“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Ќовини  ариера

20 начина да убиете »“ кариерата си (част 2)

¬ъпреки че светът на технологиите се движи бързо, не друг, а вие сте най-веро€тни€т убиец на собствената ви »“ кариера

от , 02 август 2018 0 1222 прочитани€,

¬одещи »“ специалисти, мениджъри „„овешки ресурси“ и разработчици разкриват още подводни камъни пред вашата »“ кариера.

»мате проблеми с нетехнически€ персонал

»“ специалистите пон€кога трудно об€сн€ват необходимостта от разходи за технологични нововъведени€ или нуждата да се алокират ресурси и хора.  огато говорите с н€кого извън »“ поделението, тр€бва да сте на€сно какво е важно за него и как това, което искате, ще се отрази на него и на ц€лата компани€. ”верете се, че можете да об€сните казуса си с нужната €снота и прецизност. «а целта можете да си направите малък експеримент – изберете нещо важно, върху което работите, намерете колега, който не е от »“ отдела, и му го об€снете. јко ви разбере, значи се справ€те достатъчно добре с комуникаци€та с нетехнически хора.

ѕрочетете още: 20 начина да убиете »“ кариерата си (част 1)

ќставате в зоната си на комфорт

Ќ€кои »“ специалисти никога не изследват територи€ извън зоната си на компетентност. “ова обаче може да се окаже ограничение пред последващото им кариерно развитие. «атова експертите съветват да излезете от познатите и ориентирани към изпълнение на задачи неща и да бъдете по-отворени за различни нови предизвикателства.

¬ъв вс€ка компани€ има служители, които работ€т в различни от »“ области. ѕоинтересувайте се каква е спецификата на работата им и как можете да им помогнете с технологично решение. ¬инаги е полезно да имате добри контакти с хората извън ваши€ отдел“, казва ћат ≈вентоф, преподавател по комуникационни умени€ в Princeton Public Speaking.

Ћипсват ви комуникационни умени€

–азработчикът на софтуер за подбор на персонала iCIMS наскоро представи проучване за т.нар. „меки умен舓, проведено сред 400 специалисти по човешки ресурси. —поред него наемащите персонал цен€т наличието на „меки умен舓 с 18% повече от „твърдите умен舓.

 ато мениджър оцен€вам, че 90% от проблемите ни с производителността идват от липсата на умени€ за комуникаци€, а не от умени€ за работа“, коментира —тив  упър от Excella Consulting. —поред него истинската стойност на »“ специалист е комбинаци€ от технологична експертиза и способност да говори за създаденото от него решение.

Ќе усп€вате да се адаптирате

—тивън Ѕойд, програмист в компани€та за хибридни »“ услуги Ensono, казва, че желанието да се адаптираш може да изгради или разруши екипа.

√ол€ма част от технологи€та се промен€. »“ специалистът тр€бва да е адаптивен наравно с не€, ако не иска да отпадне от състезанието. “ова е част от меките умени€, които в дългосрочен план са много по-важни за бизнеса от моментната технологична експертиза“, коментира той.

«аписвате се на следдипломни курсове без фокус

 огато попитате за стойността на следдипломното образование, почти всеки »“ специалист ще ви каже, че не си струва, ако не сте напълно сигурни защо го правите и как ще ви се върне инвестици€та. «а много компании важни са не завършените курсове, а опитът ви в дадена област.

ѕропускате възжности за трейнинг

ƒа напуснете компани€, ко€то ви дава възможности да се доусъвършенствате, е сигурен убиец на кариерата ви. ќколо две трети от заетите в разработката на софтуер и »“ сподел€т, че имат нужда от тренинги и развитие на умени€та, за да върв€т напред, се твърди в проучване. —пециалистите казват, че ако компани€та ви е склонна да инвестира в обучение – независимо дали е свързано с определен проект или за развитие на умени€та ви като ц€ло, е добре да се възползвате.

Ќе сте ƒзен

“ова е малко неочаквано в контекста на развитие на твърдите и меките умени€ и стремежа за посто€нно самоусъвършенстване. „ лючов фактор за развитието на вашата кариера е не само готовността ви да научавате нови неща, но и да се откажете от това да бъдете експерт и да почнете отначало“, коментира изпълнителни€т директор на Box ѕол „апман. ѕът€т напред може да бъде извърв€н само, когато сме готови да се откажем от старите неща и да се съсредоточим върху получаването на нов набор от прежив€вани€.“, допълва той.

ћислите, че сте успели

Ќ€кои грешки могат да се кри€т зад привидни кариерни успехи, казва ƒжен ƒоран, програмен мениджър във фирмата за подбор на »“ персонал TEKsystems. “€ сподел€, че вижда хора, които са се изкачили високо в корпоративната стълба и са престанали да развиват мрежата си. “ова е дълбоко погрешно и ако искате да се задържите на върха тр€бва непрестанно да работите върху увеличаване и заздрав€ване на контактите си, см€та ƒоран.

Ќе искате да приемете предизвикателства

ƒруг проблем с достигане на високо ниво в корпоративната стълбица ƒоран вижда в отказването на предизвикателства. ћного специалисти, след като получат желаната позици€, не жела€т да се занимават с допълнителни неща. «а т€х е важно обаче да разберат как се развива бизнесът отвъд ежедневната им работа. “ова мотивира »“ специалистите да изл€зат извън зоната си на комфорт и да се запозна€т с различни идеи и хора.

√ледате твърде напред

 огато планирате бъдещето, не гледайте в далечното бъдеще. —поред специалистите, ако плановете ви надхвърл€т следващите две години, избързвате твърде много.

  

 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  

ѕолезни страници
    «а нас | јудитори€ | –еклама |  онтакти | ќбщи услови€ | ƒеклараци€ за поверителност | ѕолитика за бисквитки |
    ƒействителни собственици на насто€щото издание са »во √еоргиев ѕрокопиев и “еодор »ванов «ахов