Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Анализи и тенденции

IBM отваря „черната кутия“ на изкуствения интелект

Нови облачни контроли за откриване и намаляване на отклонения отговарят на необходимостта от повече прозрачност при вземането на решения от ИИ

от , 28 септември 2018 0 839 прочитания,

IBM представи технология, която дава на бизнеса нова прозрачност при употребата на изкуствен интелект (AI), позволявайки по-пълно оползотворяване на неговите възможности. Софтуерната услуга, която автоматично открива отклонения и обяснява как AI взима решения и как се изграждат, работи на IBM Cloud и помага на организациите да управляват системите за изкуствен интелект, предоставени от голямо разнообразие от компании. IBM Services ще работи и с различните бизнеси, за да им помогне да разучат и използват новата софтуерна услуга.

IBM Research ще пусне в общността на отворения код инструментариум за откриване и намаляване на отклонения при AI, като предложи инструменти и образователна информация, за да насърчи глобалното сътрудничество в справянето с отклонения при тази все още прохождаща технология.

"IBM поведе индустрията в създаването на принципи за доверие и прозрачност за разработването на нови технологии с изкуствен интелект", коментира Бет Смит, генерален мениджър на Watson AI в IBM, и добавя: "Време е да превърнем принципите в практики. Ние даваме нова прозрачност и контрол на бизнеси, които използват изкуствен интелект и са изправени пред най-голям потенциален риск от неправилно взимане на решения."

Прочетете още: Приложимо ли е правото на обяснение по GDPR върху изкуствения интелект

Разработките почиват върху данни от ново изследване на Института за бизнес стойност на IBM (Institute for Business Value), което разкрива, че докато 82% от предприятията обмислят внедряването на AI, то 60% от тях се опасяват от проблеми с отговорността, а 63% от тях не разполагат с таланти, които да управляват технологията.

Видимост“ вътре в решенията, които взима AI

Новите възможности на IBM за доверие и прозрачност на IBM Cloud работят с модели, изградени от широко разнообразие от рамки за машинно обучение и среди за изграждане на изкуствен интелект като Watson, Tensorflow, SparkML, AWS SageMaker и AzureML. Това означава, че организациите могат да се възползват от тези нови контроли за повечето популярни рамки на AI, използвани от предприятията. Софтуерната услуга може също така да бъде програмирана да следи уникалните фактори за взимане на решения във всеки работен процес на бизнеса, което й позволява да бъде персонализирана според конкретните нужди на организацията.

Напълно автоматизираната софтуерна услуга „обяснява“ на служителите взимането на решения и открива отклонения в моделите на изкуствения интелект по време на изпълнение на задачата – при самото изграждане на решения – прихващайки потенциално неверни резултати, когато се появят. Най-важното – услугата автоматично препоръчва данни, които да се добавят към модела, за да се намали всяко отклонение, което е открила.

Обясненията са предоставени с лесни за разбиране понятия, които показват кои фактори влияят върху решението и увереността в препоръката, както и факторите за тази увереност. Също така, протоколите за точността, производителността и верността на информацията на модела, както и произхода на системите за AI, лесно могат да бъдат проследени и използвани за цели на организацията като обслужване на клиенти, както и за регулаторни цели или нужда от за съгласие (каквито са, например, спазването на GDPR).

Всички тези възможности са достъпни чрез визуални табла за управление, които дават на бизнеса и потребителите несравнима способност да разбират, обясняват и управляват решения, ръководени от AI, намалявайки необходимостта от специализирани умения за работа с изкуствен интелект.

IBM също така предоставя нови консултантски услуги, които да помогнат на компаниите да разработят бизнес процеси и интерфейси от типа “човек-изкуствен интелект”, за да се намали още повече въздействието от отклонението при вземането на решения. IBM дава възможност на общността на отворения код за изграждане на по-верен изкуствен интелект.

IBM Research предоставя на общността на отворения код инструментариума AI Fairness 360 toolkit – библиотека от нови алгоритми, код и обучения, които ще дадат на учените, изследователите и data science специалистите инструменти и знания, за да интегрират откриването на отклонения, като изграждат и разгръщат модели за машинно обучение. Докато други източници с отворен код са фокусирани единствено върху проверката за отклонение в данните за обучението, инструментът IBM AI Fairness 360, създаден от IBM Research, ще помогне да се проверят и намалят отклоненията в моделите на AI.

Проучване разкрива приоритети и препятствия за масово внедряване на AI

Според най-новото проучване на IBM сред 5 000 управляващи и изпълнителни директори и служители от висшия мениджмънт – доклада на Института за бизнес стойност на IBM за AI 2018 – има сериозна промяна в начина, по който лидерите на бизнеса гледат на потенциала на изкуствения интелект за внасяне на стойност към бизнеса и увеличаване на приходите.

Част основните изводи са:

- 82% от предприятията и 93% от предприятията с високи постижения сега обмислят или действат по внедряването на ИИ с фокус върху генерирането на приходи.

- 60% се опасяват от проблеми с отговорността, а 63% от тях нямат хора с умения да използват потенциала на изкуствения интелект.

- Главните изпълнителни директори смятат, че най-голямата стойност от приемането на AI ще бъде за ИТ, информационната сигурност, иновациите, обслужването на клиентите и управлението на риска.

- Внедряването на изкуствен интелект е по-голямо и вероятно ще се увеличи по-бързо в по-дигитализираните отрасли като финансовите услуги.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов