Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

Всичко-като-услуга – демократизация на данните (Част 1)

XaaS е част от една по-широка тенденция, изповядвана от водещи CIO, които използват иновативни решения в опит да рационализират обичайните бизнес модели

от , 31 юли 2018 0 1344 прочитания,

Процесът на проникване на технологиите от потребителския пазар в корпоративната екосистема, заобикаляйки ИТ отделите, се превърна в тенденция, след като множество служители започнаха да използват собствени смартфони и приложения, за да изпълняват задълженията си. Сега този процес се прехвърли и на ниво компании, тъй като CIO все по-често налагат сложни технологични услуги, които се нуждаят от съвсем минимална намеса от страна на същите тези ИТ отдели. С други думи казано, ерата на всичко-като-услуга (everything-as-a-service или XaaS) чука на вратата.

От самостоятелните анализи (част от бизнес анализите, при които професионалисти в различни сфери се насърчават да правят самостоятелни анализи с минимална помощ от ИТ) до доказателство - за - концепция – като - услуга водещите организации в много сектори бързо доказват каква добавена стойност може да даде възможността бизнес потребителите и клиентите да използват иновативни технологични услуги, без да се налага да се допитват до ИТ специалистите на всяка крачка. XaaS е част от една по-широка тенденция, изповядвана от водещи CIO, които използват иновативни решения в опит да рационализират обичайните бизнес модели, да разклатят основите на конкуренцията и да генерират нови приходи.

 

 

 

В следващите редове ще разгледаме четири примера за ИТ отдели, успешно развили XaaS възможности за своите компании. Всеки от тях е оценен за работата си с наградата CIO 100.

GM и данните-като-услуга

 Данните-като-услуга (Data-as-a-service) или самостоятелните анализи бързо бяха разпознати като начин ИТ отделите да улеснят работата на бизнеса, като предоставят на потребителите достъп до информация, традиционно заключена доскоро в силози. Платформите за самостоятелни анализи позволяват на изследователите на данни и на бизнес мениджърите да извеждат прогнози, обикновено чрез интерфейс, по начин, подобен на търсенето в Google и без намесата на ИТ.

General Motors (GM) е една от организациите, които "демократизират" достъпа до данните си с помощта на платформа за самостоятелени анализи. Тя се нарича Maxis и помага на GM да развива стратегиите си, свързани с ценообразуване, маркетинг, прогнози за продажби, текстови анализи на безопасността и т.н.”, коментира Леп Копланд, CIO на автомобилния гигант, отговарящ за глобалната стратегия за работа с данни, изкуствен интелект и аналитични услуги, и добавя: "Нашата способност да използваме тази информация и огромните количества данни, които събираме ежедневно от милионите свързани превозни средства, ни предоставят множество възможности за разработване на аналитични решения, които ни осигуряват конкурентно предимство".

Навременният достъп до информация е още по-критичен, тъй като автомобилната индустрия се трансформира бързо благодарение на бързо растящия брой на автономните превозни средства, което според GM ще помогне за намаляване на катастрофите, вредните емисии и задръстванията. Всяко автономно превозно средство обаче произвежда по повече от един петабайт данни на месец.

 Платформата за данни-като-услуга, която поема по повече от 30 милиона записа дневно и е натрупала над 1,5 петабайта информация, позволява на служителите да достъпват от всяко изчислително устройство както вътрешни данни, така и такива, идващи от превозни средства и трети страни. Всеки - от инженерите до мениджърския екип - може да напише бизнес въпрос в потребителския интерфейс на Maxis и да получи достъп до данни, които впоследствие да му помогнат при генерирането на нови прогнози. В мобилната си версия този инструмент показва на висшите ръководни служители на GM ключови показатели за ефективност. Тя е налична както за устройствата на Apple, така и за такива с Android.

"Всеки - от начинаещите до професионалните изследователи на данни - може да открие, да си взаимодейства и да анализира данните от всички аспекти на бизнеса в удобна за потребителя среда, тъй като платформата е лесна за достъп, визуализация и споделяне", казва Копланд, добавяйки, че системата е достъпна за повече от 75 000 служители на GM.

Според анализ на компанията Maxis е в основата на повече от 100 милиона долара от печалбата ѝ през 2017 г. - първата година след пълното ѝ разгръщане.

 Иновациите-като-услуга в недвижимите имоти

 За компанията за недвижими имоти Cushman&Wakefield (C&W) иновациите не могат да бъдат просто допълнение. За да помогне за идентифицирането на нови възможности, при които технологиите могат да доведат до по-голяма ефективност или да генерират нови приходи, без да се налага изтеглянето на брокери от екипите за обслужване на клиенти, компанията пуска оферта за предоставяне на доказателство-за-концепция-като-услуга (POCaaS). “Инициативата поощрява иновациите, като съчетава интелектуалната собственост и персонала на компанията за недвижими имоти с начина на работа на стартъп компаниите, университетите и различни акселератори”, обяснява Джеймс Дженга, портфолио мениджър на Cushman&Wakefield и ръководител на POCaaS проекта.

"Индустрията се променя бързо и има опасност, ако нашите брокери се съсредоточат единствено върху днешните ни клиенти, да пропуснат бъдещи възможности”, добавя от своя страна Адам Стенли, CIO на Cushman & Wakefield. По думите му инициативата позволява на компанията да се възползва от технологии, които иначе биха били недостъпни заради конкурентния натиск и разходите за разработка.

Пилотните проекти включват 3D визуализации от следващо поколение, съвети за блокчейн концепции за клиентите на компанията във Великобритания и роботизиран рецепционист, който предлага на гостите в Сингапур освежителни напитки.

C&W понастоящем изпълнява POCaaS проект, включващ 12 различни компании, използвайки технологии, вариращи от големи данни през Интернет на нещата до обработка на естествен език. Дженега и Стенли са категорични също така, че държат под око и най-малките промени в развитието на сектора на недвижимите имоти, тъй като блокчейн, автономните превозни средства и други възникващи технологии променят постоянно бизнес моделите.

Брокерите на C&W или друг персонал попълват онлайн формуляр и посочват кой точно проект представлява интерес за тях; Дженега и неговият екип им помагат да намерят подходящите партньори и други ресурси. След това компанията използва софтуер за бизнес анализи (BI) , за да споделя и проследява резултатите и прогнозите на POC и да анализира процентите на успех.

Очаквайте продължение!

 

 

 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов