски ориентирано решение. Клиентите не са възможности или акаунти, а хора.”

В преследване на Salesforce

Без да посочва поименно, Макдърмот отправи критики към съществуващите доставчици на CRM (Salesforce), заявявайки, че компаниите вече могат да се преместят от "първо поколение облачни CRM решения, които така или иначе не се харесват на повечето потребители, към най-добрия CRM опит по отношение на клиентите" - C/4HANA.

"Така нареченият облачен CRM до момента не е нищо повече от надценен софтуер, работещ върху SaaS архитектура от първо поколение. Това вероятно е и причината толкова много хора да са развълнувани от нашата нова визия. Те знаят, че промяната идва. Идваме ние!", категоричен е Макдърмот.

Стигайки още по-далеч, той заяви, че компанията смята да ребрандира цялата CRM категория. “Ще покажем на всеки клиент, че може да управлява бизнеса си най-добре като използва SAP, вместо да разчита на остаряла платформа за продажби със сложни слоеве на интеграция, която се опитва да извлече нужните ѝ данни от ERP системата", коментира още главният изпълнителен директор на SAP. Това изказване е пряко свързано със скандал, който се завихри около някои клиенти на компанията като Diageo, които станаха обект на санкции заради комбинация между софтуер на Salesforce и SAP ERP системи. Затова и базираната в Германия компания се стреми да предложи по-цялостно CRM решение, което да помогне на клиентите да не изпадат в подобна ситуация.

Така или иначе SAP вече заема второто място по отношение на пазарен дял в CRM сегмента, сочи проучване на Gartner от 2016 г. Другите основни играчи в тази сфера са Microsoft с Dynamics 365, Adobe и Oracle.

Съвместимост с GDPR

И Макдърмот, и Ацбергер обръщат специално внимание, че при разработката на C/4HANA специално са взети предвид изискванията на GDPR, което е особено полезно за маркетинговите отдели, занимаващи се с персонализирани съобщения.

"Имаме решение за вас, за чувствителните потребителски данни в ерата GDPR. Ние ще ви помогнем да ги защитите. Когато става дума за маркетинг, ще ви помогнем да го персонализирате. Професионалистите в продажбите ще могат да разчитат на нас в целия процес. На тези в търговията ще съдействаме за постигане на успех през всеки канал на всяко устройство. На екипите, отговарящи за обслужването на клиенти, ще помогнем да предвидят проблемите и да трупат положителен потребителски опит”, изброи Макдърмот.

Добра практика

За да са още по-убедителни, в SAP правят точно това, което проповядват. Главният мениджър по дигиталните въпроси на компанията Бертрам Шулте обяснява как SAP.com вече използва C/4HANA. "Не просто предоставяме това универсално решение. Самите ние го използваме, за да променим начина, по който нашите клиенти придобиват приложения и решения на SAP. С помощта на SAP Customer Experience и SAP Commerce Cloud (платформата за онлайн търговия на SAP Hybris), ние променяме изцяло начина, по който се продават продуктите ни, като унифицираме процеса на закупуване в SAP.com", пише Шулте в блога на компанията и добавя, че иска да превърне SAP.com от онлайн магазин с фирмени продукти в централизирана локация, “където клиентите откриват, опитват, купуват и използват инструментите на SAP и партньорските ѝ организации.”

"Ще водим с пример, като стимулираме растежа си и същевременно подобрим опита си във всички сфери. Този опит трябва да бъде в реално време, да се самообслужва и да е дигитално подпомаган, за да постигнем крайната цел на нашата мисия - да предефинираме и да ръководим пазара на CRM”, категоричен е Шулте.

 

 

ЕТИКЕТИ:
SAPCRMC/4HANAоблак

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов