Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Виртуално пространство

Какво се крие зад сделката IBM-Red Hat?

С придобиването на една от емблемите на отворения код технологичният гигант иска да си гарантира лидерска позиция в хибридния облак

от , 31 октомври 2018 0 434 прочитания,

Офертата на IBM за придобиване на Red Hat за 34 млрд. долара ще накара клиентите и на двете компании да се чудят какво следва оттук нататък. Big Blue, както са известни IBM, иска Red Hat, защото е "водещ световен доставчик на облачни решения с отворен код и нововъзникващ лидер в хибридните платформи и мулти-облачните решенията", коментира изпълнителният директор на IBM Джини Ромети в понеделник.

Red Hat Enterprise Linux (RHEL) е известна със своя инструмент за управление на хибридни облаци CloudForms, базиран на проекта с отворен код ManageIQ. Затова и Ромети вижда в придобиването на Red Hat възможност компанията да се превърне в лидер в хибридните облачни решения.

 

Прочетете още: IBM придобива Red Hat за 34 млрд. долара

Неутралност на облака

Ромети коментира и възможността потребителите в облака на IBM да са притеснени, че придобиването означава, че ще трябва мигрират приложенията си на Red Hat Enterprise Linux, а тези на облачнара операционна система OpenStack – в облака на IBM.

„IBM ще работи за поддържане на статута на Red Hat като Швейцария на облака по отношение нейните партньори”, категоричен е той, като обръща внимание, че визира дългогодишния неутралитет на европейската държава.

Партньорите на хостинг услугите на Red Hat включват, освен самите IBM, още Amazon Web Services, Google и Microsoft, както и Alibaba Cloud, Fujitsu, Huawei, Rackspace и още над сто организации. Заявеното придържане към неутралитет - IBM планира Red Hat да оперира като отделна единица в рамките на по-голяма съвкупност от хибридни облаци - означава, че компаниите, разчитащи на RHEL, ще могат да избират къде да ситуират приложенията си.

Въздействие на IBM-Red Hat върху клиентите

Денис Гауан, главен изследовател на приложенията в Gartner, смята, че по този начин IBM признава, че в хибридния, мулти-облачен свят ще пребивават много различни организации с работни натоварвания, базирани както на множество облаци, така и локално. Всъщност, Ромети вече обяви, че средният потребител вече има хиляди приложения, разпределени в пет, а в някои случаи и до 16 облака.

Но, според Гауан, има и много компании с малък или никакъв отпечатък в облака, които, може би, IBM има предвид. "Те виждат възможностите от една обединена услуга, насочена към клиенти, които все още държат приложенията си на локални сървъри и трябва да модернизират системите си“, обяснява той.

За Холгер Мюлер, главен анализатор и вицепрезидент на Constellation Research, „организациите победители са общите клиенти и, вероятно, тези на Red Hat, които получават повече стабилност за няколко години, без значение дали харесват IBM”.

Това не е единственият спорен въпрос, разбира се. Все още има много неразрешени подробности, смята Гауган. "Има много неща, които двете компании не могат да направят или да кажат по отношение на продуктовите пътни карти, докато придобиването не приключи. В резултат на това е трудно да се каже кои ще спечелят и кои ще загубят в момента", обяснява той.

Консултантски канал за Google и AWS

Истинският натиск върху IBM, казва Мюлер от Constellation, е да поддържа партньорството на Red Hat с AWS и Google и да се позиционира като локален партньор в тези отношения. Нито AWS, нито Google имат консултантска дейност, поради което Ромети подчертава "швейцарския" характер на основните оръжия на IBM Global Business Services (консултиране) и Global Technology Services (IT мениджмънт), които ще могат да бъдат използвани в случая.

Изпълнителният директор на Red Hat Джим Уайтхърст от своя страна коментира, че всички аспекти на сътрудничеството между компанията и нейните клиенти ще останат същите след приключването на сделката по придобиване.

Облачни сливания на хоризонта?

Един от ходовете, които биха могли да се отразят негативно на IBM, като в същото време бъдат полезни както за AWS, така и за корпоративни клиенти на Google, обръща внимание Мюлер, е ако някоя от тези компании купи конкурент на Red Hat като SUSE Linux Enterprise Server. Suse се завръща отново, след като бившият ѝ собственик Micro Focus я продаде на шведския фонд за частни капиталови инвестиции EQT Partners.

Още повече, че финансовите анализатори вече прогнозират вълна от подобни облачни придобивания вследствие на крачката на IBM към Red Hat.

 

 

 

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов