Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

9 примера за използване на добавена реалност от бизнеса (част 1)

Някои иновативни индустрии и някои старомодни, но изпитващи специфични нужди, вече не гледат на AR като на мечта от бъдещето

от , 17 август 2018 0 1455 прочитания,

Добавената реалност (AR) не е технологична мечта от бъдещето. От известно време тя е по-скоро инструмент, който напълно променя правилата на играта при визуализирането на данни от индустрии като промишлено производство до здравеопазване.

AR в истинския свят

Дали екипът ви работи във вътрешността на самолет или по дизайна на малки устройства, той има една и съща мечта – да има добавена реалност, с която да получава информация на още едно ниво и по-лесно да избягва грешки. Ако има възможност да се разходи из триизмерно пространство, ще може да идентифицира повече потенциални проблеми, отколкото в двуизмерното. А ако вижда схема на устройството, което се опитва да поправи, докато работи по него, ще може да елиминира часове в разочароващи ходове напред-назад без никакъв напредък.

Някои иновативни индустрии и някои старомодни, но изпитващи специфични нужди, вече не гледат на добавената реалност като на мечта от бъдещето. Технологията се е превърнала в ценен инструмент за визуализиране на данни и по-бързо решаване на проблеми.

Добавената реалност помага на компаниите да показват данните в конферентни стаи, лаборатории, фабрики и строежи. Проблемите, които преди можеха да се решат само ако специалист отиде на място, сега се оправят от експерти, които се намират отдалечено.

Ето няколко примера как инструментите на добавената реалност помагат на организациите да намалят разходите си, да пускат нови продукти на пазара, да подобрят съвместната работа на отдалечените си екипи и да визуализират проблемите, преди те да се проявят в реалния свят.

Предотвратяване на самолетни катастрофи

Представете си следната ситуация. В кокпита на самолет пламва пожар. Пилотът грабва кислородната маска. Но димът е толкова плътен, че не може да види уредите. Натиска копче и контролите се визуализират вътре в маската му.

Използването на AR в този случай не е взаимствано от футуристичен филм. То е в тестова фаза в карго авиокомпанията FedEx Express. Компанията прави опити с кислородни маски, комбинирани с чифт умни очила, които помагат на пилотите в подобни сценарии.

Разработена от производителя на интелигентни очила ODG, системата има подходящ акроним: Smoke Assured Vision Enhanced Display (SAVED). Системата се състои от устройство, базирано на Android, за огледален образ на контролите и камера, позиционирана извън самолета.

Федералната администрация по авиация (FAA) съобщава, че пушекът по време на полет е една от най-честите причини за аварийни приземявания и закъснения, причиняващ средно по едно аварийно кацане всеки ден. По тази причина бързото възстановяване на способността на пилота да види уредите може да спаси животи.

Комуникация с устройствата от интернет на нещата

Компаниите събират голямо количество данни от IoT устройствата. Но усилията им са насочени към използването на тази информация по начин, който наистина да носи ползи. Вариант, по който AR може да помогне, е като се анализират данните, за да се предвиди кога дадено устройство е на път да спре да работи.

Amazon работи с Vuzix, производител на виртуални слушалки, за да създаде инструмент, който улавя, анализира и доставя информация в реално време директно на служителите на работните им места. Тя предлага AWS IoT Analytics – управляема услуга, която позволява на организациите да използват машинно обучение, за да вземат решения на базата на данни от устройствата от интернет на нещата, и върви в комплект с умни очила M300 на Vuzix. Според производителя на очилата системата може да се използва за навигация в складове, управление на инвентар, отдалечена помощ на строежи. Vuzix продава и подобни на Google-Glass Blade умни очила с вградена поддръжка на интелигентния асистент на Amazon Alexa.

Преминаване през сложни дизайни

Инженерната компания Aecom използва технология за смесена реалност, за да помогне на архитекти и инженери на различни геолокации да визуализират модели на големи и сложни строителни проекти.

Благодарение на технологията Microsoft HoloLens членовете на екипа могат да виждат 3D модели на проектите, прожектирани като холограма. Когато се „разходят“ из изображението, специалистите могат да забележат нередности и да ги отстранят. Технологията се свързва с мрежова система и софтуер за съвместна работа от компанията, специализирана в разработването на софтуер за строителство и местоположение Trimble.

Aecom използва технологията за смесена реалност в офисите си в Денвър, Лондон и Хонг Конг. Системата участва в реализацията на дизайна на Packard Plant в Детройт и програмата за архитекти в Лондон Serpentine Galleries.

Навигация вътре в работното пространство

Volkswagen използва добавена реалност, за да подобри ориентацията в огромните си фабрики. Системата помага на служителите да поддържат техниката, да правят инвентаризации, инспекции и др., като показва къде точно се намира дадена машина, както и как да се поправи.

Фабриката Volkswagen Zwickau покрива 370 акра площ и първоначално за нея е било предвидено да използва вътрешна GPS със светлинна сигнализация, която води техниците до точното място. Идеята обаче се оказала скъпа и е съществувала опасност да предизвиква радио смущения с останалото оборудване.

Вместо това екипът на компанията избрал Insider Navigation и разработената от нея AR система. Въпреки че в момента се използва предимно за следене на инвентара, в бъдеще технологията може да има и други приложения, като автономно шофиране вътре във фабриката и развеждане на посетители.

Очаквайте продължение!

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов