Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Новини Актуални проекти
бр. 11, 2018

Пощенска банка с първия банков кредитен чатбот у нас

Виртуалният асистент подобрява потребителското изживяване, предлагайки денонощно обслужване на клиенти

от , 19 ноември 2018 0 289 прочитания,

Мария Динкова

Пощенска банка с първия банков кредитен чатбот у нас

Пощенска банка с първия банков кредитен чатбот у нас

В бъдеще общуването с хора може да се превърне в истински лукс, а виртуалните асистенти ще станат наши ежедневни спътници, които ще ни помагат при изпълнението на обичайните задачи. Към момента малко повече от половината компании в света са инвестирали в подобни технологии, показва изследване на консултантската компания Gartner. Освен това се очаква до 2020 г. 25% от клиентското обслужване и поддръжката на операциите да включва виртуални асистенти, или чатботове. В крак с тази тенденции е и Пощенска банка, която разработва първия у нас кредитен виртуален асистент.

Дигитализация чрез чатбот

„Днес, когато ежедневието ни е изпълнено с многобройни задачи, технологиите стават определящи за развитието на всеки бизнес. Банките не са изключение от процеса на дигитализация и трансформация чрез иновации. Те се стремят да бъдат все по-технологични и да предлагат повече дигитални продукти и услуги за удобство при банкирането, като клиентът остава основният им фокус. Основно предимство на иновациите е, че позволяват банковите услуги да се използват от дистанция – по-бързо, по-удобно, а в редица случаи и по-евтино. Пример за такъв тип нова дигитална услуга, която е изцяло в услуга на потребителите, е чатботът на Пощенска банка EVА“, коментират от финансовата институция.

Идеята за създаването на EVA (Electronic Virtual Assistant) е продължение на стратегията за дигитализация на организацията и нейния стремеж да общува с клиентите си по най-удобния за тях начин. Чатботът е насочен специфично към сферата на кредитирането на физически лица, като може да дава полезна и структурирана информация за потребителски кредити, кредитни карти и програми за обединение на задълженията. Редица изследвания показват, че хората намират телефонните обаждания за досадни и доста по-бавни в сравнение с чатове. Същевременно, когато общуват със своите финансови институции, освен скорост клиентите търсят и персонализирано изживяване. Именно и затова чатботовете се оказват идеалното решение, предлагайки както бързина, така и разговор в реално време.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

КОМЕНТАРИ ОТ  

Полезни страници
    За нас | Аудитория | Реклама | Контакти | Общи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки |
    Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов