Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини ИТ мениджмънт
бр. 11, 2018

Три причини защо финансовият анализ на CRM системите се проваля

от , 19 ноември 2018 0 308 прочитания,

Дейвид Тейбър, CIO, САЩ

Три причини защо финансовият анализ на CRM системите се проваля

Един мъдрец е казал: „Докато задавате грешните въпроси, няма значение какви са отговорите.“ Когато става дума за управление на връзките с клиенти (CRM), финансовият директор вероятно ще зададе прекалено много грешни въпроси.

Всеки знае, че доставката и внедряването на софтуер не са като доставката и внедряването на хардуер. Много е написано защо CRM е различен от другите корпоративни приложения – не технологично, а от гледна точка на движещите сили и механиката на уравнението разходи/ползи.

Защо тогава всеки се опитва да приравни CRM към ъпгрейда на О и В система? Една от причините е, че много компании харчат по-малко за ИТ, отколкото за отопление и ток, затова не смятат, че трябва да са чак толкова внимателни. Освен това всеки иска да използва инструменти и методи за финансов анализ, усъвършенствани за други части на бизнеса (например производство, логистика и мрежи), отколкото да започне от нулата. Прилагането на финансови правила и методи на сляпо от една област на бизнеса в CRM проекти води до изкривени решения, а изкривените предположения водят до изкривени резултати.

За разлика от която и да е друга корпоративна софтуерна категория разходите и ползите от CRM системите се различават значително в зависимост от отрасъла, като съотношението разходи/ползи не варира нагоре и надолу по предвидими начини. Освен това, както е с много неща в наши дни, лесно достъпната информация най-вероятно е подвеждаща.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов