Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

Кои технологии ще доминират в търговията на дребно през 2019

От гласовата търговия до автоматизирано пазаруване – потребителите все повече ще използват високите технологии и ще очакват бързо и качествено обслужване

от , 01 ноември 2018 0 532 прочитания,

 

Кои технологии ще доминират в търговията на дребно през 2019

Mеждународната консултантска компания DataArt представи кои ще бъдат технологичните тенденции при търговията на дребно през 2019. През следващата година представителите на ритейл сектора ще продължат да съсредоточават усилията си около дигиталната трансформация, като тенденцията се дължи на повишената конкуренция и борбата за лоялни клиенти.

Днешните потребители имат много голям избор и често променят поведението, предпочитанията и навиците си при пазаруване, както в магазините, така и онлайн. Това е предпоставка компаниите да инвестират все повече в технологични иновации, чрез които да запазят настоящите си клиенти и да спечелят тяхната лоялност, се посочва в прогнозния доклад.

Според експертите от DataArt, за да отговорят на новите предизвикателства, търговците ще съсредоточават усилията си в следните области:

Гласовата търговия (Voice commerce) - платформите за търговия, използващи изкуствен интелект, ще стават все по-значими в ритейл сектора, a гласовите асистенти все по-често ще заместват традиционните методи за пазаруване. Въпреки това, потребителите са по-готови за гласово пазаруване, отколкото очакват търговците, поради което търсенето на подобен тип услуги ще надвишава предлагането. Това ще е особено валидно при пазаруването на стоки за дома, хранителни стоки и консумативи.

Лоялност към услугата, а не към марката – разпознаваемостта на даден бранд или търговска верига вече няма да има чак толкова съществено значение, тъй като потребителите се интересуват повече от качеството и скоростта на услугите, отколкото от марката. В бъдеще търговците трябва да изграждат своите маркетингови стратегии за лоялност към услугата, а не към бранда. С други думи, усилията им трябва да бъдат насочени към улесняването на живота на потребителите.

Кои технологии ще доминират в търговията на дребно през 2019

Персонализация - изкуственият интелект и анализът на данните ще се превърнат в ключови за високо персонализираните услуги и оферти. Чрез тях търговците ще имат възможността прецизно да насочват потребителите, да анализират поведението, предпочитанията и потребностите им, та дори и здравословното им състояние. Потребителите, от своя страна, ще очакват да получават оферти и предложения, съобразени с техните вкусове и нужди, които да ги улесняват при избора на стоки или услуги. За да отговорят на тези очаквания, търговците ще започнат да внедряват технологии за разпознаване на лица, да проследяват повторяемостта в техните действия и да правят подробни анализи на потребителското поведение.

Най-голямото предизвикателство по отношение на персонализацията ще бъде свързано със защитата на личните данни и това как да не бъде нарушена тяхната неприкосновеност.

• Автоматизиране на рутинните задачи – в ритейл сектора ще се въвежда все по-активно автоматизацията с цел оптимизиране на разходите, спестяване на време и ресурси.

Според прогнозите на DataArt, получаването на обратна връзка от потребителите и тяхната оценка за даден продукт или услуга ще става без намесата на човешки фактор и именно чрез автоматизирани процеси търговците ще могат бързо да правят корекции в начина си на работа. Новите технологии ще направят комуникацията между търговците и клиентите по-открита и прозрачна, което ще повиши доверието на потребителите.

• Високоскоростна доставка – друга тенденция, която ще бъде особено значима през 2019 г., ще е свързана със скоростта на доставките. Потребителите все повече ще очакват да получават стоките си бързо. Поради тази причина ще станем свидетели на нарастващ брой търговци, които ще предлагат безплатна доставка и време за доставка, сведено до дванадесет часа или дори по-малко.

Прогнозният доклад на DataArt се изготвя в края на всяка година и цели да очертае технологичните тенденции, свързани с различни индустрии, базирайки се на опита на компанията и задълбочените познания на нейните експерти в сектори като търговията, телекомуникациите, финансовата индустрия, здравеопазването, туризма, медиите, хазарт и гейминг, IoT и др.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов