Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Какво могат да научат CIO от стартъп компаниите

Днес стартъп културата влияе на бизнеса повече от всякога. Ето как всяка една компания може да се възползва от това.

от , 16 юли 2018 0 530 прочитания,

 Какво могат да научат CIO от стартъп компаниите

Главните директори по информационни технологии (CIO) вече са част от топ мениджмънта и участват при взимането на всички важни решения. Освен това те имат необходимите знания и лидерски умения, за да бъдат дясната ръка на главния изпълнителен директор. С други думи CIO нямат конкуренти в компанията.

За да подпомогнат своето кариерно развитие, те трябва да търсят нови източници на вдъхновение и мотивация. Именно това представляват стартъп компаниите за ИТ мениджърите.

Прочетете още: Отличниците в иновациите, високите технологии и аутсорсинга грабнаха 13-те награди на БАА и БАСКОМ

Способността  да се адаптират към новите тенденции и да съществуват в състояние на постоянна иновация е изключително важно не само за стартъпите, но и за всеки един бизнес, който иска да постигне успех в днешния конкурентен пазар. Едни от основните заплахи за установилите се организации е рискът от стагнация.

Добър пример за това е съдбата на Kodak. Въпреки че компанията беше един от основните играчи в своя сектор през по-голямата част от 20 век, тя пропусна възможността да поведе революцията на дигиталната фотография. Не особено по-различна е ситуацията с Blackberry и Nokia и вероятно мобилното устройство, през което четете тази статия в момента, не е нито едно от споменатите.

За стартъп компаниите иновативността и гъвкавостта не са само въпрос на успех, а на оцеляване. На все по-агресивния пазар новите концепции и вярата в идеите е начин да се гарантира, че вашият глас ще бъде чут.

Една от особеностите на стартъпите е, че те трябва да максимизират продуктивността си с изключително малък бюджет, особено в по-ранните етапи на развитие, преди намирането на инвеститор. Затова често, за да избегнат по-големите разходи за купуване на лицензи, стартъпите разчитат на безплатен софтуер или такъв с отворен код – нещо, което в крайна сметка може да бъде привлекателно за непредубедените главни финансови директори.

Някои големи организации като AstraZeneca или Oxfam спечелиха доста от сътрудничеството си със стартъп компании, които могат да създават прототипи и да извършват тестове за изключително кратко време за разлика от по-старите партньори.

Това, което също прави стартъпите толкова желани места за работа, е и тяхната неофициална и приобщаваща офис култура. Например, малайзийската компания CO3 е поставила червен самолет в средата на работното помещение, за да насърчава служителите „да летят“.

Какво могат да научат CIO от стартъп компаниите

Обстановката в стартъп компаниите освен това често има за цел да насърчава креативността, приятелското отношение и екипната работа. Поне на теория служителите в подобни организации са щастливи работници на капитализма. Разбира се, не бива да се пропуска и умението за "мислене извън кутия", което се усъвършенства от повечето новопоявяващи се бизнеси по пътя им към успеха. Други стратегии, прилагани от стартъп компаниите включват създаване на лаборатории за иновации и провеждане на хекатони, където се насърчава експериментаторството.

Корпоративните гиганти също така виждат привлекателна възможност за приходи чрез инвестирането в стъртъпи. Именно това правят Alibaba Group и японската SoftBank.В днешния свят да имаш само страхотна идея вече не е достатъчно: организациите трябва да са бързи в нейното прилагане, преди някой да ги е изпреварил. Стартъпите, за разлика от по-големите компании, при които динамиката може да бъде затруднена от вътрешни процеси, имат скоростта и са готови да я използват. Именно и затова стартъп компаниите трябва да бъдат естествения съюзник на CIO.

Въпреки това и пред стартъп компаниите има сериозни предизвикателства. Макар че поемането на рискове е част от тяхната стратегия, тя трябва да спазват регулациите и да отговарят на проверките, а също така понякога акционерите и бордът на директорите невинаги са особено приключенски настроени.

Същевременно специалистите предупреждават големите фирми да подхождат с внимание към избора на стартъп и към сключването на сделки. Трябва много внимателно да се обмисли въпросът дали конкретната стартъп компания има възможностите да реализира това, което казва, че може да направи.

В крайна сметка изводът е един: стартъпите и големите компании трябва да си сътрудничат. Първите разполагат с гъвкавост и креативност, докато вторите могат да осигурят нуждата подкрепа. Все пак не бива да се забравя, че двата типа организации имат различни нужди и специфичен начин на работа.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов