Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Облачните операции: пренебрегваната част от миграцията в облака

Малко компании влагат средства и време в това да подобрят облачните операции.

от , 01 август 2018 0 1133 прочитания,

 Облачните операции: пренебрегваната част от миграцията в облака

Часът е 2 сутринта, пейджър звъни в провинциална къща. Жена отива до терминал, свързан с 1200 битов модем. Тя работи до 6 сутринта, за да поправи проблема в системата дистанционно, като този път трябва само да редактира и рестартира данните, а след това да следи работата, за да се увери, че всичко протича правилно.

Ако си мислите, че годината 1980 – то сте прави. Но ако замените „пейджър” със „смартфон” и „1200 битов терминал” с „лаптоп с Wi-Fi” - то не сте толкова далеч от истината как се случват нещата днес в облака.

Това са облачните операции или с други думи способността да се поддържат базираните в облака системи в добър работен режим. Това е комбинация от проактивна и реактивна работа, свързана с проблеми при качването на данните, както и с такива, които са предизвикани от потребителите и разработчиците.

Тези задължения отнемат между 10 и 12 часа на ден и определено не звучат особено приятно. Става дума все за операции, макар че едните се извършват в платформи, които се намират в центровете за данни, а другите в публичния облак. Но задачите и моделите на работа в общи линии се свеждат до управление на мигрирани приложения и набори на данни.

Облачните операции: пренебрегваната част от миграцията в облака

Според някои автоматизацията на облачните операции, включително инструменти като мониторинг и управление, свеждат работата само до необходимост от поглеждане на телефона веднъж или два пъти на ден. То къде тогава е проблемът?

Но в действителност повече приложения не получават ъпгрейд на процедури, когато бъдат миграни в облака, нито се модифицират да направят облачните операции по-лесни. Повечето компании също така не си правят труда да харчат средства и време да подобрят процесите, така че те да бъдат проактивни и самопоправящи, което сега е добра практика.

В резултат на това служителите се придържат към традиционния подход и правят това, което винаги са правили. Повечето компании не се замислят над това какво точно трябва да се промени. А в такъв случай трансформация рядко може да се случи и се губи ценна възможност облачните операции да се изпълняват по-добре, отколкото в центровете за данни.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов