Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ инфраструктура

Как публичният облак подпомага дигиталната трансформация (Част 1)

Независимо дали това означава изграждане на мобилно приложение или анализ на данни, публичният облак е стратегическо оръжие за засилване на ангажираността на клиентит

от , 17 август 2018 0 1080 прочитания,

Публичните облачни услуги се превръщат в стратегическо оръжие за ИТ мениджърите. С възможностите за замяна на оперативните центрове за данни, публичният облак дава на CIO възможността да се съсредоточи върху стратегически проекти. Независимо дали това означава изграждане на мобилно приложение или анализ на данни, публичният облак е стратегическо оръжие   за засилване на ангажираността на клиентите. Но CIO също така гледат на облака като на начин за по-бързо създаване на софтуер, възползвайки се от agile методологията, DevOps и философията на дизайнерското мислене.

В резултат на това много CIO се обръщат към облачните стратегии. Пазарът в световен мащаб, наречен инфраструктура като услуга (IaaS), нарасна с 29.5% през 2017 г. до общо 23.5 млрд. долара, според данните на Gartner. "Облачните инвестиции в момента съставляват повече от 20% от общия ИТ бюджет за организации, използващи тази инфраструктура", казва Сид Наг, директор по изследванията в Gartner, и добавя: "Много от тези организации вече използват облака, за да поддържат производствени среди и критични за бизнеса операции."


Прочетете още: Митове за дигиталната трансформация (Част 1)


В следващите редове ще разгледаме опита на няколко ИТ мениджъри, които са предприели облачна трансформация.

IoT в облака регулира температурата на склад

Удължавайки стратегическо партньорство, Walmart използва Azure на Microsoft, като ключов елемент от дигиталната си трансформация, включваща машинно обучение (ML), изкуствен интелект и Интернет на нещата (IoT) за подобряване на бизнес операциите и крайните резултати от тях.

„Walmart изгражда IoT платформа на Azure, за да анализира поточното предаване на данни от хиляди сензори за отопление, вентилация, климатизация и охлаждане, което може да помогне за намаляване на потреблението на енергия в магазините на 5000-те търговци на дребно“, твърди Клей Джонсън, CIO на Walmart. Използвайки данните, базирани на броя на хората в магазините в даден момент, в Walmart могат автоматично да настроят климатика. Компанията също така предвижда да изпълни алгоритми за машинно обучение в Azure, за да оптимизира маршрутите на своите камиони за доставка.

Джонсън казва, че Walmart ще прехвърлят и процесите, свързани с HR и финансовите отдели, на Azure, което ще ги направи по-гъвкави и на свой ред ще помогне на 2,3 милиона служители на компанията да вземат по-добри решения. "Всичко се интегрира в Azure. Облакът на Microsoft ще стимулира иновациите както при нас, така и при тях. Ще се учим взаимно“, смята Джонсън.



Walmart тества и инструмента за доклади на Microsoft - MyAnalytics, който помага на потребителите на електронна поща в Office 365 да следят колко време изразходват за срещи и имейли. Показва също така колко непрекъснати работни часове влагат в ключови задачи, с кои колеги прекарват най-много време и колко време работят допълнително.

Следващата стъпка на Walmart е изграждане на чатбот, базиран на софтуера за бизнес анализи на Microsoft - Cortana - който вече използват, за да помогнат на служителите си за намирането на корпоративна информация и автоматично планиране на срещи.

Опитът на Джонсън: След като една организация премине в облака, ИТ директорите трябва да гарантират, че разполагат с начин да следят и анализират поточните данни на свързаните системи. В противен случай рискуват да загубят възможността да създават нова стойност. "Става въпрос за това как да се използват тези данни, за да се създаде по-голяма ефективност в работата", категоричен е Джонсън.

Облакът гарантира безпроблемните плащания

„ExxonMobil избра IBM за проектирането, изграждането и поддръжката на своето приложение за мобилни плащания Speedpass +. То премахва необходимостта потребителите да въвеждат каквато и да било информация в 11 000 наши станции на територията на САЩ“, разказва Девин Милър, мениджър за развитие на цифрови приложения на нефтения и газов гигант, който работи в тясна координация с технологичната компания по изграждането на приложението.

Извеждането на потребителския опит сред приоритетите е ключово за Exxon. Приложението, което се хоства в публичния облак на IBM, е част от усилията на компанията за дигитална трансформация, за да се отличи от конкурентите. Вместо да се обърнат към някоя от обичайните бонус схеми за служителите си, компанията им дава възможност да зареждат гориво, само като натиснат един бутон в приложението Speedpass +. Те също така могат да плащат за автомивка и да събират точки в бонус схема в приложението, което вече има повече от 1 млн. изтегляния от Apple App Store и Google Play.



„Едновременно с това, приложението Speedpass + е по-сигурен начин за извършване на финансови операции, защото е безконтактно. Потребителите не трябва да прекарват кредитната си карта през екрана на смартфона си, като я излагат на риск от скимиране“, казва Милър и добавя, че облачната инфраструктура на IBM гарантира, че Speedpass + работи 24/7, навсякъде, където потребителите искат да го използват.

Милър също така казва, че публичният облак на IBM, с които газовият гигант има дългогодишно партньорство в използването на системите на IBM в своите центрове за данни, се оказва изключително надежден в осигуряването на достъпността на приложението. "Това ни помага да постигнем нашата цел да увеличаваме лоялността на потребителите, като същевременно премахваме всички слаби места по пътя им към нашата екосистема", казва Милър.

Опитът на Милър: “След като една нова дигитална услуга набере скорост, няма връщане назад. Затова платформата, на която се разполага приложението, трябва да е устойчива и винаги достъпна“, казва Милър. „Потребителите очакват от всяко дигитално съприкосновение изживяване като това в Amazon.com и ако едно решение не работи така, тяхната вяра в марката може да се разклати. Когато този опит е на дигитална платформа, очакванията се повишават по подразбиране", добавя той.

Облакът оптимизира доставките на хранителни стоки

Преди четири години, компанията за доставка на хранителни стоки Ocado започва постепенно да премахва виртуализираните си системи в полза на мулти-облачна стратегия, която да намали времето, ресурсите и разходите, нужни за управление на хардуера и софтуера. По думите на Крис Дабровски, генерален мениджър на Ocado, днес организацията подписва важна сделка с компанията за търговия на дребно Kroger, за да разшири обхвата си на американския пазара. За целта в Ocado използват системата OpenStack и Kubernetes, за оркестрацията на контейнери от Docker (софтуер, който изпълнява виртуализация на ниво операционна система), чрез които поддържат своите складови и изпълнителни центрове. Организацията използва и AWS за задвижването на своите мобилни приложения и електронна търговия.



„Освен това, Ocado, която все още мигрира своя бизнес за търговия на дребно от старите платформи, използва Google Cloud Platform, за да анализира поточното предаване на данни от своите системи“, казва Даброски.

Опитът на Дабровски: Мигрирането към публичния облак изисква от Дабровски да назначи нови специалисти, които да работят с контейнерите и облачните системи. Този ход изисква и цялостна културна трансформация в компанията - задача, която може да е толкова трудна, колкото самата миграция. "Това беше наистина случай на осигуряване на ползи за всички заинтересовани страни, за да се справим", коментира той.

Очаквайте продължение!

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов