Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт

Как изкуственият интелект подобрява бизнес продуктивността (част 1)

Вместо да заменят хората, настоящите AI инструменти и услуги повишават продуктивността на служителите като подобряват работните процеси, разширяват възможностите за търсене и намиране на документи и улесняват сътрудничеството.

от , 29 август 2018 0 714 прочитания,

Как изкуственият интелект подобрява бизнес продуктивността (част 1)

Много хора се страхуват, че изкуственият интелект ще ги замени на работното място, но голяма част от AI инструментите и услугите, които са налични в момента, се фокусират основно върху подобряването на бизнес продуктивността. Всъщност според проучване на софтуерната компания ABBYY, проведено в Обединеното кралство, около две трети от служителите заявяват, че са щастливи да оставят на машините рутинните задачи като воденето на записки по време на среща и преглеждането на дълги документи.

Специалистите по продажби се възползват в голяма степен от AI инструменти като Salesforce и Microsoft Dynamics, които предлагат по-добри прогнози и им помагат да сключат сделки. Изкуственият интелект обаче намира място и при по-общи бизнес задачи. От обучаване на мениджъри да комуникират по-ефективно до предлагане на правилното време за изпращане на имейли – инструментите с изкуственият интелект повишават бизнес продуктивността в редица индустрии. Определено не е необходимо веднага да създадете свой собствен екип за машинно обучение – но може би бихте искали да помислите как да подготвите своя бизнес за повечето от тези инструменти.

Прочетете още: 10 причини да пренебрегнете дипломите по компютърни науки

По-умно търсене и намиране

Смартфоните и услугите за сторидж в облака използват технология разпознаване на образи с цел автоматично отбелязване на снимки. Услугите за съхраняване на данни в облака за бизнеса като SharePoint Online и OneDrive for Business започват да правят същото. Например, при SharePoint, когато се качи изображение, изкуственият интелект определя геолокацията, разпознава обекта и извлича текста. По този начин, ако сканирате или снимате касов бон от ресторант, можете да извлечете нужната ви информация за доклада с разходите директно от библиотеката с документите.

Чрез Flow, нискокодовия инструмент на Microsoft, по-късно тази година ще можете вече да използвате тази информация и в бизнес процесите. Така изкуственият интелект ще изготвя преводи, транскрипции или анализи на текстовете от различни изображения. Застрахователен инспектор, например, ще може да направи снимка на щетата и автоматично изображението ще бъде изпратено в отдела, отговарящ за изплащането на щети при автомобили (ако на снимката има кола). Също така ще можете да запознаете SharePoint с вашето нова фирмено лого и да използвате условно форматиране, за да се подчертаят всички документи със старото лого.

Как изкуственият интелект подобрява бизнес продуктивността (част 1)

При мобилните устройства последната версия на Adobe Scan използва технологията за разпознаване на образи, за да открива снимките на визитни картички, а след това на база на извлечената информация създава нови контакти. Процесът включва и установяване на това как изглеждат имейл адресите. Също така тази версия позволява автоматично да се подобряват сканирани образи, за да се изчистят сенките, да се открои текстът и да се поправи перспективата за по-лесно разчитане. Функцията Office Lens на Microsoft за OneNote и OneDrive платформите по подобен начин прави корекции, но само по време на самото снимане.

Разпознаването и отбелязването на файлове автоматично за по-лесно намиране на договори, фактури и други често използвани видове документи не е толкова модерна технология, колкото разпознаването на образи, но именно това ще предлага платформата Box Skills (която все още е бета версия). Услугата Text Analytics for Contracts на ABBYY вече използва изкуствен интелект за намиране на договори и идентифициране ролите на купувачите и продавачите, което помага по-лесно да се видят ангажиментите и задълженията ви (като уведомления за изтичане на данни или спазване на крайни срокове). В допълнение инструментът ще може да подчертава важната информация, позволявайки на потребителя по-бързо да чете документите.

За по-широк обхват Acrobat Document Cloud е подходящо решение, тъй като може автоматично да идентифицира списъци, таблици, цифри в качени PDF файлове с цел улесняването на търсенето. От Microsoft също така коментират използването на машинно обучение в бъдещите версии на Azure Information Protection Service за автоматично идентифициране на документи, които да бъдат маркирани като конфиденциални.

Мобилното приложение SharePoint и порталът Office.com пък използват изкуствен интелект, за да предлагат препоръчани от колеги документи, с които може би ще трябва да прегледате. Същата възможност предлага и функцията Quick Access в G Suite Drive. Чрез подобно интелигентно персонализирано намиране на информация, когато кликнете върху полето за търсене, ще виждате препоръки за приложения, файлове и нови сайтове, които може би ще са ви полезни – така че няма да губите време в писането и ровене из папки.

Очаквайте продължение!

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов