Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии и концепции

DreamWorks оптимизира работата си с инструменти за прогностичен анализ

Студиото за анимационни филми иска да повиши качеството и броя на продукциите, като намали разходите си

от , 10 август 2018 0 877 прочитания,

DreamWorks Animation иска да ускори процеса на създаване на анимационни филми и да направи повече продукции, като същевременно намали разходите за съхранение и изчисления в облака. “Но това е трудна за постигане цел, като се има предвид, че всеки филм със стандартна дължина отнема около четири години и изисква използването на половин милиард дигитални файла”, коментира Джеф Уик, главен технологичен мениджър на компанията, и добавя, че, що се отнася до данните и изчисленията, нямате нищо безплатно – всеки връх на тревичка, всяка дъждовна капчица и въобще и най-малкия елемент трябва да се създава от нулата и да бъде изграждан отново и отново.

По-рано това лято, компанията започна да работи по осигуряването на инструменти за прогностичен анализ с дългогодишния си доставчик на услуги в областта на информационните технологии NetApp Inc., компания за управление на данни в облак. Въпросните решения ще позволят на артистите по-бързо да изчисляват и прототипират анимираните сцени, без това да повишава цялостните разходи, тъй като те ще имат непрекъснат достъп до данни от облака.

Проектът има подкрепата на Крис де Фария, президент на DreamWorks Feature Animation Group, който заяви, че придобиването на компанията от страна на дъщерното дружество на NBCUniversal - Comcast - за 3,8 милиарда долара през 2016 г. е довело до по-голяма нужда от създаване на висококачествено съдържание.

 

Тогава Де Фария, бивш изпълнителен директор на Warner Bros. Pictures, заяви, че едно от първите неща, които е направил, когато се присъединява към DreamWorks в началото на 2017 г., е да позиционира офиса на главния технологичен мениджър Джеф Уик до своя. "Това е критично важно партньорство и може би най-важната връзка в компанията", категоричен е той.

За да се направи един пълнометражен анимационен филм, са необходими около половин милиард файла, или около 600 терабайта място за съхранение и 120 милиона часа рендинг. По друг начин казано, за да направите един подобен филнм на вашия лаптоп ще са ви нужни 15 000 години”, обяснява Джеф Уик.

Във всеки един момент, в студията на Dreamworks се произвеждат между седем и 10 филма, като компанията работи едновременно с това и върху други проекти, които изискват интензивни изчисления.

В края на всеки ден DreamWorks събира милиарди данни за процесите на рендеринг, включително списък с всички цифрови активи – тревни връхчета, дъждовни капки и т.н. - във всеки кадър, независимо дали са разположени в локалния център за данни или в облака, както и информация колко място за съхранение е било използвано”, разкрива Уик.

С помощта на NetApp, DreamWorks ще използват този масивен набор от данни, за да предскажат от какви видове дигитални активи могат да имат нужда артистите във всеки един момент. Ако DreamWorks е по-наясно кои и какви файлове с данни са необходими за конкретна изчислителна задача и само те бъдат копирани, компанията ще оптимизира и преценката си колко изчислителна мощност и място за съхранение на данни са ѝ нужни за всеки един проект. В противен случай, артистите могат да копират и временно да съхраняват в облака файлове, които реално никога не се използват.

Това също така означава, че артистите ще могат да изчисляват анимациите без никаква латенция при прехвърлянето на данни. “Латенцията може да разконцентрира артистите, дори ако забавянето на достъпа до даден файл е под една секунда - особено след като на един човек може да му се наложи да използва до 100 000 файла за един кадър от филма”, обяснява Уик и добавя, че като цяло става въпрос бизнеса да се развива, без да се увеличават експоненциално разходите.

Компанията разчита на 800 артисти по целия свят и 200 служители в областта на ИТ технологиите и разработката на софтуер. Нейният център за обработка на данни се състои от 48 000 обработващи ядра. Освен това има център за данни, който служи за архивиране и възстановяване, в Лас Вегас, достъп до центровете за данни в няколко съоръжения на Comcast Corp. и използва различни публични облачни услуги като Amazon Web Services.

DreamWorks и NetApp вече разработват инструменти за прогностичен анализ, които компанията може да използва за подобряване на производствените си процеси още през следващите месеци. Засега обаче не е ясно колко време и разходи може да спести този проект. Още повече, че Скот Доукинс, главен технологичен директор на системите за съхранение и софтуер в NetApp, казва, че в момент, когато ИТ мениджърите непрекъснато са подтиквани да определят количеството възвръщаемост на инвестициите в дигиталните инициативи, е важно DreamWorks да има някаква измерима бизнес стойност при реализацията на този проект.

 

 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов