Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Технологии

Гласовите асистенти са следващата вълна в търговията

от , 09 ноември 2018 0 457 прочитания,


Собствениците на компании и специалистите по маркетинг са насърчавани да следят увеличаващото се значение на гласовите асистенти и влиянието на изкуствения интелект върху начина, по който в бъдеще потребителите ще намират и ще купуват продукти онлайн.

Според експертите все по-голямото навлизане на гласа като инструмент не може да се разглежда повече като нова технология, а като следващата вълна в търговията. Очаква се до 2020 50% от търсенето да се прави с глас. Това е огромна промяна и ще има сериозно влияние върху компаниите. Именно и затова тази тенденция трябва да започне да се отчита от пазарните анализатори.

Прочетете още: Gartner: 70% от AI проектите в сферата на електронната търговия са успешни

Търсенето е изключително важна част от покупката на даден продукт. Установено е, че само в САЩ покупките, направени от устройства като Google Home и Echo на Amazon, ще скочат от 2 млрд. долара на 40 млн. до 2022.

Преминаването към гласови асистенти и ролята, която те ще играят в бъдещето на търговията и привличането на рекламни приходи, е причината Google, Apple, Amazon и Microsoft да инвестират в дигитални асистенти и умни говорители.

Само няколко години след пускането на Amazon Alexa, компанията вече държи 50% от пазара на домашни говорители, като се очаква за цялата 2018 над 100 млн. умни говорители да бъдат инсталирани.

Този дял е значителен, но трябва да се има предвид, че умните говорители представляват само част от всички устройства и канали, при които AI асистентите могат да съществуват. Предвижда се до 2021 броят на инсталираните гласови асистенти да надвиши броя на хората на планетата.



Siri, Google Now, Alexa и платформите за гласово управление като WeChat вече съществуват на нашите устройства и ни позволяват само с един гласов асистент да имаме достъп до милиони приложения.

Това са платформите за търсене и търговия, като те не само ще създадат по-дълбоки отношение с потребителите, но също така ще донесат милиарди долари на корпорациите, които стоят зад тях.

Google и Amazon инвестират значително в умни говорители, дигитални асистенти и платформи за изкуствен интелект, за да гарантират, че потребителите ще продължат да пазаруват през техните сайтове. Също така те продължават да инвестират в свои пазари и доставки по домовете. И двата технологични гиганта досега са придобили редица компании за устройства за умен дом като Amazon Key, Ring, Nest и други.

Днес вече могат да се поръчват хранителни продукти от Amazon Wholefoods през Alexa, като на доставчика се дава код, за да може да влезе в дома или колата на потребителите и да остави покупките. В бъдеще се предвижда и опция, при която продуктите се поставят директно в хладилника.

Всъщност технологичните гиганти инвестират в опростяване на потребителското изживяване от край до край. Именно и затова специалистите съветват фирмите веднага да започнат да отделят средства в тази насока.

На практика в центъра трябва да се постави клиентът и след това да се изгради платформа, която компанията може да контролира, а не само чатбот. След това алгоритмите за обработка на естествен език могат да позволят на организациите да включат приложения и на трети страни. Впоследствие трябва единствено да се скалира и адаптира спрямо технологичните промени.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов