Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Комуникации

Google Maps – новата социална мрежа за бизнеса

Приложението вече разполага с функционалности, които дават на компаниите всички прединмства на социалните платформи, без недостатъците им

от , 19 ноември 2018 0 636 прочитания,

Замисляли ли сте се какво всъщност представлява една социална мрежа?

За потребителите това може да бъде място за споделяне на снимки на домашни любимци, селфита или текстове, в които да изказват мненията и чувствата си по дадена тема. За една компания пък социалната мрежа е място, където да се популяризира и изгражда брандът ѝ. Там тя споделя информация за продуктите си, взаимодейства с клиенти и гради съответните контакти с външния свят. Разбира се, някой може да попита за какво им са на компаниите социални медии, след като си имат корпоративни сайтове. Отговорът е повече от ясен – социалните мрежи са местата, където се намират потребителите и където те споделят и разменят впечатления и оплаквания от различните продукти и услуги, които използват. Не на последно място, именно там хората търсят нужните им нови продукти и услуги.

Това повдига въпроса в кои социални мрежи трябва да инвестират компаниите своето време и пари?

Прочетете още: Как се разпознава фишинг съобщение

Проблемът с Twitter и Facebook

Twitter определено не е идеалното място за бизнеса да се свързва с клиенти и партньори. Някои журналисти и известни личности категорично ще възразят, твърдейки, че Twitter е единствената социална мрежа, която въобще има значение. Това обаче е така, защото платформата се използва главно от тях, както и от редица пропагандатори, спамъри, тролове и ботове.

В действителност, Twitter съобщи, че е загубила около 9 милиона потребители само през третото тримесечие (всъщност тази статистика не е напълно коректна, тъй като голяма част от тези "потребители" са най-вече фалшиви акаунти или ботове). Като цяло, Twitter има 326 милиона активни потребители по целия свят, но редица анализатори сочат платформата като “лошата махала” на интернет заради практиката ѝ да приема спорно съдържание, което няма никакъв шанс да бъде публикувано във Facebook например, а това привлича там различни типове зловредни обществени играчи.

 

 

 

Най-лошото от всичко, когато става дума за корпоративна употреба на Twitter, е, че, за разлика от други сходни платформи, там коментарите под публикациите не могат да бъдат изтривани. Ако дадена компания публикува нещо и в разговорът се намеси злонамерен потребител, който иска да унищожи репутацията ѝ, тя буквално няма какво да направи. С други думи казано, в Twitter бизнесът често се превръща в обикновена цел на злонамерени кампании.

Facebook е още по-малко привлекателен за бизнеса. През последните дни, а и все по-често с времето платформата става обект на постоянни медийни критики и обвинения в манипулация, проследяване, злоупотреба, некоректност и некомпетентност. Последният удар на пресата по отношение на най-голямата социална мрежа в света дойде от страниците на The New York Times. Изданието твърди, че първоначално отговорниците за сигурността на мрежата са пренебрегвали, а след това и прикривали истината за руската кампания за дезинформация, която съпътстваше президентските избори в САЩ през 2016 г. Главният оперативен директор на Facebook, Шерил Сандберг, тази седмица оспори тези твърдения и защити действията си в публикация във Facebook.

Статията също така твърди, че Facebook са наели агенция за връзки с обществеността, наречена Definers Public Affairs, чиято задача е била да разпространява дезинформаци. В блога си най-голямата социална мрежа отрече да е нареждала разпространението на фалшиви статии, като добавя, че е прекратила работните си отношения с агенцията.

Срещу интернет гиганта застава и обществената организация Freedom from Facebook, която накара Федералната търговска комисия на САЩ да стартира разследване за изтичане на информация от 30 милиона потребителски акаунта. "Facebook и Марк Зукърбърг са натрупали огромно количество власт. Facebook едностранно решава как да бъде популяризирана всяка новина, която милиарди хора по света виждат ежедневно. Компанията купува или води до фалит своите потенциални конкуренти, за да защити монопола си, убивайки иновациите и възможността за избор. Тя ни следи почти навсякъде, където отиваме в мрежата, както чрез нашите смартфони, така и в реалния свят. Платформата използва тази лична информация, за да разбере как да пристрасти по-лесно нас и нашите деца към услугите си. В крайна сметка, чрез нас Facebook обслужва истинските си клиенти - практически всеки, готов да плати за способността да убеди хората да купуват, правят или вярват в нещо”, категорични са от организацията.

 

 

Но, ако Twitter и Facebook са лоши за бизнеса, каква е алтернативата?

Тук идва мястото на "добрата" за бизнеса социална мрежа, от която той се нуждае, за да изгражда своите брандове, да споделя информация за продуктите и услугите си, да взаимодейства с клиентите и да участва в съответните разговори с външния свят. Но коя е тя? Все по-често отговорът на този въпрос е Google Maps.

Google Maps достига до наистина огромен брой крайни клиенти - повече, отколкото е възможно при социалните мрежи. Приложението има повече от един милиард потребители. В интерес на истината тези във Facebook са по-активни, но там една компания никога няма да успее да достигне до всичките потребители, които иска, защото има алгоритмичен контрол върху това кой какво вижда. Всъщност, последната актуализация по-рано тази година имаше опустошително въздействие върху органичния обхват на Facebook, което се комбинира и с голямо увеличение на рекламните такси. По-точно, органичният обсег на Facebook е намалял до 1.2%, което означава, че едва 1,2% от вашите последователи виждат публикациите, които са се регистрирали да виждат.

В този ред на мисли, Google Maps се превръща в безценен инструмент за маркетинг, все по-добър от социалните мрежи. Още повече, че в момента се наблюдава тенденция много потребители да търсят реални магазини през Google Maps или Google Search, а съдържанието на първата платформа вече се показва автоматично в резултатите от търсенията в основната стена на Google. По този начин корпоративната информация намира място и в двата канала.

 

 

Разбира се, Google Maps не е социална мрежа, но след последните промени приложението разполага с повечето функционалности, от които бизнесът се нуждае в тях. В допълнение към това, тази седмица Google обяви нова функция, която позволява на потребителите да изпращат съобщения директно чрез приложението. Функцията ще се покаже като нов бутон, който постепенно ще се появи в iOS и Android.

 Клиентите могат да използват съобщенията, за да поръчват продукти, да задават въпроси за това дали нещо е налично на склад или да решават различни затруднения, свързани с обслужването на клиенти. Тъй като взаимодействието между страните не е публично, спамърите и хакерите остават извън кореспонденцията.

 Друга нова възможност, която обяви Google, е свързана с това потребителите да "следват" различни бизнес локации, което позволява на компаниите да захранват своите клиенти или потенциални такива с информация за оферти, промоции, събития и т.н. Функцията се появява като нов бутон "Follow" в списъците с компании в Google Maps.

 За разлика от Facebook, който споделя основните актуализации на бизнес профилите с малка част от последователите им (и малко по-голяма, ако съответната компания си плати), Google Maps ще ги свежда до знанието на всички последователи. Звучи невероятно – социална мрежа, която доставя цялото ви съдържание до всички потребители, които ви следват! Компаниите, които желаят да получат достъп до която и да е от тези социални функции, трябва да използват системата за проверка My Business на Google и приложението, което върви с нея. Разбира се, те трябва да имат и достатъчен човешки ресурс, за да поддържат актуален профила си.

 Google Maps улеснява и социалното споделяне. Новата функция за създаване на групи позволява на потребителите да съставят списъци с бизнес локации, които биха искали да посетят, след което да ги споделят с приятели. След това те могат да обсъдят отново в платформата кои обекти да посетят заедно.

Приложението на най-голямата търсачка също така предлага възможности, които никоя друга социална мрежа няма. Компаниите могат да представят интериора на своите локации чрез програмата Indoor Maps в StreetView. Тази функция ще става все по-ценна, тъй като се превръща все повече в среда на виртуална реалност.

 В обобщение трябва да кажем, че Google Maps не носи всички белези на социална мрежа, но вече може да даде на бизнеса повечето предимствата на този тип платформи, без нито един от техните недостатъци.  

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов