Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

6 тайни за успешна чатбот стратегия (част 1)

Какво е необходимо, за да се създаде чатбот, който да помогне на бизнеса?

от , 04 септември 2018 0 1084 прочитания,

6 тайни за успешна чатбот стратегия (част 1)

Прочетете още: Изкуственият интелект и ксенофобията като скачени съдове

Не съществува един стандарт за създаването на чатботове и затова всеки един програмист е принуден да работи самостоятелно не само при изграждането на ботовете, но и при тяхното прилагане.  

Подобно на всеки един проект и тези, свързани със създаването на чатботове, имат своите критични моменти и предизвикателства. Ето шест съвета, които ще помогнат на вашата организация да внедри своя първи чатбот.

1. Стеснете своята целева аудитория и дефинирайте своите нужди

Преди да започнете процеса на кодиране, компанията трябва да се запита дали въобще ще й трябва чатбот. Отговорите на въпросите: какво ботовете правят и какво според служителите те правят – не винаги се припокриват. В този смисъл конкретният отдел, искащ чатбот, може да не разбира за какво точно става дума. Някои крайни потребители имат изключително мащабни виждания за всички неща, които интелигентният асистент ще може да прави.

Именно затова вместо организациите да се опитват с чатбответе да обхванат всякакви разнообразни дейности, те трябва да се концентрират върху необходимостта. Но всъщност целта е да бъде разрешен едни потребителски проблем или да се увеличи продуктивността. Чатботовете са интерфейси, които хората използват, за да навигират своите данни. Ако не ви е това целта, то ботът не е правилният инструмент за вас. Например, в НАСА един чатбот помага на инженерите от Deep Space Network да локализират антени по-бързо. Докато при американската банка Capital One клиентите използват бот, за да проверяват баланса по сметката си.

Колкото по-тясно е предназначението, толкова по-голям е успехът. По-тясното предназначение обаче не означава винаги по-малка целева аудитория. Без съмнение обаче е предизвикателство един дигитален асистент да помага както на учени и инженери, така и на бизнесмени или меркетинг мениджъри. За да се улесни създаването на чатботове за различна аудитория в НАСА използват шаблон и съвместим потребителски интерфейс винаги, когато това е възможно.

6 тайни за успешна чатбот стратегия (част 1)

2. Изберете правилната платформа

След като сте определили своите целеви потребители и проблема, то ще трябва да изберете платформата. Това може да означава да се разработи чатбот, който отговаря на множество форми – от реч до текстови съобщения и мрежата. Трябва обаче да се отбележи, че това, което е най-доброто за вашата аудитория, може и да не е най-доброто за вашия екип.

В НАСА сменят платформите спрямо нуждите при различните ботове. Например, само в лабораторията Jet Propulsion Laboratory има десетина чатбота, достъпни чрез реч, писане или уебсайт. Когато човек има много различни опции, то той разполага със свободата да избере онова, което е най-лесно за него, смятат специалистите.

3. Определете от какво зависи успехът

На следващо място трябва да се обмислят числата: Каква възвращаемост на инвестициите очакват мениджърите от вашия проект за чатбот? Финансовата стойност на един чатбот може да е изключително трудна за определяне. За компаниите по-важни критерии за успеха на чатбота могат да бъдат: каква оценка дават на чатбота потребителите онлайн; дали продължаващото обучение прави чатбота по-добър; дали рекламният отдел уверено го предлага и т.н.

Участието също е мярка за успеха, смятат в НАСА, тъй като чатботовете са добър начин да се възвърне вниманието на потребителите, защото като цяло инвестициите в подобно решение са малко. Например, техният Deep Space Network бот е бил създаден, изграден и тестван само за два дни. Изчисляването възвращаемостта на инвестициите ще отнеме твърде дълго и би било твърде бюрократично, смятат от американската космическа агенция. 

Очаквайте продължение!

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов