Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и ефективност

Как да планирате SEO миграция на е-магазин

11 стъпки, с които Google ще ви индексира по-добре след миграцията към нова платформа

от , 06 август 2018 0 456 прочитания,

Току-що сте приключили миграцията към нова платформа за електронна търговия. Няколко седмици след пускането й откривате нещо шокиращо: въпреки предварителните разчети, наемането на най-добрите програмисти и похарчването на цяло състояние за проекта, трафикът и индексирането ви от Google са спаднали значитено. Ако това звучи познато, значи ви е необходим план.

 

Някои платформи за електронна търговия имат базови SEO функции, но важната част е вашият маркетингов екип да ги оценява, прилага и проверява. Категорично не можете да избегнете това и да се надявате, че новата ви платформа ще мигрира SEO автоматично. Затова Сара Хикс, съосновател и изпълнителен директор на Reaction Commerce, съветва да последвате план от 11 стъпки.

Планирайте пускането

Започнете с детайлен план на SEO миграцията си. В нея ще участват различни екипи – маркетинг, разработка, трети страни, така че планът трябва да включва проследяване на задачите и изпълнението им. За целта ще ви е полезен който и да е инструмент за управление на проекти – Excel, Asana, JIRA или друг.

Разчистете продуктовите и потребителските данни

Разчистването на данните е като добро пролетно почистване. Изтрийте всички стари, отпаднали или неактивни продукти и категории. Направете същото и с клиентите. Ако даден потребител не е купувал нищо от вас през последните две години, няма смисъл да мигрирате данните му към новата система. Разбира се, от маркетингови съображения можете да решите да го запазите, но дори разчистването на данни за стари клиенти да не е чак толкова стриктно, все пак е добре да прегледате каква информация планирате да мигрирате.

Вземете SSL certificate

Това е много важна стъпка. Google използва наличието на HTTPS протокол като фактор за по-добро позициониране от 2014 г. Всъщност изискванията за защита на сайтовете, през които се осъществяват плащания, са доста строги и използването на незащитен HTTP протокол може да е причина сайтът ви да бъде отбелязан като несигурен. Ако нямате SSL сертификат, индексирането ви от Google ще бъде по-лошо и потребителите ще виждат предупреждение да стоят настрана от вас.

Прегледайте метатаговете

Една инициатива по миграция е чудесен повод да прегледате и преоцените структурата си от метатагове на съдържанието и страниците с продуктова информация. След като новият сайт тръгне, Google ще го изследва детайлно. Това е вашият шанс да направите добро впечатление и да изкачите сайта си няколко позиции нагоре. Единственото, което трябва да направите, е да следвате инструкциите на Google за SEO и метатагове. Като правило заглавните тагове не трябва да надхвърлят 60 символа, а описанията – 320 символа.

Добавете карта на сайта и robots.txt

Файловете "robots.txt" и "sitemap.xml" са особено важни за ботовете, за да могат да обходят и индексират уебмагазина ви. Картата на сайта трябва да съдържа пълен списък с всички URL адреси на съдържанието, както и продуктовите страници, до които искате да има достъп. Уверете се, че можете да поддържате тази карта обновена всеки път, когато премахвате продукти. Накрая публикувайте URL с картата на сайта в своята Google search конзола, както и в други пререндер или кеш услуги.

Създайте списък с 301 Redirects

Създайте списък с 301 redirects за най-активните си страници. Така ще си гарантирате, че няма да загубите SEO стойността на тези страници, когато сменяте платформите. Ако не искате да картографирате или пренасочвате нищо, използвайте Google Analytics, за да откриете топ страниците си. Това са страниците, на които хората отиват директно, независимо дали през пост в блог, форум или имейл кампания. Отбележете и направете 301-redirect само за страниците, на които имате най-много сесии. Можете да тествате пренасочването като симулирате потребител или бот, посетите предишен URL и видите какво се зарежда.

Проследете 404 грешките

Няма значение колко дълго планирате, винаги ще останат страници извън вашия радар. Те ще дават на посетителите и ботовете „Грешка 404”. Наблюдавайте ги внимателно в продължение на месец след пускането, за да изчистите всички грешки. Вариантите са или да пренасочите потребителите към съответните страници на новия ви сайт, или да създадете 404 страница, която дава на посетителите опция да навигират във вашия сайт и да намерят това, което търсят. Google Analytics предлага унифициран доклад грешки 404, който можете да вградите в своя GA.

Оптимизирайте изображенията

Ботовете на Google могат да „видят“ вашите снимки, така че най-добрият начи да се индексират по-добре, е като ги съхранявате под публично достъпни URL. Тъй като миграцията е възможност да прегледате отново всички аспекти на сайта ви, преименувайте изображенията, така че да съдържат продуктовото име, сложете им ALT тагове, което е полезно не само за ботовете, но и за потребителите, и направете снимките да се отварят в правилния размер в зависимост от устройството, на което се гледат.

Проверете своите Backlink-ове

През годините сте създали различни backlink-ове, вследствие на различни маркетингови кампании и действия в социалните мрежи. Като част от миграцията сиргурно ще искате да знаете кой се свързва с вас и до коя страница отива. За тази цел отидете до Google search конзолата и кликнете на Links to your site report. Така ще можете да прегледате backlink-овете и да се уверите, че са или репликирани, или пренасочени.

Разрешете Google Analytics и Search конзолите

Новият ви онлайн магазин ще има нужда от същите настройки, които сте направили и за стария. В допълнение настройте и тествайте функционалността за проследяване в GA акаунта си. По този начин ще определите степента си на реализация и други ключови индикатори на производителността.

Качете отново своя URL в Google

Кагато приключите с всичко, уведомете Google, че може да започне да индексира новия ви е-магазин.

    

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов