Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ инфраструктура

Как да управляваме разходите в облака?

Компаниите започват проекти за миграция в облака, без да имат идея колко точно ще трябва да плащат за услугите всеки месец. Ето как може да се разреши този проблем.

от , 17 юли 2018 0 813 прочитания,

Разходите в облака също трябва да се управляват

Колко пари харчите за услугите в публичния облак всеки месец? Ако не знаете, то едва ли сте изключение. Повечето хора в ИТ сектора нямат добра представа колко средства трябва да се отделят всеки месец за тази цел. Също така голяма част от тях чакат да видят каква ще бъде крайната сметка вместо проактивно да следят и управляват използването на облака.

Дори ако вашият бюджет може да се справи с несигурните разходи, да не знаете колко точно харчите определено е проблем. При миграция в публичния облак компаниите обикновено установяват каква стойност ще им донесе това на база на текущите разходи за месец.

Ако тези разходи са по-високи от първоначално установените, то няма да може да постигнете своите цели. Макар че бихте могли да ги оправдаете с осигурената от облака гъвкавост, това ще бъде игнорирано от повечето мениджъри, ако текущите разходи надхвърлят 20%-30%.

Няма никаква причина да не знаете какви са разходите ви в облака. По време на фазата на планиране е въпрос на проста математика да се изчислят вероятните разходи всеки месец. В оперативната фаза става дума за това да се въведе мониторинг и контрол на разходите или с други думи управление на разходите в облака.

Разходите в облака също трябва да се управляват

Управлението на разходите в облака използва инструменти както за следене на използваните услуги, така и за създаване на доклади, за да се установи кой, какво, кога и как е използвал ресурсите в облака. Тази информация позволява да се таксуват допълнително отделите, които са превишили предвидените средства, и в крайна сметка те да платят завишената цена.

Но най-важният аспект на управлението на облака не е мониторингът, а способността да се установяват разходите. Инструментите за управление на разходите в облака могат да показват не само настоящото потребление, но и вероятното такова в бъдеще. А тази информация може да бъде много полезна при създаването на бюджета.

Управлението на разходите в облака също така означава да се ограничи използването на облачния изчислителен модел, на база на разпределението на разходите. Ако devop екипът разполага с 150 хил. долара на месец, но харчи 200 хил. долара, то инструментите трябва да нанесат автоматична корекция. Това означава да се изключат облачните услуги след няколко предупреждения при достигнат лимит. Идеята зад подобен ход не е да се намали продуктивността, а служителите да разберат какви разходите създават спрямо тези, които са предвидени за тях в бюджета.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов