Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Съхранение на данните и сигурност

Как облакът промени плановете за възстановяване от аварии

Облачният компютинг използва различен подход при бедствия и аварии

от , 07 август 2018 0 679 прочитания,

Делът на облачните услуги е нараснал значително през последните години. Това промени правилата на играта за всички планове за възстановяване след бедствия и аварии. За компаниите, които съхраняват дори част от информацията си в облака, стана ключово как клауд доставчиците се възстановяват след непредвиден срив.

Прехвърлянето на част от отговорността в непредвидени случаи има своите предимства и недостатъци. Не е задължително доставчикът ви на облачни услуги да има по-лош или никакъв DR план.

Като цяло облачният компютинг използва различен подход при бедствия и аварии. С помощта на инструментите за виртуализация целият сървър може да бъде копиран в далечен център за данни в рамките на минути. Тъй като виртуалният сървър е хардуерно независим, операционната система, приложенията, пачовете и данните могат сигурно и бързо да се прехвърлят от един център в друг, без да се налага да изчаквате да се зареди всеки отделен компонент от сървъра. Което може драматично да намали времето за възстановяване в сравнение с традиционните, не базирани на виртуализация подходи.

За да сте сигурни обаче, че концепцията ви за бързо възстановяване е близка до тази на доставчика ви на облачни услуги, трябва да направите няколко неща.

Подгответе хибридна стратегия за възстановяване

Специалистите препоръчват на първо място да се разработи хибридна стратегия за възстановяване, която да съответства на хибридния план за облака. Според проучване сред европейски компании 80% използват различни облачни доставчици за различни ИТ дейности, но едва 66 на сто имат план за хибриден компютинг. Една трета от анкетираните пък изобщо нямат план за възстановяване от бедствия и аварии.

Заедно с това се наблюдава, че когато дадена фирма изнася свои дейности в облака, тя често не отразява това в DR плана си. Истината е, че за да са подготвени, ИТ мениджърите трябва да синхронизират плана за възстановяване с добавянето на всеки нов облачен доставчик.

Изисквайте SLA

Важно е новият доставчик да може да предостави SLA в случай на бедствие. В днешно време повечето от компании имат средно време за възстановяване, средно време за реакция и т.н., но не може да се каже същото за тях преди пет години. Възможно е все още да работят и такива, които не ви гарантират време за възстановяване. Затова настоявайте в договора за ниво на обслужване да се уточни за колко време ще бъдат възстановени приложенията и данните ви. Това е особено важно за критичните за бизнеса приложения. Ако даден доставчик не може да отговори на вашите изисквания, продължете да търсите.

Освен това не е достатъчно само да подпишете SLA, необходимо е в него да заложите годишен тест в случай на авария.

Подгответе стратегия за ревизиране на плана в движение

Експертите съветват да подготвите стратегия за ревизиране на DR плана в движение. ИТ непрекъснато се променят, а с преместването на повече приложения в облака нещата се случват още по-бързо. Затова и поддържането на плана за възстановяване постоянно актуален не е лесна задача. Когато попитате един ИТ мениджър, той ще ви каже, че планът за възстановяване е от първостепенно значение, но натискът от бизнеса за реализиране на важни за бизнеса проекти често го поставя по-назад в приоритетите. Данните показват, че от 10 компании средно една тества и обновява DR плана си всяка година. Но докато топката е в градината на ИТ мениджъра на компанията, той разчита на вътрешно ноу-хау и стратегии за оцеляване, а когато част от бизнеса отиде в облака, контролът върху ситуацията отива при някой друг.

Поискайте от доставчика различни локации за възстановяване при срив

Важно е, преди да изберете облачен доставчик, да се информирате дали разполага с центрове за данни в различни географски региони. Оптималната стратегия за една компания е доставчикът да разполага с такъв център близо до централата й и с поне още един, който да е отдалечен.

Добавете външен одит

Външната одиторска фирма ще даде още един поглед върху DR плана ви и може да открие слаби места, които не сте забелязали. Тя може да излезе и с препоръки за вашия партньор какво да подобри в плана си за възстановяване.

Информирайте борда, служителите и клиентите на компанията

Управлението на риска, включително това, което засяга ИТ, е стандартна част от докладите към Борда на директорите. Затова е нормално ИТ мениджърът да е запознал директорите с важността на преместването на дадени приложения в облака, както и нуждата от хибридна ИТ архитектура. Следващата логична стъпка е да ги запознае с рисковете и по какъв начин планът за възстановяване отговаря на тези рискове.

Запознаването на служителите и клиентите се осъществява заедно с отдела за връзки с обществеността. Стратегията трябва да бъде внимателно обмислена, да се знае кога и за какво ще бъдат информирани заинтересованите страни и как да се поддържа доверие у компанията в случай на бедствие. 

Делът на облачните услуги е нараснал значително през последните години. Това промени правилата на играта за всички планове за възстановяване след бедствия и аварии. За компаниите, които съхраняват дори част от информацията си в облака, стана ключово как клауд доставчиците се възстановяват след непредвиден срив.

Прехвърлянето на част от отговорността в непредвидени случаи има своите предимства и недостатъци. Не е задължително доставчикът ви на облачни услуги да има по-лош или никакъв DR план.

Като цяло облачният компютинг използва различен подход при бедствия и аварии. С помощта на инструментите за виртуализация целият сървър може да бъде копиран в далечен център за данни в рамките на минути. Тъй като виртуалният сървър е хардуерно независим, операционната система, приложенията, пачовете и данните могат сигурно и бързо да се прехвърлят от един център в друг, без да се налага да изчаквате да се зареди всеки отделен компонент от сървъра. Което може драматично да намали времето за възстановяване в сравнение с традиционните, не базирани на виртуализация подходи.

За да сте сигурни обаче, че концепцията ви за бързо възстановяване е близка до тази на доставчика ви на облачни услуги, трябва да направите няколко неща.

Подгответе хибридна стратегия за възстановяване

Специалистите препоръчват на първо място да се разработи хибридна стратегия за възстановяване, която да съответства на хибридния план за облака. Според проучване сред европейски компании 80% използват различни облачни доставчици за различни ИТ дейности, но едва 66 на сто имат план за хибриден компютинг. Една трета от анкетираните пък изобщо нямат план за възстановяване от бедствия и аварии.

Заедно с това се наблюдава, че когато дадена фирма изнася свои дейности в облака, тя често не отразява това в DR плана си. Истината е, че за да са подготвени, ИТ мениджърите трябва да синхронизират плана за възстановяване с добавянето на всеки нов облачен доставчик.

Изисквайте SLA

Важно е новият доставчик да може да предостави SLA в случай на бедствие. В днешно време повечето от компании имат средно време за възстановяване, средно време за реакция и т.н., но не може да се каже същото за тях преди пет години. Възможно е все още да работят и такива, които не ви гарантират време за възстановяване. Затова настоявайте в договора за ниво на обслужване да се уточни за колко време ще бъдат възстановени приложенията и данните ви. Това е особено важно за критичните за бизнеса приложения. Ако даден доставчик не може да отговори на вашите изисквания, продължете да търсите.

Освен това не е достатъчно само да подпишете SLA, необходимо е в него да заложите годишен тест в случай на авария.

Подгответе стратегия за ревизиране на плана в движение

Експертите съветват да подготвите стратегия за ревизиране на DR плана в движение. ИТ непрекъснато се променят, а с преместването на повече приложения в облака нещата се случват още по-бързо. Затова и поддържането на плана за възстановяване постоянно актуален не е лесна задача. Когато попитате един ИТ мениджър, той ще ви каже, че планът за възстановяване е от първостепенно значение, но натискът от бизнеса за реализиране на важни за бизнеса проекти често го поставя по-назад в приоритетите. Данните показват, че от 10 компании средно една тества и обновява DR плана си всяка година. Но докато топката е в градината на ИТ мениджъра на компанията, той разчита на вътрешно ноу-хау и стратегии за оцеляване, а когато част от бизнеса отиде в облака, контролът върху ситуацията отива при някой друг.

Поискайте от доставчика различни локации за възстановяване при срив

Важно е, преди да изберете облачен доставчик, да се информирате дали разполага с центрове за данни в различни географски региони. Оптималната стратегия за една компания е доставчикът да разполага с такъв център близо до централата й и с поне още един, който да е отдалечен.

Добавете външен одит

Външната одиторска фирма ще даде още един поглед върху DR плана ви и може да открие слаби места, които не сте забелязали. Тя може да излезе и с препоръки за вашия партньор какво да подобри в плана си за възстановяване.

Информирайте борда, служителите и клиентите на компанията

Управлението на риска, включително това, което засяга ИТ, е стандартна част от докладите към Борда на директорите. Затова е нормално ИТ мениджърът да е запознал директорите с важността на преместването на дадени приложения в облака, както и нуждата от хибридна ИТ архитектура. Следващата логична стъпка е да ги запознае с рисковете и по какъв начин планът за възстановяване отговаря на тези рискове.

Запознаването на служителите и клиентите се осъществява заедно с отдела за връзки с обществеността. Стратегията трябва да бъде внимателно обмислена, да се знае кога и за какво ще бъдат информирани заинтересованите страни и как да се поддържа доверие у компанията в случай на бедствие.

Делът на облачните услуги е нараснал значително през последните години. Това промени правилата на играта за всички планове за възстановяване след бедствия и аварии. За компаниите, които съхраняват дори част от информацията си в облака, стана ключово как клауд доставчиците се възстановяват след непредвиден срив.

Прехвърлянето на част от отговорността в непредвидени случаи има своите предимства и недостатъци. Не е задължително доставчикът ви на облачни услуги да има по-лош или никакъв DR план.

Като цяло облачният компютинг използва различен подход при бедствия и аварии. С помощта на инструментите за виртуализация целият сървър може да бъде копиран в далечен център за данни в рамките на минути. Тъй като виртуалният сървър е хардуерно независим, операционната система, приложенията, пачовете и данните могат сигурно и бързо да се прехвърлят от един център в друг, без да се налага да изчаквате да се зареди всеки отделен компонент от сървъра. Което може драматично да намали времето за възстановяване в сравнение с традиционните, не базирани на виртуализация подходи.

За да сте сигурни обаче, че концепцията ви за бързо възстановяване е близка до тази на доставчика ви на облачни услуги, трябва да направите няколко неща.

Подгответе хибридна стратегия за възстановяване

Специалистите препоръчват на първо място да се разработи хибридна стратегия за възстановяване, която да съответства на хибридния план за облака. Според проучване сред европейски компании 80% използват различни облачни доставчици за различни ИТ дейности, но едва 66 на сто имат план за хибриден компютинг. Една трета от анкетираните пък изобщо нямат план за възстановяване от бедствия и аварии.

Заедно с това се наблюдава, че когато дадена фирма изнася свои дейности в облака, тя често не отразява това в DR плана си. Истината е, че за да са подготвени, ИТ мениджърите трябва да синхронизират плана за възстановяване с добавянето на всеки нов облачен доставчик.

Изисквайте SLA

Важно е новият доставчик да може да предостави SLA в случай на бедствие. В днешно време повечето от компании имат средно време за възстановяване, средно време за реакция и т.н., но не може да се каже същото за тях преди пет години. Възможно е все още да работят и такива, които не ви гарантират време за възстановяване. Затова настоявайте в договора за ниво на обслужване да се уточни за колко време ще бъдат възстановени приложенията и данните ви. Това е особено важно за критичните за бизнеса приложения. Ако даден доставчик не може да отговори на вашите изисквания, продължете да търсите.

Освен това не е достатъчно само да подпишете SLA, необходимо е в него да заложите годишен тест в случай на авария.

Подгответе стратегия за ревизиране на плана в движение

Експертите съветват да подготвите стратегия за ревизиране на DR плана в движение. ИТ непрекъснато се променят, а с преместването на повече приложения в облака нещата се случват още по-бързо. Затова и поддържането на плана за възстановяване постоянно актуален не е лесна задача. Когато попитате един ИТ мениджър, той ще ви каже, че планът за възстановяване е от първостепенно значение, но натискът от бизнеса за реализиране на важни за бизнеса проекти често го поставя по-назад в приоритетите. Данните показват, че от 10 компании средно една тества и обновява DR плана си всяка година. Но докато топката е в градината на ИТ мениджъра на компанията, той разчита на вътрешно ноу-хау и стратегии за оцеляване, а когато част от бизнеса отиде в облака, контролът върху ситуацията отива при някой друг.

Поискайте от доставчика различни локации за възстановяване при срив

Важно е, преди да изберете облачен доставчик, да се информирате дали разполага с центрове за данни в различни географски региони. Оптималната стратегия за една компания е доставчикът да разполага с такъв център близо до централата й и с поне още един, който да е отдалечен.

Добавете външен одит

Външната одиторска фирма ще даде още един поглед върху DR плана ви и може да открие слаби места, които не сте забелязали. Тя може да излезе и с препоръки за вашия партньор какво да подобри в плана си за възстановяване.

Информирайте борда, служителите и клиентите на компанията

Управлението на риска, включително това, което засяга ИТ, е стандартна част от докладите към Борда на директорите. Затова е нормално ИТ мениджърът да е запознал директорите с важността на преместването на дадени приложения в облака, както и нуждата от хибридна ИТ архитектура. Следващата логична стъпка е да ги запознае с рисковете и по какъв начин планът за възстановяване отговаря на тези рискове.

Запознаването на служителите и клиентите се осъществява заедно с отдела за връзки с обществеността. Стратегията трябва да бъде внимателно обмислена, да се знае кога и за какво ще бъдат информирани заинтересованите страни и как да се поддържа доверие у компанията в случай на бедствие.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов